Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اطلاعات عراق از بازداشت مسؤول سر بریدن داعش و نیز کشته شدن "گرگ" داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز، سازمان اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های وابسته به این سازمان بعد از دستیابی به اطلاعات دقیق، یکی از تروریست‌هایی که از طریق مرزهای عراق و سوریه به کشور نفوذ کرده بود، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد در واقع مسؤول سر بریدن داعش بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا تونل‌های داعش را در منطقه مکحول در غرب روستای المسحک واقع در استان صلاح الدین هدف قرار دادند که در این عملیات یک داعشی که به "گرگ" داعش معروف است، کشته شد.

سازمان اطلاعات نظامی عراق به نیروهای امنیتی و ائتلاف ضد داعش درباره مخفی‌گاه‌های داعش اطلاعات می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش گرگ داعش مرزهای عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال

 یک مقام ارشد سیاسی حماس به آسوشیتدپرس گفت که این گروه سیاسی نظامی حاضر است با یک آتش‌بس پنج ساله یا بیشتر با اسرائیل موافقت کند؛ در صورت ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، سلاح‌های خود را روی زمین گذاشته و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهد شد.

به گزارش صدای ایران ، خلیل الحیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه با این خبرگزاری در استانبول انجام داده همچنین تاکید کرد که حماس آمادگی دارد به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بپیوندد تا یک دولت واحد برای غزه و کرانه باختری تشکیل شود. 

به نوشته یورونیوز،  این گروه فلسطینی قبلا همواره تاکید کرده که مبارزه خود را تا زمان نابودی اسرائيل ادامه خواهد داد.

الحیه که از مقام‌های بلندپایه حماس به شمار می‌رود که در مذاکرات برای آتش بس و تبادل گروگان‌ها حضور داشته در این مدت گاهی لحن تند و مخالف و گاهی هم بیان آشتی‌جویانه‌ای داشته است. 

او در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که «حماس آمادگی دارد حدود کشور فلسطینی را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که تاکید دارد باید در امتداد مرزهای پیش از جنگ ۱۹۶۷ تشکیل شود، بپذیرد.»

وی در خصوص اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد چه سرنوشتی در انتظار حماس خواهد بود گفت: «آن‌وقت شاخه نظامی ما منحل می‌شود. تجربیات افرادی که با اشغالگران جنگیدند چه شده است؟ وقتی به استقلال رسیدند و حقوق خود را کسب کردند به احزاب سیاسی تبدیل شدند و نیروهای مبارز هم به ارتش ملی پیوسته‌اند.»

طی سال‌ها، حماس گاهی موضع عمومی خود را نسبت به احتمال تشکیل کشور فلسطینی در کنار اسرائیل تعدیل کرده است. اما برنامه سیاسی آن هنوز رسما بر شکل گیری کامل فلسطین از از رودخانه تا دریا (من النهر الی البحر) است؛ منطقه‌ای از رود اردن تا دریای مدیترانه که شامل اسرائيل نیز می شود.  

الحیه نگفت که آیا استقبال آشکار او از راه حل دو کشوری به منزله پایان دادن به درگیری فلسطین با اسرائیل است یا گامی موقت به سوی هدف اعلام شده این گروه برای نابودی اسرائیل.

تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوار است که یک کشور مستقل در کرانه باختری، شهر قدس شرقی و غزه ایجاد کند، مناطقی که اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ در خاورمیانه تصرف کرد. در حالی که جامعه بین المللی به شدت از چنین راه حل دو کشوری حمایت می‌کند، دولت تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آن را رد می کند.

اسرائیل می‌گوید که از زمان آغاز جنگ، اکثر گردان‌های اولیه حماس را منهدم کرده است، اما چهار گردان باقی‌مانده در رفح مخفی شده‌اند. اسرائیل استدلال می‌کند که حمله به رفح برای پیروزی بر حماس ضروری است.

الحیه اما می‌گوید که چنین حمله‌ای نمی‌تواند به نابودی حماس بینجامد. او گفت که تماس‌ها بین رهبری سیاسی خارج و رهبری نظامی در غزه بدون وقفه در جریان است و تماس‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها با مشورت  بین دو گروه انجام می‌شود. 

جنگ غزه نزدیک به هفت ماه طول کشیده و مذاکرات آتش بس متوقف شده است. جنگ با حمله مرگبار ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل آغاز شد که در آن گروه حماس حدود ۱۲۰۰ را کشتند. در مقابل اسرائيل عملیات نظامی گسترده‌ای را در سراسر نوار غزه آغاز کرد، حملاتی که تاکنون جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته و باعث آوارگی ۸۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این باریکه شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد