Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترن در ۹ اسفندماه جاری سخن به میان آورد و گفت: ۱۱۷۰ در سامانه ثبت نام کردند که در این روز آزمون در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «مُدْهامَّتانِ» با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، داوران و شرکت کنندگان از شهرستان های هشت گانه این استان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا دهبانی پور در این آئین، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتی در هنرهای هشت گانه و حوزه های فرهنگی به شکل وسیع برعهده دارد، یعنی تمرکز ما در یک بخش تنها نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه قرآنی را با اهمیت و از مواردی دانست که باید به آن پرداخته شود و اظهار داشت: در کنار فعالیت های نمایشی، شعر، کتاب، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی در همه گرایش ها و عرصه های مختلف فرهنگی و هنری یک معاونت به نام قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد و در ادارات کل استان ها با عنوان مدیریت برنامه های قرآنی در استان را اجرا می کنند.

 

وی گریزی به فعالیت های قرآنی این مدیریت در سال جاری زد و یادآور شد: جشن بزرگ رمضان در ماه مبارک رمضان با 12 ذیل برنامه از جمله محافل انس با قرآن، نمایشگاه علوم قرآنی، نمایشگاه آثار قرآنی در حوزه هنری، نشست های تفسیر و تدبر در قرآن و نشست های تخصصی قرآن برگزار شد.

 

دهبانی پور با بیان اینکه در سال 97 حدود 300 نفر از فعالان قرآنی استان تجلیل شدند، خاطرنشان کرد: به همراه همکاران در همه شهرستان ها در منزل افرادی که از نظر مردم و مسئولان نام و آوازه ای در حوزه های مختلف داشتند، حضور پیدا کرده و از آنها تجلیل شد.

 

دمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری ضیافت افطاری جامعه قرآنی، محافل انس با قرآن در شهرستان چرام، بخش محروم زیلایی، ممبی، سرآسیاب، روستای صالحان، نقاره خانه و دیگر شهرها و بخش های این استان را از دیگر برنامه های حوزه مدیریت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 6 هزار جلد قرآن، 2 هزار جلد نهج البلاغه و سه هزار جلد مفاتیح الجنان بین موسسات قرآنی، مساجد، مدارس، خانه های نور و حسینیه ها توزیع شد.

 

دهبانی پور از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در 9 اسفندماه جاری سخن به میان آورد و اضافه کرد: 1170 در سامانه ثبت نام کردند که در این روز، آزمون در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

 

دبیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از طرح های قرآنی، پیگیری بیمه فعالین قرآنی و پیگیری واگذاری بخشی از جشنواره ملی آیات از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

 

وی اظهار امیدواری کرد، فعالیت های قرآنی در کنار دیگر فعالیت های این اداره کل بتواند فضایی دینی، معنوی و ارزشی در مناطق مختلف این استان ایجاد کند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل مجلس خبرگزاری شبستان آیت الله مومن مقام معظم رهبری آموزش و پرورش حادثه تروریستی زاهدان اصفهان مساجد فضای مجازی آزمون سراسری فعالیت های قرآنی مفاهیم قرآنی مدهامتان اختتامیه قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود