Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با معافیت کفالت برادر صغیر زیر ۱۸ سال سوالاتی دارند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ داده شده است.

بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، شروط اصلی برای بهره‌مند شدن از معافیت کفالت برادر صغیر عبارت است از؛ پدر برادر صغیر فوت کرده باشد و البته سن برادر نباید به ۱۸ سال تمام رسیده باشد و فرد مشمول خدمت نیز به عنوان تنها برادر بالای ۱۸ سال وی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بهتر است بدانید، در این معافیت صرفا صغیر بودن فرد ملاک رسیدگی است و وضعیت جسمانی وی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد، البته وجود مادر نیز در این نوع معافیت مانع رسیدگی نیست.

گفتنی است؛ در معافیت کفالت برادر صغیر، برادر ناتنی در صورتی که فرد برادر تنی نداشته باشد می‌تواند درخواست رسیدگی کند و در بین برادران ناتنی حق تقدم با آن برادری است که از یک پدر باشند، البته بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با اینکه آیا وجود برادر ناتنی بالای ۱۸ سال مانع استفاده از معافیت برادر تنی فرد می‌شود، سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: وجود برادر ناتنی بالای ۱۸ سال مانع استفاده از معافیت برادر تنی می‌شود.

همچنین در صورتی که متقاضی معافیت کفالت توانایی سرپرستی و نگهداری از صغار را داشته باشد، رسیدگی بلامانع خواهد بود و بهتر است بدانید در صورتی که به سبب بیماری حادث قادر به سرپرستی از برادر صغیر نباشد، یا اینکه فوت کند، برادر دیگر می‌تواند درخواست رسیدگی کند.

گفتنی است؛ برای استفاده از این نوع معافیت در قید حیات نبودن پدر و فوت وی از شروط اصلی این معافیت است و نوع معافیت کفالت برادر صغیر، دائم و اعتبار آن نیز در زمان صلح است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سربازی پدر فوت سربازی معافیت از خدمت سربازی مشمولان خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند