Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انزلي - ايرنا - با ورود پنجمين و ششمين کشتي هاي تجاري از مسير کريدور بين المللي چين - قزاقستان - ايران به مجتمع بندري کاسپين در منطقه آزاد انزلي، مبادلات تجاري ايران و چين افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي غروب جمعه با اعلام اين خبر اظهار کرد: در ادامه روند فعاليت تجاري کريدور چين، قزاقستان ،ايران، دو کشتي تجاري حامل کالا از اين مسير بين المللي وارد ميهن اسلامي شد و پس از پهلوگيري در مجتمع بندري کاسپين بار آنها تخليه شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امين افقي افزود: اين محموله هاي تجاري جديد توسط کشتي هاي ديبا و نازمهر از شهر ووهان چين به بندرآکتائو و در نهايت وارد مجتمع بندري کاسپين در منطقه آزاد انزلي شده و پس از تخليه به سمت منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس ترانزيت مي شود.
وي يادآور شد: اين کشتي ها حامل قطعات شرکت آميکو متعلق به شرکت سمند ريل بوده که به صورت حمل و نقل ترکيبي از مبداء شهر ووهان چين وارد منطقه آزاد انزلي شدند و به مقصد نهايي واحد توليدي قطعات خودرو در منطقه تجاري و صنعتي ارس ترانزيت کانتينري مي شوند.
افقي همچنين اظهار کرد: با شروع فعاليت اين کريدور علاوه بر فراهم سازي امکان ترانزيت 10ميليون تن کالا ، کاهش مسافت، زمان و هزينه حمل و نقل کالا نسبت به مسير موجود از طريق درياي زرد، اقيانوس هند و بندرعباس در جنوب ايران را براي بازرگانان به دنبال دارد.
عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد انزلي افزود: با توجه به سرمايه گذاري چند صد ميليارد دلاري چيني ها براي فعالسازي مسيرهاي جاده ابريشم جديد، نقش اين کريدور در توسعه مبادلات تجاري‌کشور و ترانزيت کالاي کشور چين از مسير منطقه آزاد انزلي به کشورهاي همسايه روز به روز رو به افزايش است.
افقي تصريح کرد: انتقال کالا در مسير کريدور جديد چين و ايران، از مهمترين بندهاي تفاهم نامه همکاري مشترک منعقد شده بين سازمان منطقه آزاد انزلي و انجمن همکاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري چين و توافقات صورت گرفته با رييس اتاق بازرگاني اين کشور براي بخش خصوصي و مديران بنادر و راه آهن کشور قزاقستان و چندين سال نشست هاي تخصصي مديران ارشد اين سازمان با مقامات رسمي کشور چين و قزاقستان براي فعالسازي اين کريدور مهم ترازيتي است.
به گزارش ايرنا ، مسير ترانزيتي چين(اروم چي)، قزاقستان (بندر آکتائو)،ايران (بندر کاسپين) به منظور ايجاد مسيرهاي جديد ترکيبي ميان ايران و چين با محوريت منطقه آزاد انزلي، افزايش ظرفيت حمل و نقل بار در درياي خزر از تير ماه سالجاري و با حضور معاون اول رييس جمهوري و مقامات ملي و استاني و روساي اتاق بازرگاني چين با پهلوگيري نخستين کشتي ‌تجاري در اين مسير در مجتمع بندري کاسپين به صورت رسمي شروع به کار کرده و در بهمن ماه امسال اولين محموله تجاري از بندر بزرگ نينگبو در شرق کشور چين از مسير اين کريدور وارد بندر کاسپين شد که با ورود چهار کشتي تجاري در يک ماه اخير روند فعاليت اين کريدور استمرار دارد.
منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد در شمال کشور است.
7471/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت:همجواری افغانستان با گذرگاه دوغارون یک فرصت طلایی برای حضور فعالان اقتصادی این کشور همسایه در منطقه به شمار می رود که باید از این ظرفیت، در بخشهای مختلف نهایت استفاده را برد.

محسن پوراحمدی افزود : هم اکنون سرمایه گذران افغانستانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های معادن، توریسم درمانی، هتل‌داری، نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون اعلام آمادگی کرده اند.

او با اشاره به این که معبر زمینی دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با برخی از کشورهای آسیای میانه است اظهار کرد: حضور در بازارهای جهانی از طریق افغانستان از مهمترین اهدافی است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون به دنبال آن هستیم که برای محقق شدن این مهم باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کرد که این خود منجر به افزایش سطح مبادلات ایران با کشورهای همسایه خواهد شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه های پیش بینی شده در منطقه دوغارون باید به دنبال تسهیلگری و روان‌سازی همه فعالیتهای اقتصادی آن ببود که خود، نقش زیادی در رفع موانع و مشکلات پیش رو دارد.

پوراحمدی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری دوغارون و فراهم شدن زیرساختهای لازم در آن باید برای رونق اقتصاد و معیشت خانواده های مرزنشین مفید و سودمند باشد که نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مثال زدنی است.

وی با بیان این که محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است اضافه کرد: شکوفایی مناطق مرزی و محروم یکی از مهمترین سیاستهای دولت سیزدهم است که ساکنان آن بتوانند از خدمات و امکانات متوازن دولت در همه بخشها استفاده کنند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون گفت: همه مسئولان و دستگاههای متولی در حوزه ایجاد منطقه آزاد دوغارون به دنبال این هستند تا مردم خطه مرزی تایباد از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و اثرات آن در بخشی از اقتصاد و تامین معیشت آنان دیده شود.

پور احمدی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله نخست آن هم اکنون فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده که به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در ساخت مرحله نخست این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • نظم جدید در غرب آسیا با نقش‌آفرینی ایران
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم