Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید محتشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 556 نفر از دختران در دوره متوسطه دوم و 155 نفر از دختران در دوره متوسطه اول به علت ازدواج از ادامه تحصیل و حضور در کلاس درس بازمانده اند.
به گزارش ایرنا، امسال 22 دانش آموز هفت تا 12 ساله استان نیز امسال به علت ازدواج، درس خواندن را رها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال 331 نفر از دانش آموز پسر متوسطه دوم، به علت اشتغال به کار مجبور به ترک تحصیل شده اند و علت بازماندن از تحصیل 345 نفر از دانش آموزان این مقطع هم مشکلات مالی عنوان شده است.
وی با بیان اینکه 41 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم به علت مشکل تامین هزینه های سرویس مدارس از ادامه تحصیل بازمانده اند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیمی از هزینه های سرویس مدارس را تامین می کند اما خانواده ها توان پرداخت نیم دیگر را ندارند.
محتشمی اظهار داشت: بیماری ها هم مانع حضور 17 نفر از دانش آموزان در متوسطه دوم شده و تعصب قومی و فرهنگی هم 40 نفر از از حضور در کلاس های درس بازداشته است و علت ترک تحصیل 390 نفر از این دانش آموزان هم بی انگیزگی و تمایل نداشتن او برای ادامه تحصیل گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: علت ترک تحصیل 394 دانش آموز هم سیار موارد ذکر شده است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه اول گفت: امسال 155 دختر در این مقطع ازدواج کردند و از حضور در کلاس درس بازماندند.
وی افزود: 131 نفر به علت ناتوانی مالی خانواده، 179 نفر به علت اشتغال به کار، سه نفر به علت بیماری، سرپرست بد، 21 نفر به علت داشتن سرپرست بد، 45 نفر به علت ضعف در پایه های تحصیلی، 49 نفر به علت نبود دبیرستان در محل سکونت و ممانعت والدین در حضور در خوابگاه و مدارس شبانه روزی، 37 نفر به علت ممانعت والدین از حضور در کلاس های مختلط، 56 نفر به علت نبود انگیزه و 89 نفر به علت سایر موارد ادامه تحصیل نداده اند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال هزار و 33 نفر امسال در متوسطه ترک تحصیل کرده اند.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی به لحاظ ازدواج زودهنگام و در سن پایین دختران در جایگاه پنجم استان های کشور قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ازدواج خانواده خراسان شمالی دانش آموز مشکلات مالی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد