داستان اسبهای دانشجویان دانشگاه اصفهان
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۱۵۵
دانشگاه صنعتی اصفهان چندی پیش در قراردادی با یک پیمانکار چند راس اسب برای آموزش سوارکاری به دانشجویان در اختیار گرفته است؛ اما بعد از چند ماه شرایطی پیش آمده که باعث اختلاف میان پیمانکار و معاونت دانشجویی این دانشگاه شده است.
به گزارش ایسنا، پیمانکار نگهداری از این اسبها گفته در دانشگاه صنعتی اصفهان اسبهایی که به قصد آموزش سوارکاری به دانشجویان در محیطی تحت نظارت معاونت دانشجویی این دانشگاه بودند، دچار تلفات شدهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حال دانشگاه صنعتی اصفهان مسئولیت را به عهده شرکت پیمانکار میداند و مربی اسبسواری دانشگاه را مقصر میداند.
4 اسب بالغ و 2 کره اسب در مجموعه تحت نظارت تربیت بدنی این دانشگاه نگهداری میشد
مسلمانزاده مربی اسب سواری شرکت طرف قرارداد با دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا تقصیر را بر گردن دانشگاه دانسته و اظهار میکند: اسبها سیمان خوردند و گرمایش محیط نامناسب بوده است، دانشگاه با من به عنوان مربی قرار داد بسته بود و در تابستان، حین عقد قرارداد، مسئولیت پانسیون و نگهداری از اسبها به عهده دانشگاه بود، حتی در روزهای عادی، برای رسیدگی به اسبها و خوراک دهی به آنها همراه من یک نگهبان میفرستادند ولی الان که تلفات بوجود آمده هیچ کس مسئولیت خسارت وارد شده را قبول نمیکند.
این مربی سوارکاری ادامه میدهد، امروز اسبهای من بیرون از محل نگهداری خود بودند و من برای بردن آنها به جایگاهشان و غذا دادن به آنها اجاز ورود پیدا نکردم.
وی در ادامه گفت: معاون دانشگاه بعد از شنیدن شکایت من، گفت خسارت اسبها باید پرداخت شود و امور قراردادهای دانشگاه گفتند تربیت بدنی دانشگاه باید هزینه قرارداد را بپردازد، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و من حتم دارم اگر از دانشگاه بیرون بروم دیگر من را به دانشگاه راه نخواهند داد.
مسلمانزاده در خصوص شرایط محیط نگهداری اسبها گفت: روزی که قرارداد بسته شد، تابستان و هوای محیط مناسب نگهداری اسبها بود، دانشگاهیان وعده دادند در زمستان محیط را میپوشانند و وسایل گرمایشی فراهم خواهند کرد، اما تا همین امروز هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما خودجوش با ایجاد آتش و به کمک دانشجویان دانشگاه، اسبها را گرم میکردیم و حتی به دلیل آتش روشن کردن در محیط دانشگاه، توبیخ شدیم.
این مربی سوارکاری ادامه داد: ما در جلسهای با مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه، پیشنهاد خرید هیترهای برقی بصورت خصوصی را مطرح کردیم اما گفتند هزینه برق برای دانشگاه زیاد میشود و دانشگاه توان تقبل آن را ندارد.
وی در ادامه از قراردادی با دانشگاه یاد کرد و گفت: قرار دادی بستند که در ادامه آن با خودکار اضافه شده اسبها تا تاریخ 30 بهمن ماه اجازه حضور در دانشگاه را دارد و از آن تاریخ مسئولیتی به عهده دانشگاه نیست.
این درحالی است که مسلمانزاده مدعی است در قرارداد میان آنها از ابتدا سخنی از تاریخ برای بردن اسبها به مکان دیگر نبوده و تنها قراردادی صوری بین دوطرف به قصد دریافت حقوق مربی امضا شده بود.
مربی سوارکاری ادعا کرد: این قرارداد جعل شده و بند دوم آن به کل فاقد ارزش و اعتبار است، این قرارداد بعد از یک ماه و نیم کار در دانشگاه برای پرداخت حقوق امضا شد.
وی مدعی است روز عقد قرارداد گفتند فرم اسبداری در دانشگاه وجود ندارد و تنها فرم قرارداد مربیگری را به شما میدهیم و امروز که اسبها تلف شدهاند در قرارداد دست بردهاند و مسئولیت اسبها را برعهده مربی گذاشتهاند.
مهناز منشور مدیر تربیت بدنی این دانشگاه اما نظراتی کاملا مقابل مسلمانزاده دارد.
وی گفت: دانشگاه با این فرد مشکل دارد و قرارداد پیمانکار تا انتهای بهمن ماه بوده و هنوز اقدامی برای خروج اسبها از این دانشگاه صورت نگرفته، ضمن اینکه هیچ اسبی در دانشگاه تلف نشده است و اسبها سالم هستند.
منشوری به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت اسبها اصلا خوب نیست و این فرد به اسبها رسیدگی نمیکند. با مراجعه دامپزشک به درخواست دانشگاه، متوجه شدیم این اسبها از سلامت خوبی هم برخوردار نیستند و انگل دارند و ابدا اسبِ سواری و با کیفیتی به حساب نمیآیند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با مسلمانزاده دو قرار داد منعقد شده، قرارداد مربیگری و خدمات اسب و نگهداری آنها و در هر دو مورد این قراردادها دانشگاه رضایتی از فرد نداشته و مورد تائید دانشگاه نبوده است. قراردادها تا انتهای بهمن ماه بوده و هنوز اسبها از دانشگاه خارج نشدهاند و با این حال دانشگاه هنوز با وی همکاری میکند.
وی افزود: این فرد قصد تحریک دانشگاه برای دریافت خسارت را دارد و اگر واقعا خود را محق میداند، اقدام به شکایت و دعوای حقوقی کند.
منبع: تابناک
کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان تربیت بدنی اسب سوارکاری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این نشست سعید لشکری معاون راهبری استانهای حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی، میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، دکتر عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه احمد نوری در صحبت هایی گفت: موضوع داستان انقدری برای ما اهمیت داشت که برایش جایزه ملی طراحی شد. امیدواریم در این مسیر جایزه ملی به جایگاه خوبی برای گفتمان سازی برسد.
سعید لشگری نیز در صحبت هایی گفت: توجه به هنر انقلاب در سراسر کشور برای ما اهمیت داشت. امروز حوزه هنری اصفهان پایگاه جدی برای ما است ، هنر در اصفهان به کاربرد رسیده از موسیقی و معماری تا دیگر هنرها مثل تجسمی که خودش را محدود نکرده است. مفتخریم اصفهان پایگاه این اتفاق مهم است.
وی با اشاره به ایده فراتهران و مسئله روایت گفت: حوزه هنری خود را مکلف به روایت می داند ، روایتی که چند قید دارد نخست روایت هویت انقلاب اسلامی که تفاوت با سایر روایت ها دارد. ما پایگاه تاریخ شفاهی هستیم و حوزه و سوره مهر افتخارش این است که سعی کردیم روایت را علاوه بر تاریخ شفاهی، پیش ببریم. در نهایت در فراتر تهران دنبال ضرب مسئله روایت در عرصه داستان هستیم.
میلاد عرفانپور نیز در صحبت هایی گفت: در دوره اخیر شاهد تحولات زیادی در هنرهای مختلف و مراکز در حوزه هنری هستیم. تحولات عرصه ادبی نگاه به تولید و ترویج ادبیات داستانی و توجه به نویسندگان این عرصه است و دوشنبه اتی نیز نشست افتتاحیه مدرسه روایت ما در سمنان است .
وی با اشاره به اینکه استان ها بار هنر انقلاب را به دوش می کشند و تهران تنها یکی از این استانها است، گفت: این اتفاق ملی بازآفرینی داستان انقلاب است و تلاش داریم اتفاق نوآورانه ای در این رویداد بیافتد.
علی عباسی استاد دانشگاه و مشاور علمی جایزه داستان انقلاب با اشاره به قرابت خوب پوستر با موضوع جایزه ، عنوان کرد: همه چیز روایت است، مظلومیت کودکان غزه را جز اینکه هنرمند به روایت تبدیل کند، نمیتواند نشان دهید.
وی با ارائه تعاریفی از روایت گفت: یک ایرانی حتما باید هویت را در روایتش مشخص کند، اگر در یک اثر هنری در هر قالبی ردپای هویت ملی ایرانی اسلامی نباشد، نمیتوان آن را شاهکار ادبی نامید چرا که نویسنده باید تجربه زیسته خود و خرد جمعی جامعه را در اثرش نشان دهد.
همچنین الهام زارع زاده دبیر اجرایی جایزه گفت: تمام انواع هنرهای ما می توانند زمینه داستان بازافرینی ما باشند امیدواریم هنرمندان بتوانند جریان سازی درستی در این زمینه کنند.
وی افزود: دو دسته فعالیت طراحی شده، نخست فعالیت های رقابتی و دوم ترویجی . بخش رقابتی تمرکزش بر تولید داستان در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان است که امروز شروع این بخش را شاهدیم و تا تیرماه فرصت دارد و اختتامیه پاییز امسال برگزار می شود، یک بخش حمایت از طرح های داستانی داریم که معمولا در راستای حمایت و تولید اثر است.
وی افزود: بخش ترویجی دو گروه کارگاه دارد کارگاه های داستانی که در استان ها برگزار می شود و کارگاه های علمی هم در اصفهان برپا می شود. هر کارگاه با هدایت یکی از داستان نویسان مطرح برگزار می شود.
انتهای پیام/