Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:56:01 GMT

نیازمند بازگشت به الگوهای اصیل فرهنگی هستیم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۳۸۱

نیازمند بازگشت به الگوهای اصیل فرهنگی هستیم

به گزارش دریافتی ایرنا، علی عسکر نجفی در جمع دانش آموزان به مناسبت همایش ملی ریحانه النبی (س) در شهرستان مُهر افزود:برخی موارد به دلیل اصالت یافتن مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی، موجب فاصله گرفتن ما از ارزش های دینی و مذهبی می شود و اولویت های خود را فراموش می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت اضافه کرد: امروز اگر جامعه اسلامی هدف خود را برون رفت از مشکلات قرار داده است، بدون شک می بایست بر موضوع تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای قائل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی گفت: امروز و پس از گذشت چهل سال با بازنگری در آموزش و پرورش می بینیم که این نهاد کارکرد مناسب خودش را ندارد و خروجی های آن شهروندهای دانا و توانایی در آینده نیستند و باید در این مورد با مردم بدون رودربایستی صحبت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اصلاح اساسی در نظام آموزش و پرورش گفت: نیاز داریم که مسیر رفته را بازنگری و شیوه هایی را که تاکنون پیاده کرده ایم تجدیدنظر کنیم.
وی ادامه داد:آیا امروز دانش آموزان ما به گونه ای تربیت می شوند که فردا در مقابل آسیب های اجتماعی مقاومت کنند؟ آیا امروز دانش آموزان توان مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند؟ آیا مهارت های زندگی و اجتماعی را به خوبی فرا گرفته اند؟ چرا نظم پذیری و رعایت قوانین و مقررات امروز مطلوب نیست؟ که اگر بخواهیم این موضوعات را ریشه یابی کنیم، اساس و اصل این موارد در آموزش و پرورش یافت می شود.
نجفی همچنین گفت: شهرستان مُهر سرزمین مردان بزرگی است که نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته اند؛ آیت الله مهری که در جریان نهضت اسلامی و در دوران تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب یار و یاور ایشان بود از جمله افرادی هستند که کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.
وی با تجلیل از دست اندرکاران همایش ملی ریحانه النبی (س) گفت:آموزش و پرورش فارس آمادگی دارد همایش ریحانه النبی را به تمام 60 منطقه خود در سراسر استان فارس گسترش و بخش پایانی آن را به مرکزیت شهرستان مُهر انجام دهد.
9769 / 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انقلاب اسلامی رعایت قوانین و مقررات مدیرکل آموزش و پرورش مسائل اقتصادی مهارت های زندگی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است