Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:06:32 GMT

ارزش ۲۰میلیارد دلاری تولیدات معدنی کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۹۶۰۹

رضا رحمانی در مراسم احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر افزود: پارسال به ارزش ۹ میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از ۷ میلیارد دلار رسیده است. وی از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و اظهار کرد: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می‌شود، گفت: در این زمینه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فناوری‌های جدید استقبال می‌شود. رحمانی اعلام کرد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور ۷۰۰ میلیون تن است که از این میزان پارسال بیش از ۴۰۰ میلیون تن برداشت شد. وی ادامه داد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه‌های تولید مس، آهن و آلومینیوم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود. رحمانی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰۰ پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود از این پهنه‌ها چند معدن مگاسایز (ذخایر عظیم) کشف شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت‌های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری از احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار سال تأمین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تأکید بر افزایش 12 درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید 134 هزار و 656 تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد 6 درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی 25 درصد رشد داشته است. این استان با تولید نزدیک به 10 میلیون مترمربع چادر مشکی 19 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان  چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به رشد 10 درصدی تولید نخ پلی استر و 8 درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است. با افزایش 27 درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم 92 درصد رشد داشته است.

وی همچنین به تولد دوباره 16 واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی 375 شغل ایجاد شده است. این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی‌استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیرمایه است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری