Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@04:29:52 GMT

رويکرد شهرداري کرمان مردم محوري است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۸۴۸

رويکرد شهرداري کرمان مردم محوري است

خبرگزاري آريا - کرمان – ايرنا – شهردار کرمان گفت: رويکرد جديد شهرداري کرمان به سمت پروژه هاي مردم محور و انسان مدار پيش مي رود و در اين زمينه اعتقاد داريم فضاي شهر بايد براي حضور مردم فراهم شود.

به گزارش ايرنا، سيد مهران عالم زاده روز جمعه در آيين افتتاح پروژه زيرگذر ميدان آزادي کرمان افزود : ميدان ارگ، ميدان شورا و پارک گردشگري کرمان از سال آينده پياده رو محور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: شهرداري کرمان طي يکسال گذشته به دنبال احداث زيرساخت ها و پرداختن به حوزه مردم محور در اين شهر بوده و به مردم کرمان نويد مي دهيم تا پايان سال 10 فضاي پياده راهي اجرا و بهره برداري خواهد شد.
شهردار کرمان اضافه کرد: از 27 اسفندماه امسال تا 27 فروردين سال آينده برنامه هاي فرهنگي متنوعي در فضاهاي شهر کرمان اجرا مي شود.
وي گفت: از تمامي نخبگان و متخصصان کرمان مي خواهيم شهرداري را از خود بدانند و با اين دستگاه مشارکت فکري و عملي داشته باشند و از تمامي نظرات و پيشنهادات سازنده در اين زمينه استقبال مي شود.
عالم زاده افزود: مردم با استفاده از فضاي مجازي مي توانند با شهرداري کرمان ارتباط داشته باشند و نظرات خود را به اين دستگاه منتقل کنند.
وي با بيان اينکه بايد قدردان مردم باشيم تصريح کرد: طي سه سال گذشته شهروندان و کسبه براي اجراي پروژه ميدان آزادي مسائل و مشکلات را تحمل کردند و اکنون انتظارها به سرانجام رسيده است.
شهردار کرمان ضمن تقدير از افراد دخيل در پروژه ميدان زيرگذر ميدان آزادي کرمان گفت: همدلي خوبي در شوراي اسلامي، شهرداري و استانداري کرمان وجود دارد و اين امر موجب کاهش دغدغه و رفع مشکلات شهري شده است.
وي ادامه داد: کرماني ها مي توانند پروژه هاي بزرگ را به سرانجام برسانند و نماينده گروه تخصصي شهيد رجايي قرارگاه خاتم الانبياء به عنوان فردي بومي کرمان طرح ميدان آزادي را به خوبي به سرانجام رسانده است.
عالم زاده بيان کرد: بايد حوزه ترافيک کرمان فرهنگ سازي شود و براي رفع نگراني هاي شهري در پروژه زيرگذر ميدان آزادي تمايل داشتيم مردم در ميدان حرکت کنند و تصميم گيري شد سه ماه به صورت آزمايشي مردم از سطح زمين عبور کنند تا بهترين طرح براي ميدان آزادي طرحي انتخاب شود که مسائل ترافيکي را رفع و عابر در سطح صفر حرکت کند.
وي گفت: فضاي روي ميدان آزادي به فضاي سبز اختصاص مي يابد و اين فضا در عيد نوروز اجرايي مي شود.
** شوراي اسلامي کرمان پشتيبان طرح هاي توسعه اي است
رئيس شوراي اسلامي شهر کرمان نيز در اين آيين گفت: شوراي اسلامي پنجم کرمان در طرح هاي توسعه اي از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد بود و در اين راه همواره پشتيبان اين طرح ها خواهد بود.
محمد فرشاد افزود: تاکنون هيچ پيشنهاد و لايحه شهرداري در شوراي اسلامي پنجم کرمان بلاتکليف نمانده است و تقاضاهاي مردم براي بيش از 2 سال آينده شهرداري ازجمله ساماندهي ميدان هفت باغ، ايجاد پارکينگ مناسب ساماندهي ترافيک و بهبود حمل و نقل عمومي، زيبا سازي شهر و احياي بافت تاريخي، توسعه فضاي سبز، توسعه زيرساخت فرهنگي و اجتماعي تسريع در تعيين تکليف محور کوثر و شهيد مطهري و توسعه متوازن شهر کرمان در دستور کار قرار مي گيرد.
وي عنوان کرد: براي تحقق برنامه هاي شوراي اسلامي و شهرداري کرمان نياز به پشتيباني استانداري کرمان، نمايندگان مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي، مسئولان قضايي و نيروي انتظامي، رسانه ها و مديران شهري دارد.
رئيس پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر کرمان تاکيد کرد: برنامه ريزي در شوراي اسلامي شهر کرمان در راستاي انجام امور و خدمات، ايجاد زيرساخت ها و تبديل درآمد شهرداري به سرمايه و دارايي ماندگار با احداث تقاطع ها، بلوارها و پارک ها بوده است.
وي گفت: شهر کرمان بزرگترين و حساس ترين شهر منطقه جنوب شرق کشور است و طي سالهاي گذشته مرکز اداره و توسعه اين منطقه بوده و اين شهر داراي ظرفيت هاي نهفته فراواني است که بايد توسط شهرداري کرمان به بالفعل تبديل شود.
فرشاد عنوان کرد: سال 1300 شهرداري کرمان تاسيس شده و فعاليت هاي شهري حاصل برنامه ريزي و فعاليت تمامي شوراهاي اسلامي و شهرداري ها بوده است.
مراسم افتتاح زيرگذر ميدان آزادي کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمراني استاندار، نمايندگان مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي و برخي از مديران و مسئولان استاني و کشوري در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان برگزار شد.
پروژه زيرگذر ميدان آزادي کرمان در مهرماه سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبياء و گروه تخصصي شهيد رجايي آغاز شد و اينک به بهره برداري رسيده است.
7420/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، تجملیان عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: اشخاصی که زمین‌های بزرگ را به شکل غیرقانونی تفکیک می‌کنند و همچنین افرادی که این زمین های تفکیک شده را خریداری می‌کنند، هر دو مرتکب عمل خلاف قانون می‌شوند؛ با این تفاوت که نفر اول سودش را می‌برد و گرفتاری‌هایش را برای خریداران دست دوم به بعد باقی می‌گذارد.

وی گفت: ضرورت دارد شهروندان قبل از خرید هر قطعه زمین در هر منطقه از شهر، به شهرداری و اداره راه‌وشهرسازی مراجعه کرده و از وضعیت زمین مورد نظر (نوع کاربری آن، نداشتن معارض، دارا بودن سند صحیح و ...) اطمینان حاصل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که سوداگران از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و زمین‌هایی که کاربری‌های غیرمسکونی (بخصوص باغ) دارند را تفکیک غیرمجاز کرده و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند و خریداران ناآگاه اینگونه زمین‌ها تازه در هنگام گرفتن سند رسمی، اخذ پروانه ساخت یا معامله ساختمان است که متوجه می‌شوند چه گرفتاری بزرگی برایشان پیش آمده و بابت قطع درختان و تفکیک غیرمجاز باید چه جریمه‌های سنگینی بپردازند.

تجملیان تأکید کرد: همچنین از شهردار درخواست می‌شود طی جلساتی با مدیران محترم دادگستری، مقرر شود که دفاتر اسناد رسمی مکلف باشند از این به بعد در هنگام انواع معاملات (اعم از خرید و فروش، قولنامه، واگذاری وکالتی، صلح و ...) خریداران را به طور شفاف پیرامون عواقب و مسئولیت‌های ایشان در مورد حق و حقوق شهر و شهرداری مطلع ساخته و آنان را به طور دقیق توجیه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم