Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز عملیات مرمت گلدسته شمالی ایوان تاریخی نجف اشرف با همت استادکاران ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد کریمی اظهار داشت : پس از اتمام موفقیت آمیز عملیات مرمت بخش جنوبی ایوان حرم مطهر علوی که چندی پیش صورت گرفت، کار بازسازی بخش شمالی با کد‌گذاری روی خشت‌های مطلای مناره شمالی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خشت‌های مسی آسیب دیده حرم مطهر علوی که در زمان نادرشاه و به دست استادکاران ایرانی با روکشی از طلا پوشانده و نصب شده بود، پس از قرن‌ها دوباره توسط متخصصان کشورمان مرمت می‌شود.

به گفته وی، طرح مرمت خشت‌های مطلای ایوان نجف در سه فاز تعریف شده که در مرحله نخست عملیات مرمت بخش جنوبی و گلدسته آن صورت گرفت و اکنون فاز دوم طرح با کدگذاری و جداسازی خشت‌های آسیب دیده مناره شمالی در جریان است.

معاون صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: فاز سوم و پایانی این طرح نیز شامل بخش مرکزی، سردر ورودی و تاج ایوان است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود عملیات ترمیم دوفاز باقی مانده ظرف یکسال ونیم آینده به اتمام برسد، تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است تا در زمان اجرای طرح، در روند تشرف زائران به حرم مطهر خللی ایجاد نشود.

کریمی گفت: طلای مورد نیاز این طرح با همت خیرین عراقی و عتبه مقدسه علوی تامین می‌شود و استادکاران ایرانی مسئولیت اجرای آن را برعهده دارند.

به گفته وی، در این طرح خشت‌های آسیب دیده پس از کدگذاری از ایوان جدا و پس از ترمیم، با روکشی از نیکل و سپس طلای اهدایی حرم مطهر به قطر ۱۰ تا میکرون آبکاری شده و دوباره در محل خود نصب می‌شود.

کریمی افزود: مجموع کل خشت‌های بکار رفته در ایوان نجف به حدود ۲۵ هزار قطعه در ابعاد و اشکال مختلف از ساده تا خشت‌های منقش، میناکاری شده و دارای کتیبه و خطاطی می‌رسد که تا کنون بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ خشت مرمت شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کریمی عتبات عالیات خشت حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، راوی نمایشگاه آستان بقیع درخصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت المان سازی و به تصویر کشیدن قبرستان بقیع در سه لاین متفاوت برای بازدید علاقمندان از روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

علی احمدی افزود: قسمت اول آن مختص به نماد حرم مطهر ائمه بقیع یعنی امام حسن (ع) تا امام صادق (ع) و دیگر بقعه‌ها می‌باشد و قسمت دوم آن وضعیت فعلی قبرستان بقیع را به تصویر کشیده است.

وی گفت: قسمت سوم این نمایشگاه هم مختص تصاویر قدیمی و اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه و چه طور علما و مرد به واقعه تاریخی هشتم شوال اعتراض کردند.

احمدی افزود: نمایشگاه آستان بقیع در ضلع شرقی صحن غدیر در حرم مطهر رضوی قرار دارد و هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۵ تا ۱۱ شب برقرار است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مطالعات حرم مطهر رضوی
  • ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد
  • بازگشت کرکس به طبیعت در ایوان بعد از ۳۰ سال مهاجرت
  • نمایشگاه در آستان بقیع در حرم مطهر رضوی افتتاح شد
  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • بازیکنان رم، برد مقابل میلان را به ایوان اندیکا تقدیم کردند / عکس
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد