Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله محمود عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مؤمن از شخصیت‌های جامع الاطراف در ابعاد مختلفی بود و همچنین از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بود، پیش از انقلاب و ابتدای انقلاب اسلامی از اساتید فعال در مسائل مختلف انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: جامعه مدرسین نهاد مهمی است که بین امام راحل و علما و اساتید حوزه علمیه واسطه بود و نقش مهمی در ترویج گفتمان افکار امام راحل و انتقال آن به مردم انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های علمی آیت الله مؤمن ادامه داد: این عالم دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله محقق داماد بود وهمچنین از شاگردان مطرح مرحوم مرتضی حائری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آیت الله مؤمن در نهضت امام خمینی (ره)عنوان کرد: این عالم دینی از افرادی بود که در جامعه مدرسین نقش مهمی داشت و در موضوعات مختلف فعال بود و این فعالیت‌ها سبب شد در رژیم شاه تبعید شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آیت الله مؤمن از نظر فقهی، فقه خود را بر اساس فقه سنتی و جواهری پایه ریزی کرده بود و در نظریات علمی بر اساس نظریات فقهی شناخته شده عمل می‌کرد.

آیت الله عبداللهی عنوان کرد: آیت الله مؤمن موضوع ولایت فقیه را تدریس می‌کرد و مباحث فقهی ولایت فقیه را در سه جلد الولایه الهیه نوشت که مورد توجه اساتید و فضلای حوزه علمیه قرار گرفت.

وی گفت: در شورای نگهبان که موضوعات حکومتی و فقهی روز مطرح بود آیت الله مؤمن در کنار فقه به مباحث پویایی فقه توجه داشت و مسائل مورد نیاز جامعه مورد تاکید ایشان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله مؤمن مورد توجه امام راحل بود و توسط ایشان مأمور بازنگری و اصلاح قانون اساسی منصوب شد و در عین حال در دوره‌های مختلف شورای نگهبان از اعضای برجسته و مورد توجه بود.

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله مؤمن عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بود و مسئولیت‌های مختلفی داشت، ولی زندگی ساده‌ای داشت و از تجملات پرهیز می‌کرد و هیچ گاه دنبال تجملات نبود و از آن بیزار بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله مؤمن عنوان کرد: ساده زیستی این عالم دینی برای طلاب و فضلای حوزه علمیه الگو و قابل توجه بود واز عناوین اعتباری دور بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: آیت الله مؤمن در سال‌های آخر به دلیل فعالیت‌های حوزوی کمتر فرصت حضور در جلسات شورای نگهبان را داشت، اما مقام معظم رهبری بر حضور ایشان در شورای نگهبان اصرار داشتند و استعفای ایشان را مورد قبول واقع نشد وهمواره مورد توجه مقام معظم رهبری بود.

آیت‌الله عبداللهی خاطرنشان کرد: آیت الله مؤمن همان گونه که مباحث ولایت فقیه را بحث می‌کرد در عمل نیز در کنار، ولی فقیه تلاش می‌کرد که فعالیت‌های تائیدی انجام دهد، در دورانی که با ایشان همکاری داشتم به این نکته رسیدم نسبت به مسائل انقلاب اسلامی احساس مسئولیت دارد.

انتهای پیام/ح

آیت‌الله مومن هیچ‌گاه دنبال تجملات نبود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز وقتی در مکتب هر کدام از بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه که در محل حوزه علمیه شیخ الاسلام برگزا رشد در پاسخ به سوال یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر موضوع عفاف و حجاب، اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در اواخر ماه مبارک رمضان فرمودند شرایطی که در حوزه حجاب در کشور ما وجود دارد، توسط دشمن برای ما به وجود آمده است، حتی آدم‌هایی را استخدام کرده‌اند که بیایند در خیابان بی‌حیایی کرده و جامعه مذهبی ما را تحریک کنند و جنگ یا دو قطبی بین باحجاب و بی‌حجاب راه بیندازند.

وی افزود: در مهم بودن موضوع حجاب شکی نیست، اما اینکه بین باحجاب و بد‌حجاب جنگ در بگیرد خواست دشمن است، بنابراین هم به معنای واقعی کلمه و به‌صورت جدی باید جلوی گسترش بی‌حجابی و بدحجابی گرفته شود، هم مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم، جمع کردن این دو مسئله در کنار هم هنر می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، بیان کرد: حجاب میوه و ثمره عفاف است، یعنی کسی که عفیف باشد باحجاب می‌شود، عفاف سرمایه و پشتوانه حجاب است و حجاب بروز و ظهور عفاف است، البته یکی از بروز و ظهورهای عفاف، حجاب است و بروز و ظهورهای دیگری هم دارد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در رابطه با وضعیت حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: به معنای واقعی کلمه در حوزه‌ها از هر جهت انقلاب‌ها اتفاق افتاده است، یک زمانی طلبه‌ها کاری به چیزی نداشتند، صرفاً هر کس در یکی از رشته‌های حوزوی تخصص پیدا می‌کرد، اما اکنون قرار بر این است که پیش‌نمازهای ما در مساجد تبدیل به امامان مساجد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حوزه علمیه یک زمانی قحط‌الرجال بود، اما شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری یا آیت‌الله مصباح در حوزه رشد کردند، امروز وقتی در مکتب هر کدام از این بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌اند.

عابدینی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بخواهیم حوزه فعلی را با حوزه 4-5 دهه قبل مقایسه کنیم، بهترین کلام این است که بگوییم این‌ها اصلاً قابل مقایسه نیستند، در آن دهه‌ها ما چند طلبه داشتیم که به زبان‌های خارجی مسلط باشند؟ امروز ما چقدر مبلغ داریم که به زبان‌های مختلف مسلط هستند و به کشورهای گوناگون برای تبلیغ می‌روند، امروز چقدر سراغ داریم که حوزه علمیه بانی شده و طلابی از سراسر دنیا جهت تحصیل به قم آمده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال یکی دگیر از طلاب در رابطه با اساتید حوزه علمیه، تصریح کرد: بنده توصیه می‌کنم کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری را بخوانید، این کتاب به قدری زیبا حوزه علمیه و سبک حوزوی را ترسیم کرده که تماشایی است، ایشان می‌فرمایند حوزه علمیه باید تفکر طلبه را بیدار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه فرمودند انبیاء آمدند تا گنج‌های نهفته در عقل‌های آدم‌ها را برآشوبانند، حوزه علمیه هم کارش این است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است