Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سعید فرح‌بخش درباره وضعیت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده که ۳۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشد که در حال حاضر این میزان ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی مهارت‌آفرین است، تصریح کرد: دانشجویانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند مهارت‌آفرین بوده و بیکاری کمتری نسبت به سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دارند به گونه‌ای که ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان ما جذب بازار کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرح‌بخش اضافه کرد: در دوران انقلاب یک مجتمع آموزش عالی در استان داشتیم که وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز بود و امروز به جایی رسیدیم که در استان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده و زمینه‌های رشد و تعالی از لحاظ علمی فراهم شده و نیاز است بسترهای اقتصادی لازم در لرستان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در حال حاضر منابع استانی کافی و متخصص تربیت کردیم و چنانچه زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در لرستان ایجاد شود می‌توان از این ظرفیت نیروی انسانی بهره ببریم و از این منابع در راستای جذب سرمایه‌گذار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان استانی فرهنگی است و به لحاظ گردشگری پتانسیل‌های لازم را دارد، تصریح کرد: در این استان ظرفیت‌های بسیار خوب منابع طبیعی و تاریخی وجود دارد و می‌توان با داشتن برنامه‌های بلندمدت و جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد اشتغال تلاش کرد، لرستان می‌تواند جزو ۵ استان برتر گردشگری کشور باشند و در راستای توسعه گردشگری سند جامعی تدوین کرد و چنانچه سندی باشد باید بازنگری شود.

فرح بخش گفت: با طراحی سند جامع گردشگری و با تحقق و اجرای آن می‌توان مشکل اشتغال استان را در یک پروسه ۱۰ ساله حل و فصل کرد.

وی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان آموزش‌هایی در حوزه گردشگری و هتلداری نیرو تربیت کردیم و آمادگی داریم در بخش‌های مختلف اقتصادی استان نیروهای کارآفرین تربیت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

168 / 31 دانشگاه علمی کاربردی علمی کاربردی لرستان سعید فرح بخش برنامه ششم توسعه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی علمی کاربردی لرستان برنامه ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در جشنواره «رود و ریل» گفت: این رویداد به دلیل دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شده است.

عطا حسن پور با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به یونسکو اظهارداشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه ساکنان روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آئین باران خواهی، آئین بومی و محلی و اجرای رقص آئینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت