Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، یکی از فیلم های خاطره انگیز هر دهه شصتی، فیلم سینمایی خواهران غریب است.خواهران غریبی که در آن افسانه بایگان، سوپراستار محبوب آن زمان، کنار هنرمند فقید، خسرو شکیبایی ایفای نقش کرد و سکانس هایى ماندگار را در سینماى ایران رقم زد. افسانه بایگان، که این روزها در قاب سینما و تلویزیون کمتر اورا مى بینیم، شخصیت هاى ماندگار زیادى را در سینماى ایران خلق کرده؛ به طور مثال نمی توان از فیلم هاى سینمایی کنعان، دو فیلم با یک بلیت، کافه ستاره و طوبى یاد کرد و به بازی درخشان افسانه بایگان نپرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته تصمیم داریم تا با این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره ترافیک و فرهنگ رانندگی گفتگو کنیم.
اغلب مردم افسانه بایگان را با خواهران غریب، کنعان، وضعیت سفید و پیامک از دیار باقی می شناسند. او سال 1340 در تهران به دنیا آمد و فعالیت خود را از سال 1360 با بازی در سریال سربداران در تلویزیون آغاز کرد و یک سال بعد با بازی در فیلم سینمایی گمشده پا به عرصه سینما گذاشت . افسانه بایگان درباره فرهنگ رانندگی و نقدهایی که به آن وارد است برایمان می گوید. نقدهایی که خواندنشان خالی از لطف نیست.


چندسالگی گواهینامه گرفتید و رانندگی تان چطور است؟


من در 20 سالگی گواهینامه گرفتم و برای گرفتن گواهینامه فقط پنج جلسه کلاس آموزشی رفتم و یک شب تا صبح فقط برای خواندن آیین نامه وقت گذاشتم، روز امتحان رانندگی اصلا فکر نمی کردم که قبول شوم اما همان دفعه اول، آیین نامه و امتحان شهر را قبول شدم.حتی یادم است که زمان امتحان شهر، ممتحن توی یک سر بالایی سخت گفت که ترمز کنم و دوباره حرکت کنم، آن زمان گفتم این امتحان را رد می شوم اما نیم کلاچ خوبی گرفتم و توانستم دوباره به راحتی حرکت کنم و همین موضوع باعث قبولی من در اولین آزمون شهری ام شد. من تا چندسال بعد از گرفتن گواهی نامه رانندگی نکردم به جز در صحنه های فیلمبرداری که نقش ایجاب می کرد که رانندگى کنم، اما زمانی که اتومبیل خریدم و رانندگی را شروع کردم، اوایل با سرعت زیادی رانندگی می کردم اما بعدها کم کم محتاط تر شد رانندگی ام و الان هم رانندگی آرام و با احتیاطی دارم.
در جاده ها هم پشت فرمان مى نشینید؟


من عاشق رانندگی در جاده هستم و حتی یکی از تفریحاتم، رانندگی در جاده ها است. حتی یادم می آید که اوایل که با سرعت رانندگی می کردم، جاده چالوس از تهران تا رامسر را در دو ساعت و ربع می رفتم و این موضوع باعث نگرانی خانواده ام شده بود. هنوز هم یکى از تفریحاتم رانندگی در جاده ها است.

تا امروز خلاف هم داشته اید؟ بیشتر تخلف های رانندگی تان چه مواردى بوده؟


بله متاسفانه خلاف داشتم ولی در حد اینکه دوبله پارک کرده ام، جایی که توقف ممنوع بوده توقف داشته ام یا ورود به طرح ترافیک یکی دیگر از خلاف های رانندگی من بوده است.اما سعى ام بر این است که تا جاى ممکن تخلف نداشته باشم.

رانندگی بین خطوط را رعایت می کنید؟


خیلی روی رانندگى بین خطوط حساس هستم و همیشه تلاش می کنم تا این موضوع را رعایت کنم.

انتظارتان در رانندگی از مردم چه چیزی است؟


به نظرم منطقی ترین جوابی که می توان داد این است که ما به دلیل ترافیک های زیادی که در شهرهای بزرگ کشورمان داریم باید به شکل ویژه تری به فرهنگ رانندگی مان رسیدگی کنیم. مثلا یکی از موضوعات مهمی که باید بگویم، انتخاب مسیر درست و حرکت در لاین مناسب آن مسیر است، مثلا رانندگانی را که در لاین سرعت هستند و 100 متر جلوتر می خواهند بپیچند در یک فرعی و ناگهان ماشین را کج می کنند تا وارد فرعی شوند؛ این کار باعث خیلى از تصادفات مى شود و یک راننده خوب باید از خیلی قبل تر مسیر خودش را شناسایی کند و مناسب آن مسیر لاین حرکتی خودش را انتخاب کند.

ما به دلیل ترافیک های زیادی که در شهرهای بزرگ کشورمان داریم باید به شکل ویژه تری به فرهنگ رانندگی مان رسیدگی کنیم



چه تخلف‌هایی در رانندگی هست که شما را کلافه یا عصبانی می کند؟


رانندگى موتورسیکلت ها در کشور ما واقعا بد است، یعنی فرهنگ مثبت استفاده از موتور متاسفانه در کشور ما درست جا نیافتاده و با توجه به ترافیک های سنگینی که داریم، موتورسوارها با بی دقتی و بی احتیاطی شان، هم باعث ایجاد مشکل در رانندگی دیگر افراد و هم مشکل در رانندگی خودشان می شوند.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید؟


سال ها است که از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده نکرده ام، اما در گذشته خیلی از وسایل عمومی مانند بی آرتی استفاده می کردم و خب برای من خیلی خوب بود، می توانستم در آن زمان کتاب بخوانم، موسیقی گوش می دادم و زمان های خوب و لذت بخشی بود.

به نظرتان بهترین و سریعترین راه برای حل مشکل ترافیک در کلانشهرهایی مثل تهران چیست و چه راهی برای بهبود فرهنگ رانندگی در کشور پیشنهاد می کنید؟


شاید این نظری که می دهم خیلی از افراد با آن مخالف باشند یا اصلا دوست نداشته باشند اما به نظرم یکی از بهترین راه ها بالا بردن مبلغ جریمه ها و جدی گرفتن موضوع جریمه کردن است. یعنی اگر یک مامور راهنمایی یک راننده متخلف را می بیند، حتما او را جریمه کند یا حتی این جریمه ها تصاعدی افزایش پیدا کنند تا هر راننده متخلفی بداند که در صورت تخلف حتما جریمه خواهد شد.

در بی نظمی و ترافیک به نظرتان فقط مردم مقصر هستند یا مسئولان؟


به نظرم هر دو کنار یکدیگر مقصر هستند و برای درست شدن این موضوع و شکل گیری فرهنگ رانندگی هم باید هر دو طرف کنار هم برای این موضوع تلاش کنند. اگر اجرای قوانین هدف مسئولان باشد، مردم هم خودخواسته مجبور به اجرای آن می شوند.

تا به حال به خاطر خانم بودن تان در رانندگی به مشکل خورده اید؟


نه خوشبختانه تا به حال با چنین موضوعی مواجه نشده ام، البته شاید چون کمی هم نوع رانندگی ام حالت به اصطلاح مردانه دارد، باعث شده تا چنین اتفاقی برای من نیفتد.

سایت پلیس راهور


انتهای پیام/

20 / 20 افسانه بایگان رانندگی فرهنگ رانندگی رانندگی در جاده جریمه جریمه ها بایدبیشتر شود

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: افسانه بایگان رانندگی فرهنگ رانندگی رانندگی در جاده جریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ جرایم رانندگی تاثیری بر معیشت مردم ندارد ولی بر جانشان دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن مؤمنی، ‌رئیس پلیس راه کشور در مراسم سراسری آغاز اجرایی پویش «چشم‌به‌راهیم» با بیان اینکه در سالی که گذشت، ۱۴ نفر از همکاران سازمان راهداری در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: برای کنترل تصادفات از دو روش اقدامات سلبی و ایجابی عمل می‌کنیم و اقدامات ایجابی شامل فرهنگ‌سازی می‌شود، بیش از ۸۰ درصد تصادفات در اثر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نداشتن توجه به جلو و به‌دلیل استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی است؛ این عوامل همه مربوط به راننده است و اگر به این عوامل توجه کنیم، می‌توانیم ۸۰ درصد سوانح را کاهش دهیم.


وی افزود: به نسبت آزادراه‌هایی که در کشور داریم که ایمنی زیادی دارند، تعداد فوتی‌ها زیاد است و این از سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی ناشی می‌شود که در دو سال گذشته هم افزایش داشته است، در این خصوص درخواست داریم هموطنان برنامه‌ریزی‌های خود را فشرده انجام ندهند برای اینکه زمان از دست رفته را جبران کند، زیرا این موضوع منجر به سانحه می‌شود، در آن صورت برای ۱۴۰۳ روزنه خوبی خواهیم داشت و می‌توانیم به کاهش تصادفات امیدوار باشیم.
‌رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲، ۱۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که آمار بالایی نسبت به سال‌های گذشته بود، آمار ۱۱ ماه سال جاری هم حاکی از آن است که بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، همچنین آمار کشته‌شدگان در تصادفات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۲ درصد افزایش داشته، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۸ درصد افزایش داشته و این افزایش در سال ۱۴۰۲ تا کنون به ۳.۴ درصد رسیده است که باز هم باید کاهش یابد.
‌مؤمنی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به ارتباطات با سازمان راهداری، تعاملات خوبی داریم و تمرکزمان را بر ۳۰ کیلومتری شهرها را افزایش دادیم، زیرا تراکم جمعیت در این مناطق و احتمال رانندگی با حالت خواب‌آلودگی برای رسیدن به مقصد هم بیشتر است، از این رو در ایام نوروز بر ۳۰ کیلومتری شهرهای تمرکز کردیم تا حوادث را کم کنیم.
‌وی با اشاره به اقدامات سلبی از سوی پلیس راه نیز اظهار کرد: باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود، البته بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانون‌مند هستند و تخلف حادثه‌ساز انجام نمی‌دهند، اما برخی هستند که می‌خواهند تخلف خود را تحمیل کنند که باید با آنها برخورد شود؛ زیرا حتی یک اشتباه هم می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود، به همین دلیل در نوروز ۱۴۰۳ با کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند، برخورد خواهیم کرد.
‌رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: واقعیت کشور این است که نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، کسی که تخلف می‌کند، باید تاوان سنگینی دهد چون جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد، درخواست این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا جریمه سبد خانوار نیست که اگر افزایش پیدا کند، در معیشت مردم اثر بگذارد، بلکه تصادفات را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانندگی حرفه‌ای و جلوگیری از یک فاجعه | ببینید
  • افزایش نرخ جرائم رانندگی تأثیری بر معیشت مردم ندارد ولی بر جانشان دارد
  • افزایش نرخ جرایم رانندگی تاثیری بر معیشت مردم ندارد ولی بر جانشان دارد
  • آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته/ ۱۱۰ کشته در جاده های کشور
  • پویش نه به تخلف رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • «کمپین نه به تخلف رانندگی» در گلستان راه اندازی می شود
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه تخلف رانندگی در ۱۴۰۲
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه تخلف رانندگی