Web Analytics Made Easy - Statcounter

دراین پیام که جمعه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت الله محمد مومن قمی (رحمه الله علیه) نائب رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت موجب تاسف و تاثرشدید گردید.
پیام حاکیست: ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام‌خمینی(ره) و از حامیان جدی نظریه ولایت فقیه بود و تالیفات اثر گذار و گرانقدری در تشریح و تبیین آن داشت و در عمل و رفتار سیاسی نیز عالمی ولایتمدار و انقلابی به شمار می رفت که با همراهی و دفاع از حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی درقبل و بعد از آن با حمایت های بی دریغ خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی منشأ اثر بسیار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: منش مردمی و اخلاق و سلوک زاهدانه این عالم متعهد ایشان را ملجا و پناه طلاب و مردم قم و نمونه‌ یک روحانی پارسا و انقلابی در برابر چشم همگان قرار داده بود. این فقیه عالیقدر عمیقا به ارزش ها و معیار های اصولی و فقهی توجه داشت و با قاطعیت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ایستادگی و روشنگری می کرد.
پیام ادامه یافته است: آثار علمی و فقهی این عالم انقلابی وتدریس طولانی در حوزه علمیه تنها بخشی از خدمات ارزنده‌ی این فقید سعید به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی است.
ایشان با حضور موثر در نهادهای برجسته ای از نظام اسلامی همچون شورای نگهبان ،شورای عالی حوزه و مجلس خبرگان رهبری متعهّدانه به انجام وظایف خطیر انقلابی پرداخت و تمام اندیشه وعمل خود را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گرفت.
پیام حاکیست: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه ، مردم انقلابی قم همچنین آقازادگان محترم و بیت مکرم واخوی گرامی ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی مومن و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.
همچنین از همگان دعوت بعمل می آید که در مراسم تشییع و تکریم این عالم بزرگوار حضور فعال داشته باشند.
آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز 8 دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.
وی در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
مراسم تشییع عالم زاهد آیت الله مومن، فردا شنبه 4 اسفند، ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انقلاب انقلاب اسلامی اهل بیت علیهم السلام بیمارستان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که روز گذشته در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهری، به تحریم اسراف در آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: بحث از حقیقت اسراف گاهی جنبه موعظه‌ای دارد که در بستر نوشتار و گفتار تجلی می‌یابد و گاهی به‌صورت کارگاهی دنبال می‌شود که از حیث تأثیر و پیام‌آوری از جایگاه والایی برخوردار است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به تفاوت فرایندهای کارگاهی و موعظه، درهم تنیدن مباحث کارگاهی و موعظه را از روش‌های بسیار ارزشمند نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و اله دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ضمن توجه به بیان جنبه‌های نظری در فرایند موعظه، جنبه‌های تربیتی و عبرت‌آموزی را در عرصه‌های کارگاهی موردتوجه قرار می‌دادند و در آن کارگاه‌ها به مصداق خاصی از یک درس و عبرت توجه می‌کردند.

وی تبیینی از گزاره‌های تاریخی سیره نبوی در عرصه تعلیم‌وتربیت ارائه نمود و گفت: در یکی از مسافرت‌ها رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله با اصحابش در سرزمینی خالی و بی علف فرود آمدند و دستور دادند هیزم جمع کنند؛ اصحاب گفتند «هیزمی دیده نمی‌شود»؛ حضرت فرمود: «درعین‌حال هرکس هر اندازه می‌تواند جمع کند»؛ هرکس هر اندازه توانست ذره‌ذره جمع کرد وقتی همه را روی‌هم ریختند، مقدار زیادی هیزم جمع شد؛ حضرت فرمودند؛ گناهان کوچک هم مثل همین هیزم‌های کوچک است، ابتدا به نظر نمی‌آید، ولی یک روز می‌بینید از همان گناهان خرد که به چشم نمی‌آمد، انبوه عظیمی جمع شده است.

 آیت‌الله سعیدی برکت کار گروهی را از دیگر درس‌های سیره حضرت در این رویکرد دانست و با بیان این که احادیث را باید به‌صورت کارگاهی ارائه و تبیین کرد، تصریح کرد: اگر بحث حرمت اسراف از دو جهت توأمان از طرف حوزه‌های علمیه و مجریان به‌صورت موعظه‌ای و کارگاهی ارائه شود، دستورات دینی به‌صورت پایدار در ضمیر مخاطب خواهد نشست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مسجد و مدرسه را برجسته‌ترین بستر تبیین گفتمان دانست و بیان کرد: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست؛ موضوع اسراف و پسماند از جمله موضوعاتی است که در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان باید بدان توجه بیشتری صورت گیرد.

 وی با بیان این که درس و فرهنگ پسماند را نباید در جمع‌آوری زباله خلاصه کرد، افزود: تبیین فرایند تولید، نگهداری و بازیافت پسماند باید موردتوجه فعالان آموزشی و فرهنگی قرار گیرد؛ برخی از مسائل از نیازهای روزمره، فراگیر و مبتلا به تمام سطوح اجتماعی اعم از خانه، خانواده، مدرسه و غیره است، نهادینه‌سازی فرهنگ درست آن از الزامات اولویت‌بندی شده است.

آیت‌الله سعیدی بهره‌گیری از اسامی و عناوین زیبا و مقدس برای همراه‌سازی قشر جوان و نوجوان را بسیار مهم توصیف و استفاده از عناوین زیبای خادم‌یار، پاکبان، همیار پلیس و غیره را انگیزه‌بخش دانست و گفت: مادران و خانم‌های خانه‌دار یکی از بهترین مبلغان فرهنگ‌ساز هستند؛ نباید از ظرفیت ارزشمند و مؤثر مادران در تربیت نسل‌ها و جامعه غافل بود. تبیین فرهنگ درست پسماند از جمله مؤلفه‌هایی است که باید از محیط خانه آغاز شود.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • پیام فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • پیام دریادار سیاری به فرمانده کل سپاه+ جزئیات
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • مفتی اعظم روسیه، تلاش‌های رهبر ایران در راستای استقرار عدالت و صلح را ستود