Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: رویکرد چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع دستی، خلق آثاری است که ایرادات طراحی محصولات سنتی را برطرف کند و در حفظ سادگی، زیبایی و اصالت محصولات صنایع‌دستی دقت بیشتری شود.

الناز خدایی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع‌ دستی با رویکرد طراحی و نمونه‌سازی محصولات، بسته‌بندی و ایده‌پردازی به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رویداد مهم گامی بزرگ را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند، برگزاری ملی این مسابقه در سه بخش مسابقه، نشست‌های تخصصی آموزشی و برپایی نمایشگاه دائمی از آثار معرفی و ارسال شده از سوی معاونت‌های صنایع‌دستی استان‌ها دنبال می‌شد.

خدایی‌فرد تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی و نشست تخصصی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های طراحی صنعتی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و گرافیک بودند که در سه بخش طراحی محصول، بسته‌بندی محصولات و ایده‌پردازی به رقابت ‌پرداختند.

این مسئول یادآور شد: شرکت‌کنندگان در چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع‌دستی از دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از الزهرا (س)، دانشگاه تهران، علم صنعت تهران، دانشگاه هنر، تربیت مدرس تهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای الغدیر از استان‌های اصفهان، مشهد، سمنان، همدان، سیستان و بلوچستان و دانشگاه نیشابور بودند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: داوری آثار بر اساس فرم‌هایی که معیارهای مورد نظر داوران در آن ترغیب شده ‌باشد، انجام گرفت.

وی تصریح کرد: این مسابقه در سه بخش طراحی محصول، طراحی مجدد محصول و ارائه طرح‌های نو برای محصولات صنایع‌دستی برگزار ‌شد که شامل منبت آباده، سنگ‌های قیمتی مشهد، سفال لالجین، مینای اصفهان، مس، ملیله، چاقوی و چارق زنجان بود.

خدایی‌فرد افزود: رویکرد این نشست، خلق آثاری است که ایرادات طراحی محصولات سنتی را برطرف کند و در حفظ سادگی، زیبایی و اصالت محصولات صنایع‌دستی دقت بیشتری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش طراحی بسته‌بندی محصول اختصاص به سفال لالجین، کلاش و گیوه مریوان، ملیله و مس زنجان داشت و در بخش سوم که ایده‌پردازی بود، اختصاص به محصول روشویی با مشتقات با متریال مس داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان

منصور مهرزاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان کردستان جزو استان‌های مقصد گردشگری است و در طول یک ماهه امسال سومین استان مقصد گردشگری ثبت شده است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین جاری، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به استان وارد شده اند.

وی از کاهش سه درصدی ورود مسافر به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این آمار در مقایسه با دیگر استان‌ها که کاهش ۲۵ درصدی داشته اند کمتر بوده است.

مهرزاد با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۶۱۶ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند، بیان کرد: زیر ساخت‌های گردشگری و به خصوص مراکز اقامتی در استان مناسب نیست و نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در لبن حوزه است‌

وی به لزوم ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی به زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: در استان کردستان راه مناسبی را برای توسعه گردشگری استان شروع کرده ایم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: طی سال گذشته در راستای حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی بیش از ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به گردشگران پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مرز‌های سیرانبند بانه و باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح