Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی ۳۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پروش نفع رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، مجتبی  زینی‌وند در نشست هم‌اندیشی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی و راه دور استان، با اشاره به نقش این مدارس در خلاق و نوآور بار آوردن دانش‌آموزان، اظهار کرد: متولیان این مدارس، مخصوصا در استان ایلام به نوعی ایثار می‌کنند چون با نگاه هزینه فایده اگر در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کردند، برای آنان بیشتر سودآور می‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش وزارتخانه برای سامان دادن به صندوق حمایت از این مدارس، تصریح کرد: متاسفانه اعتبار این صندوق بسیار کم بود و برای حمایت از همکاران کمک کار نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: مدارس غیردولتی در سراسر کشور با مشکلات و سختی‌هایی مواجه‌اند اما نگاه خوب مدیران استانی به کاهش این مشکلات کمک کرده است و در استان ایلام نسبت به استان‌های دیگر کشور در این زمینه مشکلات بسیار کمتر است.

زینی‌وند ادامه داد: نگاه سخت‌گیرانه‌ای نسبت به مدارس غیر دولتی وجود دارد و مدارس غیردولتی مانند تیمی هستند که داور، تیم رقیب آنان را همراهی می‌کند و متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش‌آفرینی بخش غیردولتی، که در بیانیه‌ مهم اخیر معظم‌له نیز آمده است برخی هنوز نگاه خودی و غیردولتی نسبت به این مدارس دارند.

وی نگاه وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی را نویدبخش تسریع در حل مشکلات مدارس غیردولتی عنوان کرد و گفت: مدارس غیردولتی سالانه ۳۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پروش نفع رسانده‌اند.

زینی‌وند با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به ایلام، تصریح کرد: این سفر از معدود سفرهایی است که تمام معاونان وزیر را همراهی می‌کنند و خبرهای خوشی در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست وزیر، برای این خانواده بزرگ خواهیم داشت.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از موسسان مدارس غیر دولتی گفت: صدور مجوز از وزارتخانه برای افراد لغو شده و این کار فقط در حیطه شورای نظارت استان به ریاست مدیرکل است که امیدواریم این مهم به توسعه متوازن در این عرصه کمک کند.  


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اظهار کرد: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

وی افزود: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با استناد به آئین‌نامه جدید از کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و افزایش حقوق آنها خبر داد و تصریح کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده گفت: حقوق این دسته از معلمان نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد، همچنین لازم است بدانیم رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 746537

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس