Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه نماینده حامی اتحادیه اروپا از حزب حاکم محافظه کار بریتانیا به خاطر «مدیریت فاجعه آمیز برگزیت» از این حزب خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،سه نماینده حامی اتحادیه اروپا از حزب حاکم محافظه کار بریتانیا امروز (چهارشنبه اول اسفند) به خاطر «مدیریت فاجعه آمیز برگزیت» از این حزب خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ضربه ای به تلاش های «ترزا می»،نخست وزیر بریتانیا برای متحد کردن حزبش برای طرح هایی است که برای خروج از اتحادیه اروپا در نظر دارد.

این نمایندگان که از منتقدان دیرینه استراتژی برگزیت خانم «می» هستند در بیانیه ای اعلام کردند که به گروه جدیدی در پارلمان که از سوی هفت سیاستمدار سابق حزب اپوزیسیون کارگر تشکیل شده است،ملحق می شوند.

این اقدام،خانم می را در موقعیت ضعیف تری در پارلمان قرار می دهد،جایی که توافق برگزیت او ماه گذشته با شکست سختی از سوی نمایندگان مواجه شد.

مخالفان و حامیان اتحادیه اروپا هر دو علیه توافقی که به گفته هر دو گروه بدترین توافق جهان بوده است،رای منفی دادند.

اقدام سه نماینده حزب محافظه کار همچنین می تواند وضعیت گفتگوهای خانم می در بروکسل را تضعیف کند.

این در حالی است که نخست وزیر بریتانیا قرار است برای گفتگو با رئیس کمیسیون اروپا و در تلاش برای تضمین امنیت کارهای فنی بیشتر به منظور احیای توافق برگزیت،به بروکسل می رود.

در حالی که تنها 37 روز به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است،اختلافات بر سر برگزیت ،صحنه سیاسی را تغییر داده است.

کناره گیری این سه عضو حزب محافظه کار می تواند سیستم دو حزبی قدیمی چندین دهه ای را تهدید کند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان اردبیل اصفهان جشنواره قرآنی مقام معظم رهبری حضرت عباس حادثه تروریستی زاهدان مجلس ترزا می برگزیت بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده