Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:10:29 GMT

دفاع از ولایت از ویژگی های مرحوم آیت الله مومن بود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۹۹۱

دفاع از ولایت از ویژگی های مرحوم آیت الله مومن بود

قم- ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیام تسلیتی ، ساده زیستی، صراحت لهجه و دفاع از ولایت فقیه را از ویژگی های مرحوم آیت الله مومن دانست.

به گزارش جمعه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه ، دراین پیام آمده است: با نهایت تاسف و تاثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ محمد مومن رحمت الله علیه را دریافت نمودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عالم مجاهد از شخصیت های اثر گذار حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و علاوه بر سالهای تدریس و تربیت شاگردان فراوان در عرصه مسئولیت های متعدد از جمله عضویت جامعه مدرسین، خبرگان رهبری و شورای نگهبان توانست خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب بنماید.
پیام حاکیست: ساده زیستی و صراحت لهجه و دفاع از ولایت فقیه را می توان از ویژگی های دیگر ایشان برشمرد. اینجانب در گذشت این عالم بزرگوار را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه، رهبری معظم، حوزه های علمیه، خانواده محترم خصوصا اخوی محترمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می کنم.
آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز 8 دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.
وی در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
مراسم تشییع عالم زاهد آیت الله مومن، فردا شنبه 4 اسفند، ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله نوري همداني پيام تسليت آيت الله مومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی با صدور پیامی، درگذشت حجت الاسلام حاجی حسینلو روحانی جهادی خویی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر عروج روحانی جهادی حجت الاسلام مصطفی حاجی حسینلو که با مجاهدت و پیگیری‌های مجدّانه برای خدمت به مستضعفین و محرومیت‌زدایی پیشگام بودند، موجب تألم خاطر گردید.

این خدمت‌گزار دلسوز و توانمند که همراه با خانواده معززشان در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، با روحیه جهادی و انقلابی، خدمات ماندگاری به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور از جمله امدادرسانی به زلزله زدگان خوی، کرمانشاه، قصر شیرین و سیل زدگان لرستان انجام داد و نام نیک از خود در خاطر مردم قدرشناس ایران به یادگار گذاشت.

 اینجانبان درگذشت این روحانی مجاهد، فرزند و برادر شهید را که علاوه بر تلاشهای جهادی، در سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت نسلی مومن و مخلص نیز اهتمام جدی داشت، به اعضای بیت معزز مرحوم، هم ‌سنگران ایشان در عرصه جهاد و مردم شریف شهرستان خوی تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای این مرحوم و خانواده ایشان رحمت واسعه و هم‌نشینی با مجاهدان راه حق و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت می نمائيم. ان‌شاءالله خدمات و تلاش‌های این جهادگر جوان در راه حق و خدمت به انقلاب و محرومین، مرضی درگاه احدیت و موجب ارتقای مقامات اخروی آنمرحوم گردد.


سيد مهدى قريشى
نماينده ولى فقيه در استان
و امام جمعه اروميه 

محمدصادق معتمدیان 
استاندار آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است