Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای ۱۸ عنوان برنامه هم‌زمان با ۱۸ اسفند سالروز گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

 حجت‌الاسلام «علی چراغی پور»، صبح امروز (4 اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این برنامه‌ها از 11 تا 18 اسفند در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: گرامیداشت 26 سال تلاش صادقانه و تأثیرگذار اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های گرامیداشت 18 اسفند با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌های مسجد» در مناطق روستایی، شهری و عشایری این استان با حضور جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

 

چراغی پور، بیان کرد: حضور مسئولان ارشد کانون‌های در گلزار شهدا و تجدید میثاق با مقام شامخ شهدا و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، اهدای کتاب به کانون‌های مساجد، بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، دیدار با خانواده شهید اصغر اسدی به‌عنوان شهید کانون‌های مساجد ازجمله برنامه‌های این ایام است.

 

وی، افتتاح ساختمان کانون‌های جدیدالتأسیس در مناطق روستایی و شهری، برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برگزاری مراسم 18 اسفند دریکی از کانون‌های روستایی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه گزارش یک‌ساله از فعالیت‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: تشکیل ستاد گرامیداشت 18 اسفند در دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، سخنرانی مسئول دبیرخانه قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از چهره‌ها و فعالان شاخص کانون‌های مساجد و برگزاری مراسمات مناسبت‌های ایام ولادت امام محمدباقر (ع)، روز احسان و نیکوکاری و روز درختکاری از دیگر برنامه‌های سالروز 18 اسفند است.

 

حجت‌الاسلام چراغی پور، با اشاره به اینکه 295 کانون فرهنگی و هنری در مساجد مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بلند تأسیس کانون‌های مساجد مبارزه و مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و باورهای جامعه به‌ویژه نسل جوان بوده است که تاکنون نیز با 26 سال از فعالیت، این مراکز فرهنگی، نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد، بهترین مکان برای فعالیت جوانان در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی و مذهبی است که ضرورت آشنایی نسل جوان با این مکان‌ها ضرورتی امکان‌ناپذیر است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مومن جشنواره قرآنی حادثه تروریستی زاهدان اصفهان اردبیل مقام معظم رهبری مجلس روزنامه فرهنگی و هنری ایلام کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن سهرابی نژاد صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر اظهار کرد: امسال هم طبق سنوات گذشته مراسم لیالی قدر در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در بیش از ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی امسال این مراسم معنوی برگزار گردد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات قرائت زیارت مخصوص امام حسین (ع) در شب‌های قدر، قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی روحانیون، مبلغین و اساتید حوزه و دانشگاه در مساجد و هیئات سطح شهر و روستا را از اهم برنامه‌های شب‌های قدر اعلام نمود.

وی ماه رمضان را یادآور یتیم‌نوازی و کمک به ایتام با دستگیری امام علی (ع) از یتیمان بخصوص در این ماه مبارک دانست و افزود: فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) هر کلمه و جمله آن دنیایی از معارف اسلام است.

سهرابی نژاد خاطرنشان کرد: اسباب تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان، تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه احیای شب‌های قدر، تلاوت آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگی به مستمندان و محرومان، کسب صبر و مقاومت، یاد خدا و قیامت در ماه رمضان که از دستورهای مستحبی آن است، هرکدام نقشی در خودسازی انسان‌ها دارند.

کد خبر 6064034

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد