Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@17:23:59 GMT

دیدار ولیعهد سعودی با رئیس جمهور چین

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۳۵۶

دیدار ولیعهد سعودی با رئیس جمهور چین

 رویداد۲۴ محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که روز پنجشنبه در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیداری دو روزه وارد پکن شد، امروز جمعه با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرد.

 بن سلمان که هنوز به دلیل قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار اهل این کشور در ترکیه و کشتار کودکان بی گناه یمن، زیر فشار‌های بین المللی قرار دارد تور آسیایی خود را بعد از پاکستان و هند، شامگاه امروز جمعه در پکن به پایان برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این دیدار تاکید کرد: چین از خواست مردم خاورمیانه برای صلح و از تلاش کشور‌های منطقه برای اصلاحات حمایت می‌کند.

او گفت: چین مایل است به جست و جوی راه مدیریت خاورمیانه بر پایه کمک به توسعه صلح پرداخته و از طریق ساخت مشترک کمربند و جاده، همکاری منطقه‌ای را تقویت بخشیده و پایه صلح و ثبات منطقه را تحکیم کند.

ولیعهد سعودی نیز در این دیدار گفت که عربستان مایل است در ساخت مشترک کمربند و جاده شرکت کرده و با پیوند رویای ۲۰۳۰ خود با پیشنهاد کمربند و جاده، همکاری‌های علمی دو کشور در زمینه‌های مختلف را تقویت بخشد.

کارشناسان معتقد هستند آل سعود قصد دارد از طریق سرمایه گذاری در کشور‌های آسیایی و حتی بخشش پول به برخی از کشور‌ها مانند پاکستان بر مضوعاتی مانند حقوق بشر، کشتار کودکان بی گناه یمن و همچنین اذیت و آزار زنان در این کشور سرپوش بگذارد.

شرکت نفت آرامکو عربستان در همین راستا امروز (جمعه) قرارداد همکاری برای ایجاد یک شرکت مشترک به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با چین امضا کرد.

همزمان با سفر ولیعهد سعودی به چین، رسانه‌های شرق آسیا گزارش کردند که دیپلمات‌های عربستانی در جستجوی دو خواهری هستند که از دست آل سعود گریخته و در مسیر سفر به استرالیا وارد فرودگاه هنگ کنگ شده اند.

مدتی است که مساله فرار زنان عربستانی از این کشور برای زندگی در مکانی بدور از تنش‌های سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و هر روز اخباری از گوشه و کنار در این باره منتشر می‌شود.

دختران عربستانی بر اساس گفته وکیل آن‌ها می‌خواسته اند پس از پنج ماه اقامت در هنگ کنگ به هر شکل به استرالیا بروند، اما بلیت پرواز آن‌ها لغو شده و آن‌ها را تحت فشار گذاشته اند تا با یک پرواز به ریاض برگردند.

آن‌ها می‌گویند که به دنبال امنیت هستند و وکیلشان مدعی شده که کنسول و معاون کنسولی عربستان در فرودگاه هنگ کنگ در تعقیب آن‌ها بوده اند ادعایی که این رسانه می‌گوید کنسولگری عربستان در هنگ کنگ حاضر به موضع گیری درباره آن نشده است.

بن سلمان همچنین امروز از دیوار چنین بازدید کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بن سلمان چین صل خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور با تغییر برنامه سفر به دامغان رفت

با توجه به درخواست مردم شهرستان دامغان برای دیدار با رئیس جمهور در این شهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برنامه سفر خود به استان سمنان را تغییر داده و برای دیدار با مردم دامغان هم‌اکنون و در روز دوم سفر خود وارد این شهرستان شد.

رئیسی قرار است با حضور در مصلای نماز جمعه دامغان، برای مردم دامغان سخنرانی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور با تغییر برنامه سفر به دامغان رفت
  • رئیس‌جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • رئیس جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه