Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:21:42 GMT

رویکرد شهرداری کرمان مردم محوری است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۷۹۵

رویکرد شهرداری کرمان مردم محوری است

کرمان – ایرنا – شهردار کرمان گفت: رویکرد جدید شهرداری کرمان به سمت پروژه های مردم محور و انسان مدار پیش می رود و در این زمینه اعتقاد داریم فضای شهر باید برای حضور مردم فراهم شود.

به گزارش ایرنا، سید مهران عالم زاده روز جمعه در آیین افتتاح پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان افزود : میدان ارگ، میدان شورا و پارک گردشگری کرمان از سال آینده پیاده رو محور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شهرداری کرمان طی یکسال گذشته به دنبال احداث زیرساخت ها و پرداختن به حوزه مردم محور در این شهر بوده و به مردم کرمان نوید می دهیم تا پایان سال 10 فضای پیاده راهی اجرا و بهره برداری خواهد شد.
شهردار کرمان اضافه کرد: از 27 اسفندماه امسال تا 27 فروردین سال آینده برنامه های فرهنگی متنوعی در فضاهای شهر کرمان اجرا می شود.
وی گفت: از تمامی نخبگان و متخصصان کرمان می خواهیم شهرداری را از خود بدانند و با این دستگاه مشارکت فکری و عملی داشته باشند و از تمامی نظرات و پیشنهادات سازنده در این زمینه استقبال می شود.
عالم زاده افزود: مردم با استفاده از فضای مجازی می توانند با شهرداری کرمان ارتباط داشته باشند و نظرات خود را به این دستگاه منتقل کنند.
وی با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم تصریح کرد: طی سه سال گذشته شهروندان و کسبه برای اجرای پروژه میدان آزادی مسائل و مشکلات را تحمل کردند و اکنون انتظارها به سرانجام رسیده است.
شهردار کرمان ضمن تقدیر از افراد دخیل در پروژه میدان زیرگذر میدان آزادی کرمان گفت: همدلی خوبی در شورای اسلامی، شهرداری و استانداری کرمان وجود دارد و این امر موجب کاهش دغدغه و رفع مشکلات شهری شده است.
وی ادامه داد: کرمانی ها می توانند پروژه های بزرگ را به سرانجام برسانند و نماینده گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان فردی بومی کرمان طرح میدان آزادی را به خوبی به سرانجام رسانده است.
عالم زاده بیان کرد: باید حوزه ترافیک کرمان فرهنگ سازی شود و برای رفع نگرانی های شهری در پروژه زیرگذر میدان آزادی تمایل داشتیم مردم در میدان حرکت کنند و تصمیم گیری شد سه ماه به صورت آزمایشی مردم از سطح زمین عبور کنند تا بهترین طرح برای میدان آزادی طرحی انتخاب شود که مسائل ترافیکی را رفع و عابر در سطح صفر حرکت کند.
وی گفت: فضای روی میدان آزادی به فضای سبز اختصاص می یابد و این فضا در عید نوروز اجرایی می شود.
** شورای اسلامی کرمان پشتیبان طرح های توسعه ای است
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین گفت: شورای اسلامی پنجم کرمان در طرح های توسعه ای از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و در این راه همواره پشتیبان این طرح ها خواهد بود.
محمد فرشاد افزود: تاکنون هیچ پیشنهاد و لایحه شهرداری در شورای اسلامی پنجم کرمان بلاتکلیف نمانده است و تقاضاهای مردم برای بیش از 2 سال آینده شهرداری ازجمله ساماندهی میدان هفت باغ، ایجاد پارکینگ مناسب ساماندهی ترافیک و بهبود حمل و نقل عمومی، زیبا سازی شهر و احیای بافت تاریخی، توسعه فضای سبز، توسعه زیرساخت فرهنگی و اجتماعی تسریع در تعیین تکلیف محور کوثر و شهید مطهری و توسعه متوازن شهر کرمان در دستور کار قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: برای تحقق برنامه های شورای اسلامی و شهرداری کرمان نیاز به پشتیبانی استانداری کرمان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضایی و نیروی انتظامی، رسانه ها و مدیران شهری دارد.
رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: برنامه ریزی در شورای اسلامی شهر کرمان در راستای انجام امور و خدمات، ایجاد زیرساخت ها و تبدیل درآمد شهرداری به سرمایه و دارایی ماندگار با احداث تقاطع ها، بلوارها و پارک ها بوده است.
وی گفت: شهر کرمان بزرگترین و حساس ترین شهر منطقه جنوب شرق کشور است و طی سالهای گذشته مرکز اداره و توسعه این منطقه بوده و این شهر دارای ظرفیت های نهفته فراوانی است که باید توسط شهرداری کرمان به بالفعل تبدیل شود.
فرشاد عنوان کرد: سال 1300 شهرداری کرمان تاسیس شده و فعالیت های شهری حاصل برنامه ریزی و فعالیت تمامی شوراهای اسلامی و شهرداری ها بوده است.
مراسم افتتاح زیرگذر میدان آزادی کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و مسئولان استانی و کشوری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.
پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان در مهرماه سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و گروه تخصصی شهید رجایی آغاز شد و اینک به بهره برداری رسیده است.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عمراني ميدان آزادي كرمان شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ۴۸سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو باخبرنگار استانی ایسکانیوز در مورد تاسیس سپاه پاسداران و فعالیت های این نهاد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

وی گفت: در سال ۱۳۵۸ و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم آمدند و نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مبارک را اعلام کردند.

حکمتیان خاطر نشان کرد: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است. برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد. پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد. در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سرحدتوان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد. پاسدار فریاد هیهات من الذّله آن حضرت را روبه روی خویش قرار می‌دهد و عملاً از هرگونه ذلّت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد. امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست آورده‌های انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ایشان افزود:

وظایف این نهاد انقلابی در اوّلین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت سال 1358 این گونه اعلام گردید:

کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب؛

مبارزه مسلحانه علیه جریان های مسلحانه ضد انقلاب؛

دفاع در برابر حملات و اشغال گری های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور؛

همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛

کمک در اجرای دستورات انقلاب اسلامی و دادگستری دولت جمهوری اسلامی؛

حمایت از نهضت های رهایی بخش و حق طلبانه مستضعفین جهانی تحت نظارت مقام معظم رهبری؛

و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی.

خبرنگار:آرزو پرندوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1227964 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود