Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت خراسان شمالی، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و یکایک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها، که زمینه حضور پرشور علمی، هنری، فرهنگی و دینی را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: بدون تردید دایه ی هدایت را همه ی ادیان آسمانی و آیین های غیرآسمانی دارند و هیچ کتاب غیرآسمانی و آسمانی که آمده و ندای راهنمایی بشر را سر داده، خود را از هدایت برکنار نمی داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنچه در این غوغا و هیاهو سخن آخر را به زبان جاری می کند و تاج افتخار به سر دارد و مدال افتخار بر سینه دارد فقط قران کریم است، ادامه داد: زیرا از تحلیف به دور مانده و  هدایت کننده تمام بشریت است.

فقهی زاده، افزود: فاصله میان دینداری بی دینی یک چیز بیشتر نیست و آن سرسپردن به کلام الله است که در قران کریم تجلی پیدا کرده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در قرآن کریم آمده است آنچه در این آموزه هابه چشم می خورد بشارت دهنده و نوید دهنده نیکی و نیکوکاری و نیک فرجامی برای مومنان است البته نه تنها مومنان یا نه صرفا هر کسی که ایمان آورده، ایمان را اگر افراد با عمل صالح در آمیخته اند و مشمول این نوید قرار بگیرند.

فقهی زاده، افزود: از قرآن یاد گرفته ایم ایمان و عمل صالح در بستر زمان جاری است و ایمان و عمل آن است که در دمادم زندگی حضور دارد.

وی، با بیان اینکه عمل صالح باید گام به گام با ایمان خالصانه طی کند تا منشاء اثر واقع شود، گفت:قرآن میراث گرانبهای اسلامی و وجه مشترک اعتقاد همه ی مذاهب اسلامی است و هر کسی که به نام نامی الله و محمد(ص) در عرصه پهناور نفس می کشد به قرآن کریم می بالد و آنان که قرآن را محل نزاع می کنند نسبتی با دینداری واقعی ندارند.

فقهی زاده تصریح کرد: ایمان و عمل صالح پیوسته اند، چنان که هر دو هم بسته و همیشگی اند و کنار یکدیگر باید حرکت کنند.

فقهی زاده گفت:  آنچه امروزدر استان خراسان شمالی رخ داد و هرگز فکر نمیکردم با این استقبال شگفت آور مواجه شود و یک جریان سازی مهم را در این استان رقم بزند نمونه ای از عمل صالح دیندارانه است که به قصد جریان سازی فرهنگ دینی رقم خورد .

وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در ۵ استان طی سال جاری گفت: هدف از برگزاری این حشنواره ها جریان سازی بوده به این معناجایگاه قرآن را در نظام اندیشه اسلامی نشان دهیم و همچنین نشان دهیم در عرصه های گوناگون را که می توان در عرصه ها ورود پیدا کرد و یه قران کریم خدمت کرد.

فقهی زاده،همچنین هدف دیگر از برگزاری این حشنواره را شکوفایی استعداد ها عنوان کرد و گفت: بسیار خرسندم که در این استان، خردسالان، پیران، جوانان، میانسالان و فعالان قرآنی همه و همه بدون هیچ چشم داشتی در کنار هم حصور دارند.

آیین اختتامیه هفته قرآن وعترت خراسان شمالی با حضور دکتر فقهی زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فرهنگی و هنری قرآن معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک