Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: شهر یزد استحقاق لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد و امیدوارم این عنوان فردا از آن این شهر شود.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد، محمدعلی طالبی که در واپسین ساعات برگزاری این نمایشگاه از آن دیدن کرده بود با قدردانی از تلاشهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه و اظهار داشت: امیدواریم با ارزیابی نقاط ضعف و قوت، در سالهای آینده نمایشگاهی بهتر از امسال برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فردا شهر «پایتخت کتاب ایران» معرفی می شود، افزود: با اقداماتی که دستگاه های مختلف فرهنگی استان انجام داده اند، یزد استحقاق دریافت این عنوان را دارد.
طالبی ادامه داد: اگر این عنوان برای یزد محقق شود، این اطمینان را می دهیم که مسئولان و فعالان فرهنگی استان اهتمام جدی تری برای حفظ آن داشته باشند و کتاب در همه عرصه های زندگی و فعالیت مردم وارد می شود.
وی افزود: کتابخوانی را تنها از دریچه فرهنگی نخواهیم دید بلکه جزو جدایی ناپذیر همه فعالیت ها خواهد بود.
طالبی خاطرنشان کرد: یزد نیازمند کسب چنین عنوان هایی است برای اینکه برنامه های فرهنگی خود را منسجم تر برگزار کند و حمایت دستگاه های دولتی از چنین رویدادهایی، اهتمام مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی را به دنبال خواهد داشت .
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد یک استان صنعتی است و می توان از ظرفیت بخش خصوصی در راستا ارتقاء شاخص های کتابخوانی بهره برد، افزود: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده اما باید راهبردهای مشخصی برای مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال از امروز 27 بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه های این استان دایر است.
6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي استاندار يزد نمايشگاه كتاب پايتخت كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب»
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است. کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تأیید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه، بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.



جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب
جلسه مشترک اعضای شورای سیاستگذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه برگزار شد و در آن یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفا یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتابخوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند.



نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی
اکبر رضوانیان، کارشناس ارشد گردشگری درباره نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی گفت: هر چه برنامه‌های نمایشگاه کتاب پُربارتر باشد، بازتاب آن در جامعه بیشتر خواهد بود. برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه کتاب، یکی از اقدام‌های مرتبط با گردشگری ادبی است و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، تاکنون تعداد قابل توجهی از این تورها برگزار شده و مخاطبان در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه کتاب، نویسندگان بزرگ و نامدار کشور را ملاقات کرده‌اند.



ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند
سید کلیم اصغر، عضو هیأت علمی گروه فارسی جامعه ملیه اسلامیه مولانا محمدعلی جوهر در دهلی درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود، مردم با ذوق و شوق شرکت می‌کنند و کتاب می‌خرند و من این کیفیت حضور مردم را در جاهای دیگر ندیده‌ام. ایرانیان همیشه کتاب را دوست داشته‌اند. با وجود وسایل الکترونیکی و کتاب الکترونیک و کتاب صوتی و پیشرفت اینترنت که باعث شده در جاهای دیگر کتاب را از این طریق بخوانند، ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند.

کد خبر 846456 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهر مجازی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری کتاب - معرفی و نقد فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • یوسف نوری استاندار مازندران شد/ انتخاب شفقت به عنوان استاندار لرستان
  • انتخاب استاندار مازندران و لرستان
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود