Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:58:34 GMT

زن و مرد در کمال نهایی انسانیت مشترک هستند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۲۲۴

زن و مرد در کمال نهایی انسانیت مشترک هستند

مشهد- ایرنا- رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: زن و مرد در کمال نهایی انسانیت مشترک هستند و هیچ فرقی با هم ندارند.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر جمعه در نشستی با عنوان 'بانوان و مرحله دوم انقلاب اسلامی' در مشهد افزود: برخی اقوام، کشورها و ادیان دیگر برای زن و مرد نقشهای متفاوتی قائل شده‌اند که عموما با افراط و تفریط همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اسلام بر اساس فطرت الهی و ذاتی زن برای وی نقشهای بی بدیلی در نظر گرفته است که آن نقشها را مردان نمی توانند ایفا کنند و در این زمینه ها مردان با زنان برابر نیستند به طور زن در تداوم نسل، زادآوری، صبوری و محبت در راه پرورش فرزند از چنان لطف خداوندی در احساس و محبت برخوردار شده است که هیچ مردی از این مزایا برخوردار نیست.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: خداوند در دل زن بیشتر از مرد محبت فرزندان را قرار داده و برای همین است که می تواند مصائب و مشکلات زاد آوری و پرورش فرزندان را تحمل کند و در مقابل برای جبران این محبتها اسلام برای زنان حق دریافت نفقه از همسرانشان را قائل شده است که حتی اگر زن، متمکن هم باشد این حق دریافت نفقه از همسر ضایع نمی شود.
آیت الله مصباح یزدی افزود: زنان چون بیشتر توان، احساسات و نیروی فکری خود را خرج پرورش فرزند و شوهرداری می کنند به طور طبیعی نمی توانند در برخی از مشاغل به ویژه مشاغل بدنی با مردان رقابت کنند البته زنانی بوده اند و هستند که در بسیاری از عرصه ها قوی تر از مردان ظاهر شده اند.
وی ادامه داد: دین مبین اسلام تنها دینی است که برای مرد و زن بر اساس فطرتشان وظیفه و تکلیف و ارزش قائل شده است.
1922/6070

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي زن و مرد فطرت الهي مصباح يزدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد

ملی‌پوش قایقرانی ایران مدال برنز آسیا را به دست آورد و موفق شد به سهمیه المپیک پاریس در ماده کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان برسد.   به گزارش ایسنا، در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام  قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس در ژاپن، نماینده ایران موفق به گرفتن سهمیه المپیک کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان شد تا مجموع سهمیه‌های قایقرانی در دو رشته رویینگ و آب‌های آرام به عدد چهار  برسد.    علی آقامیرزایی در فینال کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۲۸۲ صدم ثانیه سوم شد و مدال برنز گرفت. نمایندگان قزاقستان و ازبکستان اول و دوم شدند.    سهمیه المپیک به دو قایق اول تعلق می‌گرفت اما از آنجا که قزاقستان در کایاک دونفره سهمیه داشت، یکی از دو سهمیه کایاک یک‌نفره به قایق سوم که ایران بود، رسید.    در این ماده نمایندگان ازبکستان، قزاقستان، ایران، چین، ژاپن، عراق، کره‌جنوبی، سنگاپور و چین تایپه حضور داشتند.    علی آقامیرزایی در المپیک توکیو هم موفق به گرفتن سهمیه شده بود.    نتایج قایقرانان ایران در انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام: ​​​​فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان سوم و سهمیه المپیک پاریس را گرفت.   زینب نوروزی و مهسا جاور در رویینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شدند و سهمیه المپیک گرفتند.     محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره اول و موفق به گرفتن سهمیه المپیک شد.    عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره پنجم شدند و سهمیه نگرفتند.     الناز شفیعیان در کایاک یک‌نفره زنان پنجم شد و سهمیه نگرفت.   حمیدرضا رضوانی در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان یازدهم شد و سهمیه المپیک نگرفت.   هیوا افضلی در کانو یک‌نفره زنان ششم شد و به سهمیه المپیک نرسید.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد