Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@06:31:22 GMT

تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۰۶۹۰

یک مقام دولتی ارشد واشنگتن گفت، دولت آمریکا به‌زودی تحریم‌هایی را برای تحت فشار گذاشتن نیکولاس مادورو اعلام می‌کند مگر اینکه ارتش او مقابل دستوراتی مبنی بر بستن مسیر انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه مقاومت کنند. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر رهبران در نیمکره غربی دوشنبه در بوگوتا، پایتخت کلمبیا ملاقات خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام دولتی، بسته به اینکه چه اتفاقاتی در مرزهای ونزوئلا رخ خواهد داد، این رهبران ممکن است میزان کمک‌هایشان را به این کشور افزایش داده یا گام‌های جدیدی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بردارند.     
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: چنانچه هرگونه خشونتی باشد یا اگر هر نوع واکنش منفی از جانب رده‌های نیروهای مسلح ونزوئلا وجود داشته باشد، ممکن است تدابیری از سوی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر کشورها در خصوص فشرده کردن حلقه مالی بین‌المللی صورت بگیرد.
از آنجایی که این مساله برای کاخ سفید حائز اهمیت است، جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ سفر به کره‌جنوبی برای گفت‌وگو با متحدان کشورش پیش از نشست آخر هفته درباره مذاکرات هسته‌ای کره‌شمالی را لغو کرد.
گرت مارکز، سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بولتون قصد دارد بر تحولات ونزوئلا نظارت کند. این مقام گفت، مایک پنس ریاست هیات آمریکایی برای دیدار با بلوک منطقه‌ای گروه لیما را بر عهده خواهد داشت و هنوز "گزینه‌های باز" برای آنچه پیشنهاد خواهد شد، وجود دارد.
این مقام گفت: او هویج‌هایی دارد اما همچنین برای کسانی که خشونت را تشدید یا اجرا کنند، با چماق آماده است. این تدابیر نه فقط از سوی آمریکا بلکه از سوی مابقی دموکراسی‌های این منطقه اعلام خواهد شد.
رئیس جمهور ونزوئلا در اظهاراتی از تصمیمش برای بستن مرز این کشور با برزیل خبر داد و اقدام خوان گوایدو، رهبر مخالفان برای وارد کردن کاروان کمک‌های انسان دوستانه به داخل ونزوئلا را "تحریک آمیز" خواند. شاهدان عینی می‌گویند، تنش ها به شدت افزایش یافته است و روز جمعه سربازان دو تن را در نزدیکی مرز برزیل کشته و ۱۵ تن دیگر را زخمی کردند.

ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا تحریم جدید ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که هر گونه تشدید تنش توسط نتانیاهو نازی و دیوانه علیه ایران می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

براساس گزارش المیادین، رئیس جمهور ونزوئلا پرسید که اگر هر کشور دیگری به سفارت آمریکا در یکی از شهر‌های جهان حمله می‌کرد، آمریکا چه می‌کرد؟ آیا او بدون انجام کاری آرام می‌ماند و فقط بیانیه صادر می‌کرد؟

رئیس جمهور ونزوئلا با یادآوری جنایاتی که آمریکا در افغانستان و عراق مرتکب شده است، ادامه داد: اگر این اتفاق می‌افتاد، آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.کسانی که هرج و مرج را تحمیل می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، فاشیسم صهیونیست هستند که توسط آمریکا حمایت می‌شوند. 

اتحادیه بولیواری مردم آمریکای لاتین موسوم به آلبا (ونزوئلا - کوبا - بولیوی - نیکاراگوئه - آنتیگوا و باربودا - دومینیکا - گرانادا - سنت کیتس و نویس - سنت لوسیا - سنت وینسنت و گرنادین ها) نیز امروز سه شنبه تایید کرد که مصونیت رژیم صهیونیستی و شکست شورای امنیت که در برابر حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق سکوت اختیار کرد، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری را با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی ایجاد کرده است.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر تایید کرد که وضعیت بی ثباتی در خاورمیانه در هفته‌های اخیر به دلیل نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غیرمنطقی بودن سیستم سیاسی صهیونیست‌ها و همچنین انفعال سازمان ملل متحد به شدت بدتر شده است.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب‌های شنبه و یکشنبه از هدف قرار دادن اهداف رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ده‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

در بیانیه فرماندهی سپاه پاسداران تاکید شده است که این عملیات موسوم به وعده واقعی در چارچوب مجازات جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند