Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا ظفرقندی سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت آمادگی سازمان نظام پزشکی برای همکاری در تحقق نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان یک اصل مترقی در بهره مندی از ظرفیت‌های نظام سلامت اعلام کرد؛ متن این نامه به شرح ذیل است:

« وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید به همت جامعه پزشکی و تیم سلامت و همراهی مردم شریف، طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران از شش سال قبل به صورت پایلوت در حال اجراست دستاورد‌ها و دشواری‌هایی که برای رسیدن این طرح تا به این مرحله سر راه تیم سلامت به ویژه همکاران پزشک عمومی وجود داشته از نظر دقیق جنابعالی پوشیده نیست اخبار غیر رسمی، اما تأیید شده مبنی بر خروج تدریجی پزشکان از این طرح به دلیل نبود انضباط در پرداخت حقوق و مزایای این تیم خدوم، آن هم در شرایطی که اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در برنامه‌های توسعه ادوار مختلف و نیز برنامه جنابعالی از پشتوانه قانونی قوی برخوردار است، نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن همانطور که مستحضرید تنها منبع درآمد بسیاری از پزشکان شاغل در طرح، دریافت سرانه مصوب است که گاه با تأخیر‌های چند ماهه پرداخت می‌شود در حالی که هزینه‌های جاری ایشان شامل حقوق و مزایای پرسنل، اجاره بها و اقلام مصرفی تأخیر ناپذیرند؛ لذا مستدعی است جهت جلوگیری از هر گونه آسیب جدی به سلامت مردم و معیشت همکاران شاغل در طرح، جهت اصلاح روند فعلی و ایجاد نظام منضبط و تضمینی پرداخت، دستور عاجل صادر فرمایید.

در پایان ضمن حمایت از اهتمام جنابعالی به امر نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان یک اصل مترقی در بهره‌مندی از ظرفیت‌های نظام سلامت، این سازمان آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری در تحقق این مهم حضورتان اعلام می‌دارد.»

انتهای پیام/

نامه سرپرست نظام پزشکی به وزیربهداشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه، ارجاع خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شان، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه اننخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است