Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:34:07 GMT

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (27 بهمن تا سوم اسفند)

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۲۹۰

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (27 بهمن تا سوم اسفند)

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (27 بهمن تا سوم اسفند) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن ها می توان به تصویب احداث بندرخشک در کرمانشاه، سفر استاندار حلبچه و کسب سهمیه باشگاه های آسیا توسط تیم هندبال زاگرس ایلام آبادغرب اشاره کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خواستار تسریع در اجرای پروژه راه آهن از مسیر کرمانشاه به خسروی شد و گفت: دولت مشکلی برای تامین اعتبار جهت اجرای این طرح عظیم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ بازوند شامگاه شنبه اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری برای افتتاح راه آهن کرمانشاه که آخرین روز سال قبل انجام شد ایشان 10 هزار میلیارد ریال با رایزنی های انجام شده برای ادامه اجرای پروژه از کرمانشاه به خسروی اختصاص داد.
وی تصریح کرد: طبق اعلام یکی از مسئولان سازمان راه آهن کشور، تاکنون به اندازه 450 میلیارد ریالی که به پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی تخصیص یافته روی پروژه کار شده است که این وضعیت و حرکت کند پیشرفت راه آهن پذیرفتنی نیست.

**راه آهن کرمانشاه به خسروی 31 درصد پیشرفت داشته است
مجری طرح راه آهن غرب کشور گفت: میانگین پیشرفت پروژه راه آهن از مسیر کرمانشاه به خسروی که در 2 مرحله اجرایی می شود به 31 درصد می رسد.
مسعود فرامرزیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه در مرحله اول مسیر کرمانشاه اسلام آبادغرب به 52.6 درصد و پیشرفت مرحله دوم از اسلام آبادغرب به خسروی نیز 5.1 درصد می رسد، ادامه داد: در طول مسیر 232 کیلومتری کرمانشاه به خسروی 11 تونل به طول چهار هزار و 700 کیلومتر احداث خواهد شد که البته کار حفاری 70 درصد آن نیز انجام گرفته است.
فرامرزیان همچنین با اشاره به اینکه برای احداث پروژه راه آهن مسیر کرمانشاه به خسروی تاکنون هفت هزار و 110 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: 17 هزار و 670 میلیارد ریال برای پایان این طرح اعتبار لازم است.

**احداث بندر خشک در کرمانشاه به تصویب رسید
استاندار کرمانشاه از تصویب احداث بندرخشک در زمینی به مساحت 400 هکتار و با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال در استان خبر داد.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: احداث بندر خشک کرمانشاه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و به سازمان راه آهن کشور متولی احداث بنادر خشک کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: لازمه جذب سرمایه گذار برای احداث بندرخشک فراهم کردن زیرساخت مثل راه آهن و آزادراه است چرا که وجود این شرایط برای حضور بخش خصوصی الزامی است.

**آمادگی همکاری با ایران برای بی اثر کردن تحریم ها را داریم
استاندار حلبچه با اعلام آمادگی اقلیم کردستان عراق و به ویژه استان حلبچه برای همکاریهای همه جانبه با دولت و ملت ایران، گفت: ما آمادگی هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای بی اثر کردن تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را داریم.
آزاد احمد توفیق در نشست با استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم حلبچه خود را مدیون مردم و دولت ایران می دانند، گفت: ما هیچگاه محبت های آن ها را در اظهار همدردی و پناه دادن به مردم این شهر در جریان بمباران شیمیایی و آوارگی فراموش نمی کنیم.
وی افزود: ما به دنبال فرصت هایی می گردیم که دین خود را به مردم و دولت ایران ادا کنیم و اکنون که تحریم های ظالمانه بر سر ملت ایران سایه افکنده آمادگی بی اثر کردن این تحریم ها را داریم.
احمد توفیق در ادامه با بیان اینکه حلبچه چهار سال قبل تبدیل به استان شده است، افزود: حلبچه 120 هزار نفر جمعیت دارد و از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف برخوردار است.

**منابع اعتباری حمایت از فناوری و ایده های نو 9 برابر می شود
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ از افزایش 9 برابری منابع مالی حوزه حمایت از نوآوری و فناوری های جدید خبر داد و گفت: این معاونت در راستای حمایت از رشد و توسعه کشور در همه زمینه ها از هر ایده و فناوری نو استقبال می کند.
نصرالله جهانگرد در جمع شرکت های دانش بنیان کرمانشاه اظهار داشت: در طول تاریخ توسعه و استفاده از تکنولوژی در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها با تاخیر همراه بوده و این یکی از آفت های مهم توسعه در ایران است ولی وزارت ارتباطات توجه ویژه ای به ایده های نو دارد.
وی شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را پیشران و پیش قراول پیشرفت در کشور اعلام کرد و گفت: باید به فکر بهبود رشد کشور باشیم که در حوزه فناوری اطلاعات اتفاق می افتد زیرا همه بخش های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، امنیتی، اشتغال، اقتصاد و نظامی به کمک این حوزه است.

**بیش از یک هزار زایر کرمانشاهی در نوروز 98 عازم عتبات عالیات می شوند
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه گفت: با رایزنی های انجام شده برای نوروز 98 موفق به اخذ سهمیه اعزام یک هزار و 100 نفر در قالب 28 کاروان برای سفر به عتبات عالیات شده ایم که از 24 اسفند تا 9 فروردین عازم کربلای معلا می شوند.
حامد دارابی افزود: اعزام به عتبات عالیات در ایام نوروز به 2 صورت، شامل 14 کاروان پنج روزه و 14 کاروان هفت روزه انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مدت زمانی که سایت پیش ثبت نام باز بود پنج هزار نفر ثبت نام کردند که با سهمیه ابلاغی، به طور متوسط از هر پنج نفر یک نفر می تواند در قرعه کشی انتخاب شود.
دارابی با بیان اینکه قرعه کشی برای اعزام های نوروزی عتبات فردا (سه شنبه) انجام خواهد شد، گفت: افراد اعزامی باید با مراجعه به سایت عتبات، نسبت به انتخاب کاروان ها اقدام کنند.

**میزان طلاق در سال جاری 13 درصد کاهش یافته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در 10 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان طلاق در استان 13 درصد کاهش یافته و در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مراکز ماده 16 افزایش پیدا کرده است.
محمدابراهیم الهی تبار در نشست هم اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی کنگاور اعلام کرد: تریبون ها نباید به محل نزاع و درگیری تبدیل شوند و در این شرایط سخنان به سمت انسجام بخشی هدایت شود و اینکه گفته شده خودکشی در استان افزایش داشته حرف درستی نیست.
وی تصریح کرد: میزان خودکشی در سال 96 نسبت به سال 95، 16 درصد کاهش یافته و در 10 ماه سپری شده از سال جاری نیز افزایشی نداشته ایم.

**سه میلیارد ریال کاغذ قاچاق در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان کرمانشاه، 9 هزار و 680 بسته کاغذ قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال کشف شد.
سردار «منوچهر امان اللهی» اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبنی بر اینکه یک دستگاه تریلی اقدام به خالی کردن تعداد زیادی بسته کاغذ در یکی از شهرک های حاشیه ای شهر کرمانشاه کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت که در بازرسی انجام شده، ماموران انتظامی کرمانشاه موفق شدند 9 هزار و 680 بسته کاغذ در انواع و سایزهای مختلف کشف کنند.
وی همچنین با اشاره به پلمب انباری، از دستگیری 2 متهم در این رابطه و معرفی آن ها به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

**بودجه سال 98 شهرداری کرمانشاه 880 میلیارد تومان اعلام شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام کرد: بودجه سال 98 شهرداری کرمانشاه در شورای شهر 880 میلیارد تومان تصویب شده که این رقم نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.
سید حجت الله موسوی اجاق گفت: 774 میلیارد و 900 میلیون تومان از بودجه سال 98 از محل منابع مختلف درآمدهای شهردای مانند توافقات، صدور پروانه و ماده صد و غیره پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: 60 میلیارد تومان بودجه از محل کمک عمرانی وزارت کشور به شهرداری، 40 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت، پنج میلیارد تومان مشارکت عمومی به ویژه برای بافت فرسوده پیش بینی شده است.
موسوی اجاق با بیان اینکه شهرداری 840 میلیارد تومان برای تصویب به شورای شهر پیشنهاد کرده بود، اظهار داشت: شورای شهر کرمانشاه 40 میلیارد تومان نیز از محل فروش اوراق مشارکت دولت در راستای خرید اتوبوس برقی به بودجه شهرداری اضافه کرد که امیدواریم برای نوسازی نوگان شهری تحقق یابد.

**دستگاه های اجرایی زمینه پیشرفت جوانان را فراهم کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: دولت و تمام نهادهای حکومتی باید توجه ویژه ای به الزامات زیرساختی پیشرفت جوانان در همه زمینه های علمی، اخلاقی و معنوی داشته باشند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، افزود: اول و آخر بیانیه مقام معظم رهبری توجه به جوانان است.
وی با بیان اینکه در طول انقلاب در زمینه های علمی و پژوهشی کشور پیشرفت خوبی داشته اظهارداشت: اما این پیشرفت ها هنوز کافی نیست بدین منظور توجه به پیشرف علمی کشور یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.
آیت الله علما در ادامه تبیین ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری؛ مبارزه با فساد اقتصادی را یکی دیگر از مهم ترین محورهای آن برشمرد و گفت: باید مبارزه با ویژه خواران و فساد در اولویت دولت و دستگاه های نظارتی قرار بگیرد، چرا عده ای به راحتی می توانند تسهیلات بگیرند و برخی ها هم برای دریافت یک وام 2 و سه میلونی کلی سختی و ضامن فراهم کنند.

**گام بلند نماینده بسکتبال کرمانشاه برای لیگ برتری شدن
تیم بسکتبال ابزارسازان درمانگر کرمانشاه در دیدار نخست مرحله نهایی پلی آف لیگ دسته اول باشگاه های کشور با برتری مقابل کوچین (کاله) آمل گام بلندی برای صعود به رقابت های فصل آینده لیگ برتر برداشت.
تیمی های ابزارسازان درمانگر و کوچین عصر امروز (جمعه سوم اسفند) در سالن تختی کرمانشاه به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان این تیم میزبان بود که توانست با حساب 85 بر 75 مقابل حریف قدرتمند خود صاحب برتری شود.
مسابقه دوم تیم های ابزارسازان درمانگر و کوچین روز پنجشنبه هفته آینده (9 اسفند) در شهر آمل برگزار می شود و اگر تیم کرمانشاهی در این دیدار نیز صاحب برتری شود صعودش به رقابت های لیگ برتر قطعی خواهد شد و در صورت پیروزی تیم کوچین آمل دیدار سوم دو تیم که بازهم به میزبانی آمل برگزار می شود تکلیف تیم صعود کننده به رقابت های لیگ برتر فصل آینده را مشخص خواهد کرد.

**تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب آسیایی شد
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با برتری مقابل سربداران سبزوار در هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور ضمن مسجل کردن عنوان نایب قهرمانی خود، سهمیه حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا را نیز کسب کرد.
تیم زاگرس در برابر حریف سبزواری مقابل چشمان بیش از 2 هزار هوادار پرشور خود توانست با حساب '34 بر 31' پیروز و مقام دومی خود را در رقابت های امسال لیگ برتر تثبیت کند.
نماینده هندبال اسلام آبادغرب در هفته هجدهم و پایانی رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور، جمعه هفته جاری (10 اسفند) در اصفهان به مصاف تیم ذوب آهن تیم انتهای جدولی مسابقات می رود.

**دستگاه های اجرایی زمینه پیشرفت جوانان را فراهم کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: دولت و تمام نهادهای حکومتی باید توجه ویژه ای به الزامات زیرساختی پیشرفت جوانان در همه زمینه های علمی، اخلاقی و معنوی داشته باشند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، افزود: اول و آخر بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، توجه به جوانان است.
او با بیان اینکه در طول انقلاب در زمینه های علمی و پژوهشی کشور پیشرفت خوبی داشته اظهارداشت: اما این پیشرفت ها هنوز کافی نیست بدین منظور توجه به پیشرف علمی کشور یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی در ادامه تبیین ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری؛ مبارزه با فساد اقتصادی را یکی دیگر از مهم ترین محورهای آن برشمرد و گفت: باید مبارزه با ویژه خواران و فساد در اولویت دولت و دستگاه های نظارتی قرار بگیرد، چرا عده ای به راحتی می توانند تسهیلات بگیرند و برخی ها هم برای دریافت یک وام 2 و سه میلونی کلی سختی و ضامن فراهم کنند.
آیت الله علما اضافه کرد: مقام معظم رهبری درون زایی اقتصادی و توجه به امکانات داخلی را به همه دستگاه های اجرایی تاکید کردند و فرمودند به کشورهای اروپایی مانند آمریکا اعتماد نیست هر دوی آنها از یک جنس هستند فقط روش شان فرق می کند.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بندر خشك هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله شعبانی در شورای اداری استان همدان ضمن خیر مقدم به مسافران، اما لازم است مراقبت از حرمت ماه مبارک رمضان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات سال گذشته نشان دهنده همت بلند ملت ایران بود، افزود: امیدواریم افرادی که مورد اعتماد مردم قرار گرفتند، این مسئولیت به معنای واقعی کلمه برای آنها مبارک باشد.

شعبانی ادامه داد: شرط مبارک بودن مسئولیت‌ها این است که از این موقعیت برای خدمت به مردم استفاده شود. در دهه اول انقلاب، به دلیل آنکه هنوز درگیر بروکراسی ادارات نشده بودیم، شاهد موفقیت‌هایی در عرصه اقتصاد بودیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رشد تولید با مشارکت مردم، تفکری بود که در اول انقلاب مطرح شد، گفت: متأسفانه روند اداری کشور به سمتی رفته که امروز باید از آن به عنوان یک دیکتاتوری ساختار یاد کنیم.

وی افزود: برای مردم تفاوتی ندارد چه کسی مسئول است، مردم از ما کار و رفع مشکلاتشان را می‌خواهند. نیازمند طراحی ساز و کار مورد نیاز در عرصه مردمی سازی هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه معنای مردمی سازی، یعنی جهاد عمومی در عرصه تولید ثروت است، گفت: مردم احساس می‌کنند تولید مشکل است و لذا به سمت خرید دلار و یا طلا حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور، مشارکت مردم در عرصه تولید ثروت است، ادامه داد: مراقب باشیم تنها به چاپ چند بنر در سطح شهر اکتفا نشود و مردم هیچ‌جا تحقق شعار سال را احساس نکنند

شعبانی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال از نخبگان دانشگاهی و عرصه تجارت استفاده شود، اظهار کرد: تولید ثروت در اسلام یک امر ارزشمند است، تولید حداکثری همراه با مصرف عادلانه زمینه ساز پیشرفت کشور است.

کد خبر 6062283

دیگر خبرها

  • چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • اسکان بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراهای سراسر کشور
  • فوت ۵۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور در نوروز امسال
  • ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • آمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده ای
  • تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود