Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود برای چهاردمین بار متوالی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را تایید کرد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز جمعه خبر تایید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «این گزارش بار دیگر دلیلی محکم بر اثبات پایبندی ایران به تعهداتش است.»

غریب آبادی افزود: «در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تصریح‌شده است که از روز اجرای توافق هسته ای، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.»

سفیر ایران در ادامه اظهار کرد که به رغم تلاش‌های فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین‌المللی، همکاری‌های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد.

تازه ترین گزارش آژانس بار دیگر تصریح می‌کند که این نهاد بین المللی، دسترسی‌های لازم را در مورد ایران داشته است.

غریب آبادی همچنین بر لزوم تداوم بی‌طرفی و رفتار حرفه‌ای آژانس در اجرای مأموریت های محوله تأکید کرده و از اعمال فشار برخی طرف ها بر این نهاد بین المللی با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.

وی با تأکید بر این که ایران رفتار مسئولانه‌ای داشته و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: «همان‌گونه که مکرراً اعلام‌ شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقی مانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند.»

غریب‌آبادی: آژانس برای دوازدهمین بار متوالی پایبندی ایران به برجام را تایید کردآژانس برای یازدهمین بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرد/ اولین گزارش پس از خروج آمریکا

انتهای پیام/

R42340/P/S8,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط برجام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند، اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعا‌های سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است. این به خودی‌خود بدین معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است.

وی افزود: تا جایی که به آژانس مربوط است - البته باید هنگام اظهار نظر‌های عمومی محتاط باشیم - ما هیچگونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، نداریم. در عین حال ما به طرف ایرانی گفته‌ایم که این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، در سطح جهانی پرسش برانگیز است و به همین خاطر از آنها خواسته‌ایم که به طور کامل با ما همکاری کنند.

گروسی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد.

گفتنی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند. جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌خود عمل کنند، ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم