Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@18:44:59 GMT

ترکیه می‌خواهد همپیمان استراتژیک آمریکا باشد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۳۸۰

ترکیه می‌خواهد همپیمان استراتژیک آمریکا باشد

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ متعاقب تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد وضعیت سوریه و منطقه امن٬ خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و ژنرال گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور به دعوت پنتاگون به واشنگتن سفر کردند.

آکار که در ساختمان پنتاگون با مراسم رسمی نظامی مورد استقبال قرار گرفت٬ در سخنان خود در دیدار با شاناهان و ژنرال دانفورد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا٬ به این موضوع اشاره کرد که ترکیه می‌خواهد آمریکا را همچون یک مؤتلف و هم‌پیمان استراتژیک به شمار آورد و به همکاری‌های خود در تمام حوزه‌ها ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما می‌خواهیم با کمک آمریکا در حوزه مبارزه با ترور با گروه‌های تروریستی همچون داعش٬ پ.ک.ک٬ فتح الله گولن و ی.پ.گ مبارزه کنیم.

خلوصی آکار همچنین در مورد وضعیت کردهای سوریه و رویکرد ترکیه در مورد شرق فرات گفت: ما با کردها در کشور خودمان و دیگر کشورها و همچنین با هیچ کدام از اقوام دیگر منطقه مشکلی نداریم. ما فقط می‌خواهیم با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد اصرار ترکیه مبنی بر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: چنین مسائلی در دیدار با مقامات آمریکایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 وزیر دفاع ترکیه در حالی به آمریکا سفر کرده که در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های ترکیه با طرح انتقادات جدی از آمریکا اعلام کردند که دولت ترامپ برای تحویل ندادن هواپیماهای جنگنده اف 35 به ترکیه به دنبال بهانه می‌گردد و همچنین به اعتراضات خود در مورد خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه ادامه می‌دهد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز چهارشنبه در پیامی به به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشت: همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق «وعده صادق» فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت‌های حکیمانه جنابعالی به عنوان رئیس این شورا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله ور ساختند.

وزیر دفاع افزود: بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیروهای مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امدادهای الهی به نمایش گذارد و بفرموده جنابعالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

سرتیپ آشتیانی ادامه داد: برخود لازم می‌دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را از حمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم کرده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسالت می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • پایان صبر استراتژیک ایران!
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است