Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با انتقاد از اعمال فشار دولت بر مجمع تشخیص و مجلس برای تصویب لوایح مربوط به FATF،  گفت: دولت همان حرف هایی که در رابطه با برجام می زد، امروز در مورد لوایح مربوط به  FATF می زند تا مجلس و مجمع را مجبور به تصویب آن کند.

وی با بیان اینکه اظهارات دولتی ها در واقع فرار به جلو است، خاطرنشان کرد: دولت  ۶ سال روی کار بوده است و مردم را با سیاست های غلط اقتصادی خود گرفتار تنگی معیشت کرده و امروز اعلام می کند اگر مجمع تشخیص مصلحت تصمیمی خلاف خواست ما بگیرد، مسئولیت تمام این سوء مدیریت های چندین و چندساله ما به گردن مجمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت رئیسه مجلس به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد و اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام،  یکی از ارکان قانون اساسی است که مقام معظم رهبری افرادی باتجربه از همه فکرها و جریان های سیاسی را انتخاب کرده اند و برای تشخیص مصلحت به  مجمع فرستاده اند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: جمعی از افراد باتجربه از همه جریان ها در مجمع حضور دارند و برای این انتخاب شده اند که مصلحت نظام را تشخیص بدهند، چرا دولت آنها را تحت فشار قرار می دهد؟ در مرحله قبل خود آقای رئیس جمهور مصاحبه کردند و تهدید کردند، در این مرحله مسئول دفترشان و آقای ظریف حرف می زنند.

وی تاکید کرد: اجازه دهید این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته در فضای علمی مورد تبیین قرار گیرد، تا در یک فضای شفاف و روشن بتوان در مورد این لوایح  تصمیم گرفت. چرا دولت فضا را غبار آلود می کند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به انتقادات نمایندگان حامی دولت از پیامک های اعتراضی مردم در مورد تصویب لوایح مربوط به FATF گفت: اگر این روش بد است،  چرا خودتان به این روش عمل می کنید، چه بسا فشاری که شما به عنوان مسئولان دولتی به مجمع و مجلس وارد می کنید و پیامی که می دهید بدتر از پیامک های مردم باشد، چون شما مسئولان رسمی کشور هستید.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت به دنبال بهانه می گردد تا ناکارآمدی خود را گردن دیگران بیندازد، افزود: لذا تلاش دارد تا مشکلات معیشتی را به عدم تصویب لوایح مربوط به FATF نسبت دهد، دولت باید ابتدا در مورد عواقب و نتایج اجرای برجام مسئولیت بپذیرد و بعد از آن در مورد نتایج عدم پذیرش CFT و «پالرمو» تهدید کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این تجربه شش ساله باعث رشد و آگاهی عموم مردم شود، گفت: حضور ملت ایران در  راهپیمایی ۲۲بهمن ماه نشان داد مردم اهل ولایت هستند و وقتی جانشین ولی خدا از آنها امری می خواهد، اهل هزینه کردن هستند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان سازمان، گفت: این سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد و در همین ابتدای سال، برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در تعامل و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ خواهیم کرد.

منظور افزود: همچنین کارگروهی نیز در سازمان برای عملیاتی کردن این شعار و همچنین تحقق و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است و با برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های عملیاتی لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، ضمن تحسین تحرک و تلاش دولت در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌هایی درباره برخی واقعیات تلخ اقتصاد از جمله گرانی، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی داشتند که ما نیز خود را ملزم و مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای رفع این دغدغه‌ها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری‌، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر نیازهای ضروری دستگاه‌ها، از جمله راهکارهای موجود برای رفع این دغدغه‌هاست. شعار دولت سیزدهم، عدالت اجتماعی است و باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منظور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با حضور وزیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در مرحله تنظیم بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: این اقدام تعاملی بی‌سابقه در سازمان برنامه و بودجه کشور، منجر به ایجاد همدلی و جلب رضایت دستگاه‌ها شد و پیام امید به جامعه داد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، وی اظهار کرد: نقش این سازمان این است که مجموعه ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در خدمت رشد کشور و کاهش فاصله طبقاتی قرار دهد و در این راستا، ضرورت دارد بخش‌های مختلف به صورت جدی حرکت کنند. در گام نخست، مرکز آمار ایران ضمن بررسی دقیق و تعیین وضعیت شاخص‌های نابرابری در کشور، مجموعه حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت از خانوارهای ایرانی را احصا و در اختیار نظام برنامه‌ریزی قرار دهد تا تصویر روشنی از وضعیت عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم.

کد خبر 6078824 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • فیلم| طلای خوشرنگ آسیا بر گردن «سعید اسماعیلی»
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود
  • دشمن به دنبال اخلال در اقتصاد و معیشت خواهد بود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی