Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:20:08 GMT

تیم خراسان رضوی قهرمان پیکارهای کراس فیت کشور شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۷۹۶

تیم خراسان رضوی قهرمان پیکارهای کراس فیت کشور شد

یزد - ایرنا - پیکارهای کراس فیت کشور جمعه شب با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید، تهران در مکان دوم قرار گرفت و تیم های فارس و زنجان به صورت مشترک سوم شدند.

به گزارش ایرنا، این رقابت ها به مدت 2 روز با حضور 200 ورزشکار از 21 استان به صورت آزاد در رده سنی بزرگسالان در سالن شاهدیه شهرستان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورزشکاران در بخش های طناب زنی، ماسل آپ (بالا کشیدن بدن روی میله)، رینگ ماسل آپ (حرکت حلقه)، وزنه یک ضرب، راه رفت روی دست، حرکت رو (حرکت با دستگاه)، حمل بار و بالا رفتن از طناب با هم رقابت کردند.
به نفرهای تیم های برتر کاپ، لوح و مدال تقدیم شد.
ورزش کراس فیت زیر مجموعه هیات ورزش های همگانی و ترکیبی از تمرین مقاومت، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است.
فعالیت این رشته ورزشی 2 سال قبل در یزد آغاز شد و حدود 100 نفر در آن به صورت رسمی فعالیت دارند.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد .
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش خراسان رضوي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر را در کشور ناشی از سبک غیرصحیح زندگی افراد ذکر کرد که باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص سندرم متابولیک می‌شود.

به گفته وی، سندرم متابولیک شالوده بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های صورت گرفته بخش زیادی از شهروندان تهرانی امروز به درجاتی از سندرم متابولیک (دیابت، فشارخون بالا، چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامطلوب، چربی خون بالا) مبتلا هستند.

زالی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی منظم را یکی از معتبرترین و بهترین راهکارها برای کاهش عوارض و فاکتورهای خطر در سندروم متابولیک برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نظم، انسجام، استمرار، پیوستگی و ثبات فعالیت‌های فیزیکی را از اصول مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش عوامل خطر هر فرد حداقل باید پنج روز متوالی در هفته به ورزش منظم بپردازد.

وی، انجام فعالیت‌های ورزشی را از ضروریات اجتناب ناپذیر برای ارتقای سلامت به خصوص در افراد مسن عنوان کرد.

به گفته زالی، ورزش باعث افزایش کارآیی فیزیکی و ذهنی افراد می‌شود به ویژه برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که دوران طولانی را برای تحصیل طی می‌کنند و ممکن است دچار خستگی ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته خاطرنشان کرد: میان بسیاری از بیماری‌های فرسایشی و اضمحلالی جسمی و مغزی با انجام فعالیت‌های ورزشی ارتباط معکوس وجود دارد؛ اخیراً مشخص شده که انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در میانسالی احتمال ابتلاء به برخی بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان، آرتروز پیشرونده، آلزایمر و…، را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6083962 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور