Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – گروه تروریستی داعش، خروج غیرنظامیان را از آخرین منطقه تحت کنترل خود در استان دیرالزور متوقف کرد.

به گزارش ایرنا، دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد، داعش پس از اعدام یکی از فرماندهان عراقی خود، تصمیم به توقف خروج غیرنظامیان از مزارع اطراف شهرک الباغوز گرفت.
فرمانده داعشی که اعدام شد، غیرنظامیان و نیروهای باقی مانده داعش را تشویق به خروج و تسلیم خود به نیروهای دمکراتیک سوریه(کردها) کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نهاد وابسته به مخابفان سوری افزود: داعش تلاش می کند با ماندن در این منطقه، کردهای سوریه رابه توافقی مناسب برای انتقال نیروهای باقی مانده خود به مکانی امن مجبور کند.
براساس برخی اخبار، فرماندهان اصلی داعش در شرق فرات از خروج و تسلیم شدن خودداری می کنند و مرگ را بر تسلیم ترجیح می دهند.
باقی مانده های گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه ای کم وسعت میان الباغوز و ساحل شرقی رود فرات در استان دیرالزور محاصره شده اند.
رسانه های سوری روز پنجشنبه(دیروز) اعلام کردند، نیروهای دمکراتیک سوریه(کردها) با همکاری ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا، صدها نیروی گروه تروریستی تکفیری داعش را براساس توافق محرمانه سه جانبه از آخرین پایگاه آن ها در شرق فرات خارج کردند.
دیدبان حقوق بشر سوریه نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرده بود که عملیات انتقال 2 هزار تروریست داعشی و خانواده های آن ها براساس توافقی میان داعش، آمریکا و کردهای سوریه انجام شده است.
رامی عبدالرحمن مدیر این نهاد وابسته به مخالفان سوریه گفت: 26 کامیون حامل 2 هزار نفر از جمله 160 نیروی داعشی که بیشتر آن ها غیر سوری و فرماندهان این گروه تروریستی از اتباع کشورهای عربی بودند، از منطقه الباغوز خارج شدند.
وی اضافه کرد: تروریست های موجود در 2 کامیون به خودروهای آئتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا منتقل شدند ولی تاکنون مشخص نیست آن گونه که پیشتر اعلام شده بود به استان ادلب منتقل می شوند یا به مقصدی دیگر می روند.
عبدالرحمن افزود: کامیون های حامل عناصر گروه تروریستی داعش به طور کامل و محکم پوشیده شده بود.
وی بیان کرد: 50 کامیون که روزهای گذشته به مزارع و باغ های میان منطقه الباغوز و ساحل شرقی رود فرات وارد شده بودند ،درحال خروج از این منطقه هستند.
مدیر مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه گفت: حدود 200 نیروی داعشی همچنان در منطقه محاصره شده الباغوز حضور دارند و از تسلیم شدن و خروج خودداری می کنند.
شبک** شبس **6116 **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است