Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش- ایرنا - امام جمعه کیش خواستار مدیریت آب باران و بهره وری از نعمت نزولات آسمانی در جزیزه کیش شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلین احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش خطاب به مسؤلان گفت: آب باران را مدیریت کنید، بخش عمده‌ای از آن به دریا می‌ریزد و این در حالی است که شهر مهندسی شده باید یک قطره آب باران آن هم به دریا نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نگاه کارشناسان، ضرورت مدیریت بر باران و استفاده از این نعمت الهی تاکیدی مهم و قابل توجه است و تدبیر در این زمینه از اموری است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
وضعیت و ساختار معابر کیش هم اکنون بگونه است که سالانه میلیونها متر مکعب آب ناشی از باردندگیهای سیل آسا بدون هیچ استفاده ای از طریق فاضلاب ها روانه دریا می شود و آب مورد نیاز مردم جزیره با هزینه ای سنگین تهیه از طرق مختلف تامین می شود که امر برای مشترکان نیز هزینه ای سنگین دارد.
از طرفی خیابانها و معابر جزیره کیش به هنگام بارندگی به رودخانه و جویبارهای مملو از آب تبدیل می شود و از طریق شبکه های فاصلاب به دریا می پیوند و در برخی نقاط جزیره به طغیان فاضلاب در سطح شهر می انجامد.
متاسفانه ساختار شهری بویژه باغچه بندی و مهندسی فضاها سبز کیش بویژه بلوارها بگونه ای است که بین 10 تا 20 سانتی بالاتر از سطوح معابر است و همین امر موجب می شود که سیلابهای ناشی از باران تنواند جذب خاک یا منابع زیر زمینی شود و ناگزیر به سمت دریچه های فاضلاب هدایت و در بسیاری موارد موجب آبگرفنی معابر می شود .
برخی کارشناسان معتقدند: سازه و ساختارهای معابر شهری کیش باید مورد باز اندیشی قرار گردید تا جریان سیلاب ها به جای روانه شدن در معابر جذب زمین شود.
این کارشناسان معتقدند: علاوه بر اجرای طرحهای پایدار می توان با ایجاد چاهکها، تعبیه مسیل ها یا برداشتن برخی بلوکهای حاشیه خیابانها به قواصل مشخص از هدر رفتن حجم عظیم آب ناشی بارندگی جلوگیری و سیلاب های ناشی از بارش باران را با کمترین هزینه جذب زمین کرد.
در این زمینه امام جمعه کیش با بیان اینکه متأسفانه طراحی مناسبی از ابتدا برای این مسئله در کیش در نظر گرفته نشده است، گفت: باران هم که می‌بارد مردم نگران‌ این هستند که فرزندانشان چگونه به مدرسه بروند، آب تا ساعت‌ها در خیابان‌ها جمع می‌شود و از ماشین نمی‌شود پیاده شد،لذا مسئولان باید این آب را مدیریت و از بحران کم آبی جلوگیری شود.
خطیب نماز جمعه کیش با انتقاد از ناخیر در بهره برداری از مخزن آب جزیره گفت: در هفته‌های آینده نکاتی راجع به این منبع جدیدی که چندین سال است شروع شده و هنوز هیچ اثری از افتتاح آن نیست عرض خواهم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و روز زن، به سیره تربیتی فرزندان این حضرت اشاره کرد و خواستار توجه به اصول تربیتی آموزش و رفتاری در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها شد .
وی حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را یک جنایت بسیار بزرگ نامید و گفت: در این جنایت 27 نفر از بهترین پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و 12 نفر مجروح شدند، این حادثه‌ای بسیار تلخ و حرکت بسیار مذبوحانه‌ای بود که دشمن انجام داد.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عبادي نماز جمعه كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر

دریافت 11 MB کد خبر 6081489

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • راهپیمایی در حمایت از پاسخ به رژیم صهیونیستی پس از نماز جمعه
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • فیلمی از بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد