Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:24:30 GMT

نخستین جشنواره قصه های ننه شاهسون برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۲۷۷

نخستین جشنواره قصه های ننه شاهسون برگزار شد

به گزارش برنا،اختتامیه جشنواره قصه های ننه شاهسون با حضور قزلی رئیس بنیاد شعر ایرانیان، محمدزاده معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ، امام جمعه معزز ،روسا و مدیران دستگاهها و جمع کثیری از عشایر غیور شاهسون ، شهروندان و هواداران آیین های سنتی و بومی در سینما انقلاب شهرستان  پارس آّباد برگزار گردید.

این جشنواره برای نخستین بار و با هدف ارتقاء سطح فرهنگ قصه گویی و انتقال آن به نسل های آینده ، علاقمندان و دوستداران فرهنگ بومی محلی،همچنین حفظ و ثبت میراث کهن قصه های ننه شاهسون، ترویج گونه های سنتی و آیینی جشنواره، کشف جنبه‌های مغفول مانده و ناشناخته نمایش‌های آیینی سنتی و بومی همچنین زمینه‌های مناسب پژوهشی در بررسی قصه های ننه شاهسون برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  پارس آباد  با همکاری جهاد دانشگاهی و انجمن داستان نویسان ورق های خاموش این جشنواره سنتی بومی محلی را از تاریخ ۱۷ بهمن لغایت ۳۰ بهمن ماه به مدت دو هفته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده است.

رونمایی از دو جلد کتاب قصه های ننه شاهسون و آراز و تجلیل از مادران قصه گو،خانمها مدرس،قلی پور،بشیری،علیزاده،عباس پور وابراهیمی پایان بخش اختتامیه نخستین جشنواره قصه های ننه شاهسون در سینما انقلاب پارس آباد بود.

لازم به یادآوری است ، نمایش‌های آئینی و سنتی ریشه در اساطیر، اعتقادات و باورهای مردمی دارند توجه به این حوزه برای دستیابی به شناختی دقیق و عمیق از روحیات و عملکردهای مردمان یک فرصت ویژه است در روزگار تنگ شدن عرصه  بر فرهنگ ملی و قومی و در دوران «جهانی‌سازی» و کشاکش «تهاجمات فرهنگی» پرداختن به آیین و سنت بومی محلی یک ضرورت برای حفظ «هویت‌ملی» خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امام جمعه انقلاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند

 زارعی در جشن هفته سلامت گفت:هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت و نشان دادن جایگاه و ارزش سلامت در زندگی فردی و اجتماعی است و بدون تردید حساسیت و ارزش کار این مجموعه بسیار مهم و ضروری می‌باشد چرا که سلامت و بهداشت یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های زندگی انسان و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

 وی ضمن اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» از خدمات طاقت فرسای مدافعان حریم سلامت، همکاران زحمتکش در حوزه تربیت بدنی، سلامت و تندرستی آموزش و پرورش و شبکه بهداشت به خصوص سفیران و مراقبین سلامت مدارس تشکر و قدردانی نمود و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک عزیزان را مسئلت نمود.

گفتنی است در حاشیه این جشن کاشت نهال، اجرای مسابقه، نقاشی و طبخ غذا‌های بومی و محلی، و بازی‌های بومی و محلی توسط دانش آموزان و اولیای آنان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند
  • برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ
  • جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد