Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:29:14 GMT

رویکرد شهرداری کرمان مردم محوری است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۸۱۲

رویکرد شهرداری کرمان مردم محوری است

به گزارش ایرنا، سید مهران عالم زاده روز جمعه در آیین افتتاح پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان افزود : میدان ارگ، میدان شورا و پارک گردشگری کرمان از سال آینده پیاده رو محور خواهند شد.
وی اظهار داشت: شهرداری کرمان طی یکسال گذشته به دنبال احداث زیرساخت ها و پرداختن به حوزه مردم محور در این شهر بوده و به مردم کرمان نوید می دهیم تا پایان سال 10 فضای پیاده راهی اجرا و بهره برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار کرمان اضافه کرد: از 27 اسفندماه امسال تا 27 فروردین سال آینده برنامه های فرهنگی متنوعی در فضاهای شهر کرمان اجرا می شود.
وی گفت: از تمامی نخبگان و متخصصان کرمان می خواهیم شهرداری را از خود بدانند و با این دستگاه مشارکت فکری و عملی داشته باشند و از تمامی نظرات و پیشنهادات سازنده در این زمینه استقبال می شود.
عالم زاده افزود: مردم با استفاده از فضای مجازی می توانند با شهرداری کرمان ارتباط داشته باشند و نظرات خود را به این دستگاه منتقل کنند.
وی با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم تصریح کرد: طی سه سال گذشته شهروندان و کسبه برای اجرای پروژه میدان آزادی مسائل و مشکلات را تحمل کردند و اکنون انتظارها به سرانجام رسیده است.
شهردار کرمان ضمن تقدیر از افراد دخیل در پروژه میدان زیرگذر میدان آزادی کرمان گفت: همدلی خوبی در شورای اسلامی، شهرداری و استانداری کرمان وجود دارد و این امر موجب کاهش دغدغه و رفع مشکلات شهری شده است.
وی ادامه داد: کرمانی ها می توانند پروژه های بزرگ را به سرانجام برسانند و نماینده گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان فردی بومی کرمان طرح میدان آزادی را به خوبی به سرانجام رسانده است.
عالم زاده بیان کرد: باید حوزه ترافیک کرمان فرهنگ سازی شود و برای رفع نگرانی های شهری در پروژه زیرگذر میدان آزادی تمایل داشتیم مردم در میدان حرکت کنند و تصمیم گیری شد سه ماه به صورت آزمایشی مردم از سطح زمین عبور کنند تا بهترین طرح برای میدان آزادی طرحی انتخاب شود که مسائل ترافیکی را رفع و عابر در سطح صفر حرکت کند.
وی گفت: فضای روی میدان آزادی به فضای سبز اختصاص می یابد و این فضا در عید نوروز اجرایی می شود.
** شورای اسلامی کرمان پشتیبان طرح های توسعه ای است
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین گفت: شورای اسلامی پنجم کرمان در طرح های توسعه ای از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و در این راه همواره پشتیبان این طرح ها خواهد بود.
محمد فرشاد افزود: تاکنون هیچ پیشنهاد و لایحه شهرداری در شورای اسلامی پنجم کرمان بلاتکلیف نمانده است و تقاضاهای مردم برای بیش از 2 سال آینده شهرداری ازجمله ساماندهی میدان هفت باغ، ایجاد پارکینگ مناسب ساماندهی ترافیک و بهبود حمل و نقل عمومی، زیبا سازی شهر و احیای بافت تاریخی، توسعه فضای سبز، توسعه زیرساخت فرهنگی و اجتماعی تسریع در تعیین تکلیف محور کوثر و شهید مطهری و توسعه متوازن شهر کرمان در دستور کار قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: برای تحقق برنامه های شورای اسلامی و شهرداری کرمان نیاز به پشتیبانی استانداری کرمان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضایی و نیروی انتظامی، رسانه ها و مدیران شهری دارد.
رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: برنامه ریزی در شورای اسلامی شهر کرمان در راستای انجام امور و خدمات، ایجاد زیرساخت ها و تبدیل درآمد شهرداری به سرمایه و دارایی ماندگار با احداث تقاطع ها، بلوارها و پارک ها بوده است.
وی گفت: شهر کرمان بزرگترین و حساس ترین شهر منطقه جنوب شرق کشور است و طی سالهای گذشته مرکز اداره و توسعه این منطقه بوده و این شهر دارای ظرفیت های نهفته فراوانی است که باید توسط شهرداری کرمان به بالفعل تبدیل شود.
فرشاد عنوان کرد: سال 1300 شهرداری کرمان تاسیس شده و فعالیت های شهری حاصل برنامه ریزی و فعالیت تمامی شوراهای اسلامی و شهرداری ها بوده است.
مراسم افتتاح زیرگذر میدان آزادی کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و مسئولان استانی و کشوری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.
پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان در مهرماه سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و گروه تخصصی شهید رجایی آغاز شد و اینک به بهره برداری رسیده است.
7420/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی حمل و نقل عمومی سرمایه شهرداری نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد، موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، شهردار ایلام، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از کارکنان شهرداری ایلام با بازرس کل استان دیدار کردند.

در این دیدار مظفر میرزاد، رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در خصوص برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری عزم خود را برای خدمتگزاری به شهروندان به کار بسته‌اند و در سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد و موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر ایلام قبل از انجام هر مصوبه‌ای ابتدا نظرات کارشناسی را اخذ می‌کند و سپس آن مسئله را در کمیسیون مربوطه مطرح می‌کند و در آخر صرفه و صلاح شهرداری و شهر را در نظر می‌گیرد و سپس اقدام به تصویب آن می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: همواره ملاک را بر قانون می‌گذاریم و برنامه‌محور حرکت می‌کنیم، اعتقاد دارم که شورا و شهرداری باید در جای جای برنامه‌ها و کارهای خویش نظرات کارشناسان سازمان بازرسی را اخذ کنند و این مهم را همواره سرلوحه خود قرار دهند.

مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم

در ادامه این دیدار افشین مظفری، شهردار ایلام تاکید کرد: سازمان بازرسی و شهرداری ایلام هرکدام به لحاظ ذاتی وظیفه‌ای را برعهده دارند، اما در بعد نظارتی به طور قطع وظیفه سازمان بازرسی بسیار مهم است، زیرا هم به سلامت کار کمک می‌کند و هم موانع را از پیش رو بر می‌دارد.

وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی، اضافه کرد: به موازات اینکه بازرسان در بسیاری از امور در کنار ما هستند و نظرات قانونی و سازنده خویش را لحاظ می‌کنند، اما در بسیاری موارد که موانعی از سوی بعضی دستگاه‌ها در پیشبرد امور دست و پای ما را بسته است با حضور سازمان بازرسی این موانع برداشته می‌شود.

شهردار ایلام ادامه داد: به عنوان مثال مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم و در پرداخت آن تعلل می‌کنند، اما با ورود بازرسی این موضوعات رفع خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: شهرداری نهادی چالشی است، سال اول مشکلات زیادی را به لحاظ مدیریت منابع مالی و اداری داشتم و یک شهرداری بدهکار با انواع مشکلات عدیده را تحویل گرفتم که این تمام ذهن مرا بهم ریخته بود.

وی عنوان کرد: سرپرستی بدترین دوران مدیریتی است و مدیر را در برزخ نگه می‌دارد، از آنجا که سرپرستی شهرداری و معاونت را به دلیل پاره‌ای مشکلات همزمان بر عهده داشتم بخشی از انرژی من صرف ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مختلف اداری و خدمات شهری می‌شد، حساب‌های مسدود شده شهرداری و انباشته شدن حقوق و مزایا و معوقات کارکنان شهرداری در آخر سال نیز به وجود آمده بود.

شهردار ایلام تاکید کرد: تمام پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از بحران عظیمی در شهرداری می‌داد که نه تنها بنده بلکه هیچ شهرداری نمی‌تواند چنین شهرداری را در پایان سال مدیریت کند اما به حول و قوه الهی و تلاش شبانه روزی مدیران و همکارانم و افزایش ساعات کاری تا پاسی از شب توانستیم تمام حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری و بدهی طلبکاران را بدون کم و کاست پرداخت کنیم تا جایی که برای اولین بار در دو دهه اخیر حساب شهرداری ایلام نزد بانک‌ها و مؤسسات مسدود نشد.

مظفری خاطرنشان کرد: سال گذشته پویایی داشتیم و علاوه بر سروسامان دادن به مسائل مالی و اداری توانستیم در حماسه بزرگ اربعین موفق عمل کنیم و به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر انتخاب شویم، اما امسال تمام هم و غم خود را بر پروژه‌های عمرانی متمرکز کرده‌ایم تا جایی که بیش از ۳۸ پروژه عمرانی از جمله نهضت آسفالت در دست اجرا داریم.

حمید مجیدی، عضو شورای اسلامی شهر ایلام نیز در این دیدار از لزوم ساماندهی کرایه غرفه‌ها و نحوه واگذاری آن‌ها مباحثی را مطرح کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در بخش عمران شهری داریم که در ماه‌های آینده تحقق خواهند یافت، شرط موفقیت و سلامت در امور شهری، حضور سازمان بازرسی و کارشناسان این سازمان در کنار مجموعه شورا و شهرداری است.

کد خبر 746797

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی