Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:40:39 GMT

3800 نفر در دوره های آموزشی شهرک های صنعتی شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۰۹۲۲

3800 نفر در دوره های آموزشی شهرک های صنعتی شرکت کردند

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: سه هزار و 800 نفر از فعالان صنایع کوچک در دوره های آموزشی شرکت شهرک های این استان شرکت کردند.

«مصطفی آمره» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برگزاری 161 دوره آموزشی امسال در شهرک های صنعتی استان مرکزی هدفگذاری شده که تا کنون 155 دوره برگزار و مابقی نیز تا پایان سال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برگزاری 12 تور صنعتی از برنامه های اصلی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی بود که تاکنون 11 مورد برگزار و 277 نفر نیز در آنها شرکت کرده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: امسال صدور 47 بیمه نامه، حمایت از سه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، جمع آوری 9 ایده از نخبگان استان، ایجاد یک کنسوسیوم صادراتی با صادرات 6 هزار دلاری از مهمترین اقدامات انجام شده است.
آمره گفت: بهره برداری از 100 طرح صنعتی در سال جاری هدفگذاری شد که تا کنون 62 طرح صنعتی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال یک هزار و 45 نفر فراهم شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 174 قرارداد واگذاری زمین با متقاضیان امضا شده و 77 هکتار زمین نیز به آنها واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: 78 شاخص اصلی امسال در شهرک های صنعتی این استان برنامه ریزی شده که ضریب عملکری 40 شاخص بیش از 80 درصد است.
آمره افزود: 22 مورد از این شاخص ها مربوط به صنایع کوچک، هشت شاخص در بخش فنی، سه شاخص برنامه ریزی، سه مورد بهداشت، ایمنی و محیط زیست و چهار شاخص نیز در بخش پشتیبانی شهرک های صنعتی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: 29 شاخص شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی عملکرد متغیر داشته اند که هفت مورد آن در بخش صنایع کوچک، هشت شاخص در بخش برنامه ریزی، 6 مورد در بخش فنی، سه شاخص در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست، چهار مورد در بخش پشتیبانی و یک شاخص نیز در بخش حقوقی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: 9 مورد از شاخص های برنامه ریزی شده این نهاد عملکردی نداشته اند که دلایل آن در دست بررسی است.
آمره بیان کرد: میانگین تحقق شاخص های شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی 60 درصد است که با توجه به اینکه بخش عمده ای از فعالیت این نهاد در پایان سال انجام می شود، پیش بینی می شود میانگین دستیابی به آن ها به 80 درصد برسد.
35 هزار نیروی انسانی در یک هزار و 700 واحد صنعتی در 32 شهرک و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.
3017/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعتي دوره هاي آموزشي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: تفاهم‌نامه احداث پنل‌های خورشیدی در راین، رفسنجان، بافت، بردسیر و کرمان منعقد شده و در برخی از آن‌ها این طرح در حال اجراست.

حمید نمکیاظهار کرد: سالانه ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که در این موضوع بهترین روش تأمین برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و اجرای طرح پنل‌های خورشیدی است.

وی افزود: در این راستا در تعدادی از شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های استان کرمان از جمله بردسیر و قلعه گنج طرح انرژی‌های تجدیدپذیر با ظرفیت چهار تا پنج مگاوات را اجرا کردیم و در پنج شهرک صنعتی یعنی بردسیر، بافت، راین، کبوترخان، رفسنجان و کرمان تفاهم‌نامه اجرای این طرح را امضا کردیم که امیدواریم با اجرای این طرح بتوان از ظرفیت تابش نور خورشید در جهت تأمین برق بهره‌ مند شد.

نمکی گفت: در راستای اجرای این طرح کمک دانشگاه‌ها را می‌طلبیم تا از طریق روش‌های علمی بتوان میزان برق بیشتری تولید و به مدار مصرف برسانیم و البته کمک به سزایی هم به حوزه برق کشور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم