Web Analytics Made Easy - Statcounter

زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند. این ۹ کالا عبارتند از طلا و نقره،گاو، گوسفند و شتر و گندم، جو، کشمش و خرما.
زکات از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است. این واژه به همراه مشتقاتش در قرآن ۵۹ مرتبه در ۲۹ سوره و ۵۶ آیه به کار رفته، که ۲۷ مورد در کنار نماز آمده است و این امر نشان از اهمیت این فریضه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسارت‌های عدم پرداخت زکات
از جمله زیان‌هایی که عدم پرداخت زکات به فرد وارد می‌سازد بر طبق آیات و روایات، تلف شدن اموال، خسارت دو برابر، هزینه کردن در راه اشرار و گناه، محروم شدن از رحمت الهی، محتاج شدن، عدم پذیرش نماز و بی‌برکتی زمین می‌شود.
امام صادق(ع) فرمود: «کسی که حق خداوند را از مالش نپردازد، سزاوار است که خداوند رحمت خود را از او دریغ کند».
پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز می‌فرمایند: «نماز هشت گروه پذیرفته نمی‌شود، یکی از آنان کسانی‌اند که از پرداخت زکات خودداری می‌کنند».

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی

احمد رفیعی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی طی ۱۰ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی به نیازمندان اهدا کردند.
وی افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات امری ضروری است و باید همه دستگاه‌های مربوطه در این امر تلاش کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی یکی از محورهای رسیدن به عدالت اجتماعی را پرداخت زکات عنوان کرد و ادامه داد: اگر این فریضه الهی به‌موقع پرداخت شود، در آبادانی جامعه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

رفیعی گفت: زکات جمع‌آوری‌ شده در قالب کمک‌های معیشتی در بین ۳۲ هزار نفر، جهیزیه ۶۰ مورد، درمان ۴۴۵ نفر، تحصیلی ۵۱۴ مورد، مسکن ۹۷ مورد هزینه شده است.

وی به اجرای طرح شجره طیبه در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح هشت هزار درخت در استان پلاک کوبی شده که عواید حاصل از فروش محصولات این درختان در جهت کمک به نیازمندان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۹۲ عامل افتخاری و ۲۹۹ مبلغ افتخاری زکات و ۱۶۴ شورای زکات روستایی در استان با این نهاد همکاری می‌کنند، یادآور شد: از مجموع اعتبارات زکات ۴۰ درصد پروژه‌ای و ۶۰ درصد به نفع محرومان هزینه شده است.
زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است که داوطلبان کنکور نوبت دوم سال ۱۴۰۳ می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org با پرداخت هزینه نسبت به ثبت‌نام در گروه آموزشی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۳( نوبت دوم) می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با پرداخت هزینه ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

هزینه شرکت در آزمون سراسری در پایان مراحل ثبت‌نام و با کارت‌های اعتباری عضو شبکه بانکی شتاب دریافت می‌شود که در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نام «خرید کارت اعتباری» وجود دارد. 

هزینه ثبت‌نام در هر گروه آزمایشی مبلغ ۲,۰۸۰,۰۰۰ (دو میلیون و هشتاد هزار) ریال است که پس از پرداخت، شماره سریال اعتباری برای شما نمایش داده می‌شود.آن شماره را یادداشت کنید.

برای ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان (علاوه بر گروه اصلی) نیز مبلغ جداگانه دریافت می‌شود (پس از پرداخت مبلغ برای گروه آزمایشی دوم، شماره سریال جداگانه دریافت می‌کنید).  متقاضیانی که علاقه دارند از رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی (غیرانتفاعی) هم رشته‌هایی را انتخاب کنند، لازم است در زمان انتخاب رشته (نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ (نسبت به خرید کارت اعتباری به مبلغ ۵۷۶,۰۰۰ (پانصد و هفتاد و شش هزار) ریال (برای هر مورد علاقه‌مندی به‌صورت جداگانه به رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و یا مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی) و اعلام علاقه‌مندی خود اقدام کنند.

خرید اینترنتی سریال ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳- نوبت دوم

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری نوبت دوم که هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، نیمه دوم مرداد سال جاری اعلام می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در نیمه دوم مرداد سال جاری و بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته‌های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

نتیجه نهایی و بارگذاری کارنامه نتایج در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

زمان تصحیح فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

در صورتی که بخواهید هر قسمت از مطالب فرم ثبت‌نام خود را که قابل ویرایش است، تصحیح کنید، از هفتم تا دوازدهم فروردین می‌توانید با ورود به صفحه کاربری خود این کار را انجام دهید.

اگر بعد از ثبت‌نام در گروه آزمایشی اصلی، قصد داشتید در آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی دوم (هنر یا زبان‌های خارجی) هم ثبت‌نام کنید، با ورود به صفحه کاربری خود، پس از خرید کارت اعتباری مجزا برای هر گروه، سریال خریداری شده را حداکثر تا پایان زمان ثبت‌نام در بخش مربوطه ثبت کنید.

کد خبر 739223

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است
  • رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲
  • هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org