Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@23:53:47 GMT

بیانیه گام دوم، منشور عملیاتی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۸۹۸۷

بیانیه گام دوم، منشور عملیاتی

در این مطلب آمده است: 24 بهمن ‌ماه به یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ ساز تبدیل شد؛ روزی که بیانیه 6000 کلمه‌ ای مهم گام دوم انقلاب در راستای فرایند بزرگ جهانی چله دوم صادر شد و افکار جهانیان را متوجه خود کرد؛ بیانیه ‌ای که مردم ایران به‌ ویژه جوانان را آماده ورود به چهل‌ سال دوم کرد و موجبات امید را فراهم ساخت؛ زیرا در این بیانیه مهم جوانان بیش از همه مورد خطاب قرار گرفتند تا از این ظرفیت عظیم به ‌درستی استفاده شود و توسعه کشور سرعتی جدید یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تردیدی نیست که تک‌ تک واژگان این بیانیه با عنایت خاص انتخاب شده و نیازمند تعمق و شایسته تدبر است. این وظیفه عموم مردم و به ‌ویژه کارگزاران است که کلمه به کلمه و بند بند بیانیه را به دقت بخوانند و برای اجرا و تحقق آن برنامه ‌ریزی کنند؛ زیرا این بیانیه بسیار مهم و راهبردی است. این بیانیه مهم است؛ زیرا سر دمداران شیطان بزرگ هم در خفا و هم به ‌صورت علنی وعده پایان انقلاب را تا پیش از جشن چهل ‌سالگی داده بودند؛ اما بیانیه چهل سال دوم در روزهای اول از دهه پنجم و چهل سال دوم انقلاب صادر شد و به جهانیان اعلام داشت ما توجهی به حواشی دشمنان نداریم و راهمان را ادامه می ‌دهیم .
از طرفی به‌ دلیل مخاطب اصلی آن یعنی جوانان، جمعیتی انبوه، تحصیل‌کرده، پرانرژی و آینده‌ ساز و حدود 35 میلیون جوان ایرانی که هر کدامشان می‌ توانند موتور محرکه و پیشران حرکت و اقدامی مهم و سازنده برای کشور باشند، اهمیت والا تری می‌ یابد ؛ البته جوانان غیر ایرانی نیز بسیارند که در راستای تحقق این بیانیه در جغرافیای جهان دست به کار خواهند شد.
محتوا و مضمون راهبردی بیانیه وجه دیگر اهمیت آن است. در این بیانیه که می ‌توان آن را منشور انقلاب اسلامی در نقطه عطف چهل ‌سالگی ارزیابی کرد، محورها، فراز ها و نکته‌ های پر مغز موج می‌ زند و با تعمق و ژرف ‌اندیشی در آن این حقیقت روشن‌ تر می‌ شود . بدیهی است که اینجا مجال مناسبی برای مرور همه آن‌ ها نیست؛ بنابراین در این نوشتار کوتاه فقط به بعضی سر فصل‌ ها و فراز های مهم این منشور می ‌پردازیم :
سر فصل اول معرفی انقلاب اسلامی است. از آن جهت که انقلاب اسلامی به دومین مرحله خود سازی ، جامعه ‌پردازی و تمدن ‌سازی وارد می ‌شود و نسل جدیدی که وارد فرایند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می ‌شود و عصر جدید در جهان را رقم می ‌زند ؛ در حالی که راست مدرنیته به احتضار خود نزدیک شده، شعارهای جهانی، فطری و همیشه ‌زنده انقلاب اسلامی جریان‌ ساز است و با دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی، نظام‌ سازی می ‌کند . از طرفی در عین پایبندی شدید به اصول خود از تحجر دور و بیزار است. این انقلاب قدرتمند اما مهربان، با گذشت و حتی مظلوم است و از افراط و چپ ‌روی مبراست ؛ صراحت و شجاعت در برابر زور گویان و گردنکشان دارد و از مظلومان و مستضعفان دفاع می ‌کند . ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران تا به اوج رساندن مشارکت مردمی و ارتقای شگفت ‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و از سنگین‌ کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور تا پیشرفت ‌ها در عرصه علم و فناوری و افزایش معنویت و اخلاق از برکات چهل ‌ساله انقلاب است.
سر فصل دیگر، توصیه ‌های اساسی برای گام دوم انقلاب است. از امید و نگاه خوش‌ بینانه به آینده به‌ عنوان کلید اساسی همه قفل‌ ها تا دست‌ یافتن به قله دانش و از معنویت و اخلاق تا اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرز بندی با دشمن و در پایان لزوم مقابله جهادی هوشمندانه با سبک زندگی غربی.
منشور گام دوم انقلاب اسلامی در عین انقلابی ‌بودن ، بسیار عالمانه و منصفانه به نگارش درآمده و ضمن دفاع کامل از راه پیموده‌ شده ، کاستی ‌ها و فاصله طولانی تا بایسته‌ ها و آمادگی برای تصحیح خطاها در آن پذیرفته شده است که از محاسن نظام ولایی و دینی است.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این بیانیه نه ‌تنها خط القای یأس و ترس دشمن را فرو پاشیده‌ اند ، بلکه امواج واقعی امید را در ملت ایران و به ‌ویژه جوانان جاری کرده ‌اند . حالا مسئولان باید به‌ شدت مراقبت کنند و پیگیر باشند تا این بیانیه مهم به سندی بالا دستی تبدیل نشود ؛ به این معنی که تمجید و تجلیل شود، اما به ‌کار بسته نشود و اتفاقا سندی دم‌ دستی یعنی منشوری کاملا عملیاتی و اجرایی باشد و مردم مواهب آن را لمس کنند.
/6026/7141
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انقلاب جامعه سبک زندگی مردم ایران مغز 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند

فرمانده سپاه سلمان گفت: دشمن تلاش دارد تا جامعه‌ای افسرده و شکست‌خورده از ایران بسازد و در مقابل گسترش فرهنگ انقلاب ایستادگی کند، بنابراین ورزشکاران می‌توانند نقشی محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان، سردار احمد شفائی در جمع مسئولان و متولیان ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: دشمنان ما امروز گمان می‌کنند جوانان و نوجوانان ما که فضای معنوی اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را ندید ند آن ارزش‌های والا را درک نمی‌کنند، اما در اتفاقات اخیر استان که توسط تروریست‌ها در جنوب رخ داد به چشم دیدیم که جوانان عزیز ما با چه همت و تلاشی در راستای دفاع از امنیت کشور ایثارگری کردند.

وی ادامه داد: ایثار و فداکاری جوانان ما در مقابله با تروریست‌های کوردل جای خرسندی فراوان دارد و این اتفاقات بار دیگر نشان داد که جوانان این مرزوبوم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رمز پیروزی ما در عرصه‌های مختلف وحدت، هم‌دلی و هم‌افزایی است و امروز ورزش استان نیز با همین رمز موفق توانسته است قدم‌های بزرگی را بردارد.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های نشان دادن استان و کشور در سطح جهانی ورزش است و این ظرفیت ارزشمند به ویژه برای استان سیستان‌وبلوچستان می‌تواند بسیار غنیمت باشد.

شفائی بیان کرد: آن چیزی که ما امروز در جامعه، شاهد هستیم این است که دشمن تلاش دارد تا جامعه‌ای افسرده، ناامید و شکست‌خورده از ایران را بسازد تا ایران اسلامی را درگیر خود کرده و در مقابل گسترش فرهنگ عظیم انقلاب نیز ایستادگی کند، بنابراین ورزشکاران می‌توانند نقشی محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تقویت اراده، روحیه خودباوری و ایجاد نشاط در جامعه از مهم‌ترین وظایف ورزشکاران و متولیان ورزش استان است، گفت: سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور بوده و این بسیار ارزشمند است، این مسئله وظیفه‌ای بزرگ را بر گردن ورزشکاران و مسئولان ورزش استان می‌گذارد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید اینکه ورزشکاران باید الگویی شایسته برای همه گروه‌های جامعه ما باشند، خاطرنشان کرد: قطعاً تأثیر کلام و رفتار ورزشکاران بیش از دیگران بر جوانان اثرگذار است و امروز تمرکز دشمن برای مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب‌شرق کشور است و ما می‌توانیم با هم‌فکری و انسجام مناسب بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 746786

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی