Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@02:30:37 GMT

دولت پاکستان به ارتش آماده‌باش داد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۴۸۹

در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد، ارتش پاکستان به دستور دولت این کشور به حالت آماده‌باش در آمد. آفتاب‌‌نیوز : دولت پاکستان به ارتش این کشور دستور داد آمادگی هر نوع پاسخ متقابل به اقدامات احتمالی هند را داشته باشد.
به گزارش یورونیوز، دولت پاکستان با تشکیل جلسه‌ای به ریاست عمران خان، نخست‌وزیر این کشور، ارتش را ملزم کرد که در صورت انجام هر نوع حمله احتمالی از سوی هند، آمادگی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنش‌ها میان پاکستان و هند، اخیراً و بعد از حمله انتحاری به نیروهای پلیس هند در کشمیر افزایش یافته است. در این حمله انتحاری بیش از ۴۰ نیروی پلیس هندی که در اتوبوس بودند، با انفجار یک خودروی انتحاری در کنار اتوبوس، جان خود را از دست دادند.
دولت هند، پاکستان را متهم می‌کند که به این گروه‌های تروریستی فضا و امکان فعالیت داده است. دولت پاکستان همواره این اتهام را رد کرده است.
پاکستان در روزهای اخیر چندین بار و به روش‌های مختلف هند را تهدید کرده که اگر اقدامی علیه اسلام‌آباد انجام دهد، واکنش نشان خواهد داد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاکستان ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیرآبادی فرآهانی افزود:موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته و طرف پاکستانی اعلام کرده؛ در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف جهت تسریع برای اجرای خط لوله گاز صلح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور،  احیای موضوع خط لوله صلح انتقال گاز به پاکستان مدنظر دولت می باشد، تصریح کرد: اگرچه طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال گذشته طراحی و اجرا شده و ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و حتی لوله گاز را تا مرز پاکستان کشیده، اما این کشور هنوز تعهدات خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: در روز نخست سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی اعلام کرد؛ برای تسریع در اجرای خط لوله صلح در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند.

امیرآبادی‌فراهانی مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور را، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان دانست و گفت: به‌یقین اگر دولت پاکستان موضوع گاز طبیعی را از طریق ایران به کشورش برساند، رضایتمندی خوبی را در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد داد چراکه تامین گاز آن‌ها از طریق (ال.پی.جی) است و بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله صلح می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیشنهاداتی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما برخی کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این مورد دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آنها منافع مشترک دو ملت را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد، فرصت‌های خیره‌کننده‌ای میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد و ایران و پاکستان به همکاری‌های خود برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد