Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:45:24 GMT

آموزش نحوه برخورد با همسر خودشیفته‌

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۳۵۳

آموزش نحوه برخورد با همسر خودشیفته‌

رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خودشیفتگی و تاثیر آن در روابط زناشویی اظهار کرد: اختلال شخصیت خودشیفتگی که به صورت بزرگ نمایی خیالی و یا حتی در رفتار فرد وجود دارد، باعث می شود فرد دوست داشته باشد که دیگران آن‌ها را تحسین کنند و معمولا این افراد همدلی خاصی با دیگران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری پور افزود: این افراد رفتار‌های کاملا مغرورانه و پر از تکبر دارند و فرد خودشیفته از فرهنگ هنجار موجود در جامعه‌ی خود منحرف شده است.

وی گفت: افراد خودشیفته خودشان را برتر از دیگران می‌دانند و یکی از دلایل خودشیفتگی، والدین سرد و بی عاطفه است که موفقیت‌های کودک را تحسین نکردند.

این روانشناس اظهار کرد: افراد خودشیفته از درون نیاز به تایید شدن دارند و احساس صمیمیت کم با دیگران دارند دوست پیدا کردن برای آن‌ها بسیار مشکل است.

نوری پور در خصوص همسران خودشیفتگی گفت: این افراد نیازمند احترام هستند و گاهی نیاز به احترام را به عنوان خودشیفتگی قلمداد می‌کنیم به همین دلیل در ابتدا باید مطمئن شویم همسرمان علائم خودشیفتگی را به صورت قطعی دارد یا نه.

وی بیان کرد: همسر خودشیفته همیشه به دنبال برتر نشان دادن خودش است؛ هنگامی که طبق برنامه‌های تعیین شده کارهایش انجام نشود همسرخود را مقصر می‌داند.

این روانشناس تشریح کرد: همسران خودشیفته شنودگان خوبی نیستند چرا که ترجیح می‌دهند خودشان حرف بزند و توجه دیگران را جلب کنند.

نوری پور اظهار داشت: افراد خودشیفته با همسران خود همدلی زیادی ندارند و به احساسات آنها توجهی نمی‌کنند و به زمانی که همسر خود را ناراحت کنند عذر خواهی نمی‌کنند، حتی فرد خودشیفته تلاشی برای خوشحال کردن همسرش نمی‌کند.

وی گفت: همسران خودشیفته اگر محبتی ببیند بیشتر مشکوک می‌شوند، به صورت تدافعی رفتار می‌کنند و پذیرای محبت نیستند.

این روانشناس افزود: همسران خودشیفته به هنگام مشاجره تحقیر آمیز رفتار می‌کنند و سعی در کوچک شمردن همسر خود دارد همچنین افراد خودشیفته در هنگام اختلافات خانوادگی مرز‌های احترام را نگه نمی‌دارند.

نوری پور بیان کرد: رفتار‌های فرد خودشیفته باعث آزار همسرانشان می‌شود، اما همسران این افراد در برخورد با این آنها باید عزت نفس خود را حفظ کند و اعتماد به نفس خود را از دست ندهند.

وی اظهار کرد: همسران افراد خودشیفته باید رفتار‌های منفی همسر خود را انعکاس دهند و حتی رفتار‌های مثبت آن‌ها را نیز تایید کننذ و زوج باید از مشاور در این حیطه کمک بگیرند و مهارت‌هایی که روانشناس به آن‌ها آموزش می‌دهند را اجرا کنند.

این روانشناس گفت: مهم‌ترین مسئله به همسران افراد خودشیفته، عدم تهاجمی و تدافعی رفتار کردن است اگر افراد خودشیفته احساس نا امنی کنند ممکن است رفتار‌های پرخطر از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

راه های برخورد با افراد خودشیفته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن

اگر شما هم به مد و فشن علاقه مند هستید، به احتمال زیاد به آموزش طراحی لباس و بازار کار آن فکر کرده اید. رشته طراحی لباس یکی از گرایش های رشته هنر است که برای اولین بار در پاریس یعنی مرکز مد جهان به وجود آمد. امروزه نیز افراد زیادی به دنبال دریافت مدرک این رشته و ثبت نام در کلاس طراحی لباس هستند. در همین راستا در ایران مراکز فنی و حرفه ای، این رشته را تدریس کرده و به هنرجویان مدرک بین المللی اعطا می کنند. البته ممکن است افراد در انتخاب این رشته دچار سردرگمی هایی شوند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن آشنا کنیم.

آشنایی با رشته طراحی لباس

طراحی لباس همانطور که از نام آن مشخص است، به رشته ای گفته می شود که در آن، افراد راه و روش خلق یک لباس را فرا می گیرند. در واقع امروزه طراحی لباس، رشته ای شناخته شده است که یادگیری آن، هم از طریق دانشگاه و هم از روش شرکت در کلاس طراحی لباس میسر است. همچنین از جمله سر فصل های این رشته می توان به رنگ بندی، طراحی اندام، پارچه، اندازه گیری و غیره اشاره کرد.

آموزشگاه های خوب برای آموزش طراحی لباس در شیراز ، تهران و سایر شهرها را می توانید در سایت پی جو مشاهده کنید.

آینده شغلی طراحی لباس در ایران

کسب آگاهی لازم در مورد آموزش طراحی لباس و بازار کار آن یکی از موارد مهمی است که پیش از ورود به این رشته باید با آن آشنا شد. در واقع طراحی لباس در ایران برخلاف دیگر کشورها، پیشرفت چندانی نداشته است اما با این حال، بازار کار آن برای فارغ التحصیلان این رشته، بد نیست. به علاوه طراحان لباس می توانند در بسیاری از مراکز همچون مزون ها، شرکت های تولید پوشاک، دانشگاه ها و غیره فعالیت کنند.

لیستی کامل از آموزشگاه ها و مدارس شیراز را نیز میتوانید در سایت پی جو مشاهده کنید.

مراکز برگزاری کلاس طراحی لباس

به طور کلی مراکز برگزاری کلاس طراحی لباس در ایران عبارتند از:

مراکز دانشگاهی: این رشته در بسیاری از دانشگاه ها همچون دانشگاه الزهرا، شریعتی، خرم آباد و غیره تدریس می شود و شامل 144 واحد دانشگاهی است. مراکز آموزشی خانه صنعت و معدن: این مراکز، با هدف ایجاد مهارت و کمک به ورود افراد به بازار کار دایر شده اند و افراد می توانند بدون پیش نیاز قبلی در دوره های کوتاه مدت این مراکز شرکت کنند.

چه مباحث توسط مدرس طراحی لباس تدریس می شود؟

در هر مرکز آموزشی طراحی لباس، سرفصل هایی مطابق با این رشته، توسط مدرس طراحی لباس تدریس می شود که عبارتند از:

تدریس و آموزش اصول طراحی فرم بدن و تناسبات طولی و عرضی آن. آموزش تمامی اجزای لباس از جمله یقه، دامن، شلوار و غیره. تدریس اصول طیف های رنگی و ترکیب کردن آنها. آموزش نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس. وبسایت پی جو،مرجع معرفی آموزشگاه های طراحی لباس

اگر شما هم به دنبال وب سایتی برای آشنایی با مراکز آموزش طراحی لباس هستید، بهترین انتخاب، وبسایت پی جو است. این سایت به طور تخصصی به معرفی انواع خدمات پزشکی، اموزش طراحی لباس و غیره می پردازد و به شما در انتخاب برترین خدمات کمک می کند. همچنین سایت پی جو بانک مشاغل شیراز، تجربه انتخاب خدمات بهتر و کارآمدتر را برای شما به ارمغان می آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896263

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است