Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@16:57:44 GMT

انتقاد همتی از مصوبه‌ ی دولت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۴۶۷

انتقاد همتی از مصوبه‌ ی دولت

رئیس کل بانک مرکزی، آزادی ورود ده ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان را از دلایل بروز نوسان ارز در روزهای اخیر دانست و اعلام کرد: از هیئت وزیران با فوریت تجدیدنظر در این مصوبه را خواهم خواست.   به گزارش صدای ایران عبدالناصر همتی پس از بازگشت از سفر چین، روز پنج شنبه در یادداشت اینستاگرامی دلایل رشد نرخ ارز در روزهای اخیر و تا حدود 13 هزار تومان را تشریح کرد و نوشت: در سه روز گذشته بازار ارز شاهد نوسانات همراه با رشد نرخ ارز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که از اوایل هفته (گذشته)، با مجوز صادرشده به آن بخش از صادرکنندگانی که درخصوص نحوه باز گرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد عملکرد خوبی داشته اند، قاعدتا بایستی شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می بودیم. وی با طرح این پرسش که چرا این‌گونه شد، یک دلیل آن را ، مصوبه آزادی ورود دهها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان بیان کرد. رئیس شورای پول و اعتبار، این دسته از تصمیمات در شرایط تحریم و محدودیت های ارزی را منجر به واردات اجناس غیر ضروری و افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دبی، هرات ،... و متعاقبا در بازار ایران بیان کرد و افزود: از هیئت وزیران با فوریت تجدید نظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور امری بسیار ضروری است. وی در عین حال به نقش عامل مهم روانی اجلاس FATF بر نرخ ارز نیز اشاره کرد. شایان ذکر است مدیرکل امور مرزی وزارت کشور چند روز پیش از تصویب آیین نامه خروج 100 قلم کالا از 1339 قلم کالاهای ممنوعه برای مرزنشینان در مناطق مرزی و ملوانان و همچنین آیین نامه ورود 48 قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان با معافیت 100 درصدی حقوق ورودی (برای مواد خوراکی و 50 درصدی مصارف خانگی) خبر داده بود. شهریار حیدری، هدف از این اقدام را ایجاد رونق در فعالیت های تجاری مناطق مرزی بیان کرد. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک مرکزی دلار دکتر همتی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می‌زنند که سالانه تعداد زیادی از عابرین به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان، بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی، عبور از محل‌های مجاز مانند پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیر منصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه و میز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده رو برای تبلیغ وفروش، باعث تغییر مسیرحرکتی عابرین به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه‌های مسؤول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عبور عابران پیاده کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند، فرهنگ سازی و ارتقا رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

کد خبر 6080247

دیگر خبرها

  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • همدان صاحب شهرک تخصصی پخش کالا می‌شود
  • حمایت مرزنشینان آستارایی از حملات ایران بر علیه اسراییل
  • دستگیری سارقین احشام توسط مرزبانان هنگ مرزی درگز
  • خوشحالی مرزنشینان کردستانی از حمله موشکی سپاه به اسرائیل