Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@14:19:42 GMT

یزد رکورد دار جام باشگاه‌های کتابخوانی است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۶۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از یزد، سلمان برقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب یزد در جمع خبرنگاران ستاد خبری نمایشگاه با بیان اینکه تاکنون ۲۴ برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب یزد اجرا شده است، اظهار کرد: هر صبح در نمایشگاه یک برنامه و هر عصر سه برنامه جنبی برگزار شده و چهار برنامه جنبی دیگر نیز در آخرین روز برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سه رویداد مهم با هدف ترویج کتابخوانی در قالب برنامه‌های جنبی نمایشگاه برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری اختتامیه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب اشاره کرد که این برنامه همزمان با پنجمین دوره در سطح کشوری برگزار شد و در آن روستای گردکوه مهریز به عنوان برگزیده برگزیدگان انتخاب شد.

برقی همچنین از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی استان یزد در قالب برنامه‌های جنبی خبر داد و افزود: ۱۲ نفر در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی یادآور شد: سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز با حضور سید آبادی نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

برقی در مورد باشگاه‌های کتابخوانی نیز عنوان کرد: هزار و ۸۳۳ باشگاه با عضویت ۲۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان یزد فعال و در سامانه جام باشگاه‌ها ثبت شدند که این آمار در کشور رکورد دار است.

وی، برگزاری گردهمایی بانوان کتابخوان استان، رونمایی از کتاب و جشن امضاء، نقد و بررسی کتاب‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای و ... را از دیگر برنامه‌های جنبی این کمیته در یازدهمین نمیاشگاه کتاب یزد اعلام کرد.
انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند