Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - استاندار گلستان با بيان اينکه در سالجاري بيش از 100 مجموعه بوم گردي دراين استان به بهره برداري رسيده است، گفت: توسعه اين فضاها و اشتغال ايجاد شده از اين ناحيه نقش ويژه اي در بهبود وضعيت بيکاري در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد مناف هاشمي عصر جمعه در آيين بهره برداري از مجموعه بوم گردي روستاي ده چناشک شهرستان مينودشت در شرق گلستان افزود: ظرفيت گردشگرپذيري استان گلستان از موهبت هاي خدادادي است که مي تواند در زمينه اشتغال و توسعه اقتصادي استان موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براي استفاده بهينه از اين ظرفيت، وام ها و تسهيلات مناسبي از سوي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گلستان ارائه مي شود.
مجموعه بومگردي روستاي ده چناشک مينودشت داراي هشت واحد اقامتي است و براي بهره برداري از آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده که يک ميليارد ريال آن به صورت تسهيلات از سوي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گلستان تامين شده است.
استاندار گلستان در ادامه سفر خود به شهرستان مينودشت با حضور در روستاي دوزين، مرکز بخش کوهسارات شهرستان مينودشت به بررسي مسائل و مشکلات اين بخش پرداخت.
بوم گردي يا گردشگري روستايي شکلي جديد از صنعت گردشگري رواج يافته در کشورمان است که در آن افراد به جاي حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهي روستاهاي بکر و دورافتاده مي شوند تا به دور از هياهوي زندگي روزمره دمي و ساعتي، شايد هم روزي و هفته اي را در آرامش برآمده از اين ويژگي ناب سپري کنند.
به معناي دقيق تر گردشگران بوم گرد به روستاها مي روند تا همانند آن ها زندگي کنند، مانند آن ها غذاي محلي بخورند، مانند آن ها به طبيعت بروند تا لذت هاي يک زندگي ساده و صميمي روستايي را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.
هم اينک 150 واحد بوم گردي روستايي در استان گلستان فعال است و اين واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.
9433/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است

نادیا محرابی کارشناس انرژی در رابطه با رشد اقتصادی ایران به کمک نفت به خبرنگار گفت: اقدام فعال ایران برای تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی ایران بر اساس شرایط تحریمی باقیمانده و راهبردهای مهم برای ایجاد بازار در حوزه نفت و گاز و توسعه تولید با کمک و توان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است. با تکیه بر ابتکارات به کار گرفته شده در حوزه انرژی، ایران با رشد اقتصادی 5.4 درصدی در سال 2023، بعد از هند بیشترین رشد اقتصادی را در این سال کسب کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای کلیدی دولت سیزدهم توسعه میادین گازی ایران با تکیه بر توان داخلی و منابع ریالی است. این رویکرد در سال اخیر و با تمرکز بر افزایش تولید گاز منجر به پیشی گرفتن از میانگین رشد تولید گاز در بین کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز شد. علاوه بر این، ایران در جمع آوری گازهای مشعل گام های مهمی برداشته و در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز مقام اول را در بین کشورهای حاضر کسب کرده است. این تاکید بر بهبود راندمان تولید گاز و کاهش اتلاف گاز از طریق جمع آوری گازهای مشعل برای رشد اقتصادی در بخش نفت و گاز ضروری است.

خانم محرابی در ادامه با اشاره به تمرکز بر جلوگیری از هدررفت گاز فلر گفت: یکی دیگر از تمرکزهای مهم دولت سیزدهم در سال گذشته، توسعه میادین مشترک نفت و گاز به کمک توان بخش خصوصی و سرمایه های مردمی بوده است. هدف ایران از طریق تشویق مشارکت بخش خصوصی و هدایت منابع بانکی به سمت پروژه های توسعه مشارکتی، تقویت تولید در این زمینه ها است. تعهد دولت به به صفر رساندن سوزاندن گازهای مشعل تا پایان سال 1404، عزم خود را برای به حداکثر رساندن بهره وری و به حداقل رساندن اتلاف در صنعت نفت و گاز نشان می دهد.

این کارشناس انرژی در رابطه با سیاست و دیپلماسی فعال اظهار کرد:  در حوزه تجارت انرژی، ایران در حال تلاش برای احیای تجارت نفت خام خود است. دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در مناطقی مانند شرق آسیا متمرکز شده است. با اجرای سیاست هایی مانند توسعه پالایشگاه های فراسرزمینی و افزایش صادرات نفت خام، ایران توانسته است تا پایان سال 2023 به سطح تولید 3.5 میلیون بشکه در روز برسد. این هدف نزدیک به رکوردهای ایران قبل از اعمال تحریم ها است که نشان دهنده جهش قابل توجهی در تولید نفت این کشور است.

وی در پایان گفت: رویکرد دوگانه بازطراحی تجارت انرژی ایران و افزایش بهره‌وری تولید موتور محرکه رشد اقتصادی ایران در سال 2023 بوده است. دولت با تمرکز بر دیپلماسی فعال انرژی، علاوه بر توسعه پروژه های مشترک نفت و گاز و گسترش دسترسی به بازارهای جدید نفت خام، زمینه را برای توسعه اقتصادی پایدار فراهم کرده است. این رشد اقتصادی با کمک همکاری با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان، در سال آتی نیز تداوم خواهد یافت.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان
  • استاندار مازندران؛ روستاییان را به توسعه بومگردی فراخواند
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر