Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@18:38:26 GMT

طلا فضای بیشتری برای افزایش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۸۷۵۰

قیمت طلا هفته جاری به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته صعود کرد و کارشناسان بازار بر این باورند که روند صعودی این فلز هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش ایسنا، سیمونا گامبارینی، اقتصاددان بازار شرکت " کپیتال اکونومیکس" در یادداشتی نوشت: اقتصاد آمریکا با حرکت در جهت نزولی، بازارها را غافلگیر خواهد کرد و توضیح داد چرا وضعیت بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران انتظار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گامبارینی، نتیجه کندی رشد اقتصادی، عقب‌نشینی بانک مرکزی آمریکا از تحکیم سیاست پولی و احتمال کاهش نرخ‌های بهره خواهد بود. چندان طول نخواهد کشید که تأثیر دورهای قبلی تحکیم سیاست پولی و ضعیف شدن تدابیر محرک مالی تأثیر منفی خود را روی فعالیت اقتصادی گذاشته و بانک مرکزی را وادار کند سال آینده نرخ‌های بهره را بیش از آنچه که اکنون در بازارها حساب می‌شود کاهش دهد.

اقتصاددان " کپیتال اکونومیکس" در این یادداشت خاطرنشان کرد که رشد اقتصادی در سایر نقاط جهان چندان قابل ملاحظه نبوده و بانک‌های مرکزی بزرگ جهان را واداشته است از تحکیم سیاست پولی خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: با این حساب ما تصور می‌کنیم دارایی‌های امن امسال همچنان عملکرد خوبی داشته باشند و پیش‌بینی ما از قیمت طلا در سال جاری ۱۳۵۰ دلار است که اندکی بالاتر از سطح قیمت فعلی است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، با توجه به این دورنما، بهبود بازارهای سهام بزودی افول خواهد کرد و طلا دیگر همسو با شاخص " اس اند پی ۵۰۰" حرکت نخواهد کرد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه با خوش بینی بازار به مذاکرات تجاری آمریکا و چین که ارزش دلار را تحت فشار کاهشی قرار داد، افزایش یافت اما انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، رشد قیمت این فلز را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۵.۵۲ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل به ۱۳۲۸.۱ دلار کاهش پیدا کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طلا اقتصاد آمریکا بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا

قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

براساس گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.

قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • قیمت نفت نزولی شد
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟