Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جاری، 711 دانش آموز دوره متوسطه این استان به علت ازدواج، ترک تحصیل کردند.

مجید محتشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 556 نفر از دختران در دوره متوسطه دوم و 155 نفر از دختران در دوره متوسطه اول به علت ازدواج از ادامه تحصیل و حضور در کلاس درس بازمانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، امسال 22 دانش آموز هفت تا 12 ساله استان نیز امسال به علت ازدواج، درس خواندن را رها کردند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال 331 نفر از دانش آموز پسر متوسطه دوم، به علت اشتغال به کار مجبور به ترک تحصیل شده اند و علت بازماندن از تحصیل 345 نفر از دانش آموزان این مقطع هم مشکلات مالی عنوان شده است.
وی با بیان اینکه 41 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم به علت مشکل تامین هزینه های سرویس مدارس از ادامه تحصیل بازمانده اند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیمی از هزینه های سرویس مدارس را تامین می کند اما خانواده ها توان پرداخت نیم دیگر را ندارند.
محتشمی اظهار داشت: بیماری ها هم مانع حضور 17 نفر از دانش آموزان در متوسطه دوم شده و تعصب قومی و فرهنگی هم 40 نفر از از حضور در کلاس های درس بازداشته است و علت ترک تحصیل 390 نفر از این دانش آموزان هم بی انگیزگی و تمایل نداشتن او برای ادامه تحصیل گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: علت ترک تحصیل 394 دانش آموز هم سیار موارد ذکر شده است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه اول گفت: امسال 155 دختر در این مقطع ازدواج کردند و از حضور در کلاس درس بازماندند.
وی افزود: 131 نفر به علت ناتوانی مالی خانواده، 179 نفر به علت اشتغال به کار، سه نفر به علت بیماری، سرپرست بد، 21 نفر به علت داشتن سرپرست بد، 45 نفر به علت ضعف در پایه های تحصیلی، 49 نفر به علت نبود دبیرستان در محل سکونت و ممانعت والدین در حضور در خوابگاه و مدارس شبانه روزی، 37 نفر به علت ممانعت والدین از حضور در کلاس های مختلط، 56 نفر به علت نبود انگیزه و 89 نفر به علت سایر موارد ادامه تحصیل نداده اند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال هزار و 33 نفر امسال در متوسطه ترک تحصیل کرده اند.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی به لحاظ ازدواج زودهنگام و در سن پایین دختران در جایگاه پنجم استان های کشور قرار دارد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش ترك تحصيل خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

کد خبر 845414 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم

دیگر خبرها

  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند