Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،یادواره سردا شهید آنجفی و شهدای مسجد شمس اراک با حضور خانواده شهدا، مردم و برخی مسئولان در این مسجد برگزار و در این مراسم از خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی، آتش نشان و دفاع مقدس تجلیل شد.

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و مدافع وطن گفت: ما باید ادامه دهنده برحق این شهدا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشگریان ۱۷ علی ابن ابیطالب حماسه سازان خیبر

عباسی با گرامیداشت سالگرد عملیات خیبر گفت: نیرو‌های شهر اراک در این عملیات بسیار رشادت کردند و سردار جوان این عملیات شهید زین الدین که شعارش در عملیات‌ها ادای تکلیف بدون ملاک قرار دادن شکست و پیروزی بود با هدایت‌های درخشانش و رشادت‌های نیرو‌های استان مرکزی جزیره مجنون بازپس گرفته شد.

وی اضافه کرد: ما در جنگ با محدودیت‌های گوناگونی مواجه بودیم و در برابر دشمن فقط با فداکاری‌های نیروهایمان ایستادگی کردیم و نیرو‌های مردمی ما با چنگ و دندان خط مقدم را نگه میداشتند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بعد از سال ۶۱ به دلیل ناتوانی تانک در نفوذ به باتلاق استراتژی جنگ سخت در باتلاق اتخاذ شد بیان کرد:ما باید از هور العظیم که از بالا امدن آب رودخانه‌های دجله و فرات به وجود امده میگذشتیم تا راه ارتباطی شما و جنوب عراق قطع میشد.

وی تصریح کرد: ما با استراتژی عملیات در شب پیش رفتیم و، چون شب‌های اسفندماه اکثرا ابری است شب‌ها به دشمن حمله میکردیم و بدین ترتیب در سال ۶۲ لشکر علی بن ابی طالب که افراد آن اکثرا از استان مرکزی امده بودند موفق به گرفتن جزیره مجنون شد.

عباسی اظهار کرد: فرمانده نیرو‌های پیاده را به عقب برد تا تعداد شهدا کمتر شود و بقیه نیرو هارا جلوتر برد تا کانالی جلوتر از خاکریز حفر کنند و به تعداد آر پی جی‌های موجود نیرو‌ها را در کانال نگهداشت و دشمن که به بهانه خاکریز جلو آمد در کانال غافل گیر شده و نیرو‌های ما در این عملیات پیروز شدند و افتخار فتح خیبر نصیب لشکر علی بن ابیطالب اراک شد.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود