Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت تا زمانی که مطمئن نشویم تهدیدات اتمی «پیونگ‌یانگ» به‌طور واقعی کاهش پیدا نکرده‌اند تحریم‌ها علیه کره شمالی کاهش نمی‌یابد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با این‌که سخنان روز پنج‌شنبه پامپئو  کوتاه بود اما می‌توان از آن نتیجه گرفت در صورت  غیرهسته‌ای شدن کامل و مورد تایید شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره‌شمالی ممکن است کاهش یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت امیدوار است «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در دیدار با ترامپ در ویتنام بر پیمان خود برای صرف‌نظر کردن از تسلیحات اتمی پایبند بماند. اما یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت هنوز مطمئن نیست که کره‌شمالی تصمیمی برای تسلیم سلاح‌های خود داشته باشد و زمان خواهد برد تا مشخص شود تعهدات کیم شامل چه مواردی خواهد بود.

این مقام دولتی که نمی‌خواست نامش فاش شود و بر ملاقات دوم ترامپ و کیم اشراف داشت گفت کاهش ۲۸ هزار سرباز آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی از محورهای گفت‌وگو نخواهد بود اما درخصوص اعلام اتمام جنگ میان دو کره صحبت خواهد شد.

پامپئو گفت: «مردم آمریکا باید بدانند که ما سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را که تا به‌حال به کره‌شمالی تحمیل شده وضع کرده‌ایم و آن را تا زمانی که مطمئن شویم به‌طور واقعی تهدید را کاهش داده‌ایم آن‌ها را برنمی‌داریم». وی افزود امید دارد دو رهبر در ملاقات خود در «هانوی»، «حقیقتا گامی تاریخی رو به جلو» بردارند.

برخی قانون‌گذاران و متخصصان در زمینه کره‌شمالی، نگران هستند ترامپ بیش از حد به کیم امتیاز دهد، بدون این‌که او را مجبور کند قول دهد سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل دهد.

از بین نمایندگان کنگره، «ادام اسمیت» از واشنگتن، «آدام شیف» از کالیفرنیا و «الیوت انگل» از نیویورک طی پیامی کاخ سفید را به کوتاه کردن دست کنگره از دسترسی به اطلاعات درباره تسلیحات کره‌شمالی و مخفی کردن اطلاعات راجع‌به گفت‌و‌گوها متهم کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست