Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید داروهای گیاهی انسانی و دامی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به توسعه تولیدات خود در زمینه ساخت پمادهای گیاهی و اسپری‌های دامی شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید دارو در قالب پماد، کرم، محلول موضعی و اسپری برای انسان و دام تاکنون توانسته محلول‌های موضعی متنوعی را تولید کند و در آستانه تولید محلول‌های خوراکی نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در حوزه دامپزشکی نیز اسپری و آنتی‌بیوتیک‌های جلدی دام و همچنین محلول‌های خوراکی مورد مصرف طیور را تولید می‌کند.

علی شریعتمداری، مؤسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت، ۸۵ درصد محصولات این شرکت را صد درصد گیاهی و ۱۵ درصد آنها را شیمیایی دانست و خاطر نشان کرد: داروهای کاملاً گیاهی این شرکت بر پایه تحقیقات و بر اساس دستاوردهای تحقیق و توسعه و توسط محققان خود شرکت ساخته شده‌اند و بیشتر در طبقه‌بندی مصارف جلدی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این شرکت در مرحله توسعه تولیدات خود از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شده، یادآور شد: با کمک این تسهیلات توانسته‌ایم ماشین‌آلات خارجی تهیه کنیم و در نهایت به تولید انبوه این محصول دست یافتیم و به صادرات آنها برسیم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه محصولات این شرکت تحت نظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی قم تولید می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی به عنوان تولیدکننده همیشه با افزایش کالا و سبد دارویی مواجه هستیم و سعی می‌کنیم سالانه دو تا سه محصول را به محصولات خود اضافه و محصولات‌مان را بیشتر به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دارویی تاکید کرد: به دلیل گیاهی بودن محصولات، رقیب خارجی نداریم و در عین حال نیز داروهای شیمیایی این شرکت کاملاً قابل رقابت با مشابه‌های خارجی است،؛ زیرا به طور مثال، اسپری آنتی‌بیوتیک این شرکت حدود ۸۵ تا ۹۵ "سنت" قیمت دارد، در حالی که مشابه چینی آنکه یکی از بی‌کیفیت‌ترین آنها به شمار می‌رود، ۵.۲ دلار قیمت دارد.

وی در مورد تأثیر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان، تصریح کرد: خود تسهیلاتی که این صندوق می‌دهد خوب و کارساز است که امیدواریم روند اعطای این تسهیلات نیز قدری کوتاه شود که همین مسئله باعث افزایش انگیزه‌ها خواهد شد و به ما در انجام محاسبات و ارزیابی‌ها و در نهایت ورود به بازار کمک شایان توجهی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پماد گیاهی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل قرارداد واگذاری، تولید و تکثیر بذر گندم ارقام باسیلو و اوکلید طی آیینی به امضای صمد بهزاد مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان و محمدعلی وهابیان مدیرعامل شرکت ارس بذر به امضا رسید.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در این آیین، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشاورزی در منطقه مغان گفت: شرکت ارس بذر، فعالیت‌هایی در زمینه تولید بذر گندم و سایر محصولات دارد و کشت و صنعت مغان به عنوان سهامدار این شرکت به منظور استفاده هر چه بیشتر از توانایی آن در صدد است تا در حوزه تولید بذر، نقش جدیدی به این شرکت واگذار کند.
صمد بهزاد، برندسازی به خصوص در حوزه بذر و نیز توجه به زنجیره ارزش و تولید محصولات کشاورزی صادرات محور را یکی از برنامه‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ذکر کرد و افزود: کشت و صنعت مغان در تولید محصولات کشاورزی به خصوص در عرضه محصولات لبنی و دامی صاحب برند مغانه شده است.
وی واگذاری امتیاز و مالکیت معنوی گندم ارقام باسیلو و اوکلید از سوی شرکت تحقیق و تولید ارس بذر به شرکت کشت و صنعت مغان را موجب ایجاد فرصت فعالیت جدیدی در تاریخ این مجتمع عظیم تولیدی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: شرکت تحقیق و تولید ارس بذر نقش مهمی در بررسی و تحقیق در زمینه یافتن ارقام برتر و سازگار در محصولات زراعی در منطقه دارد و بر همین اساس، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خود را موظف به حمایت از این موسسه می‌داند و برای بهبود شرایط توسعه و تولید بذور محصولات زراعی از این مجتمع حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: کشت و صنعت مغان در نظر دارد تا با توجه به توانمندی تولید ارقام گندم در این منطقه و مناطق معتدل و سردسیر استان اردبیل، علاوه بر تأمین بذور مورد نیاز خود، منطقه، استان و سایر استان‌های شمال غرب کشور، نسبت به صادرات این ارقام با برند مغانه به کشور‌های خارجی نیز برنامه ریزی و اقدام کند.
بهزاد تاکید کرد: خودکفایی در حوزه‌های زراعی و تامین بذر نقش چشمگیری در استقلال کشور دارد و تجربه نیز نشان داده است که تولید بیش از پیش به امنیت غذایی کشور انجامیده و حتی به اقتدار غذایی منجر شده است و بر همین اساس، شرکت کشت و صنعت مغان، تلاش خود را برای تولید بذر به منظور تامین نیاز کشور و حتی صادرات آن متمرکز کرده است.

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش