Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:30:00 GMT

انتقاد اتحادیه اروپا از برخوردهای ترکیه با معترضان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۶۰۱

اتحادیه اروپا از ترکیه به دلیل صدور حکم حبس برای عثمان کاوالا و ۱۵ تن دیگر به اتهام توطئه برای سرنگون کردن دولت در جریان شرکت در اعتراضات سال ۲۰۱۳ پارک گزی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دادگاهی در ترکیه اخیراً برای این ۱۶ فعال جامعه مدنی این کشور حکم حبس ابد صادر کرد که محکومیت‌های گسترده‌ای در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوالای ۶۲ ساله حدود دو سال دوره بازداشت پیش از محاکمه را سپری کرده و ماه ژانویه برای دریافت جایزه صلح نوبل به دلیل تلاش‌هایش برای صلح با گروه‌های اقلیت در ترکیه کاندیدا شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: استفاده از اعتراضات سال ۲۰۱۳ پارک گزی برای صدور حکم حبس ابد یک اقدام بی اعتبار است و فضای ترس را به وجود آورده و مانع برگزاری تجمعات صلح‌آمیز می‌شود. بازداشت با مدارک ناکافی و پیگرد قضائی کسانی که به دنبال استفاده از حق اساسی آزادی بیان و تجمع هستند، احترام به اصل پیش‌فرض بودن بی‌گناهی و حق داشتن محاکمه عادلانه در ترکیه را زیر سوال می‌برد.

اخیراً دادگاهی در ترکیه برای هشت خبرنگار و کارمند روزنامه مخالف جمهوریت حکم حبس صادر کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است، این احکام محکومیت نیز مغایر با اصول آزادی بیان و آزادی رسانه به عنوان سنگ‌بنای جامعه دموکراتیک هستند. در این بیانیه تصریح شد: ترکیه به عنوان امضاکننده کنوانسیون حقوق بشر اروپا و عضو شورای اروپا متعهد به احترام به اصل پیش‌فرض بودن بی‌گناهی و اعمال درست بازداشت پیش از محاکمه است. بازداشت خبرنگاران، نمایندگان پارلمان، حامیان حقوق بشر و استادان دانشگاه در ترکیه اغلب بدون کیفرخواست و تنها به دلیل استفاده از حق شخصی و حرفه‌ای آزادی بیان با رسالت ترکیه مغایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • انتقاد از برخوردهای تند گشت ارشاد در روزنامه جوان
  • بازداشت ۴۵ پناهجوی افغانستانی‌ در ترکیه