Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی‌خانی امروز شنبه در نشست با مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی لرستان اظهار داشت: باید بپذیریم تا در خودمان تغییر ایجاد نکنیم نمی‌توانیم جامعه را نیز متحول کنیم؛  باید با توجه به ظرفیت‌های متعدد توسعه را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید ایجاد ثروت به دغدغه همگانی تبدیل شود، افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب ایجاد ثروت خصوصا در لرستان که از نظر درآمد جزو استان‌های کم برخوردار بوده در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: تکیه کردن به دستگاه‌های دولتی، بخش‌نامه‌ها و سایر موارد اقدامی موثر است و باید به صورت ویژه مد نظر بانوان قرار گیرد اما همواره چاره‌ساز تمام مشکلات نیست.

ایجاد تعاونی، صندوق و شرکت‌های توسعه منطقه‌ای در دستور کار بانوان قرار گیرد

صفی‌خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی از پتانسیل‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار بالا برخوردار هستند، افزود: مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی باید با تکیه به این ظرفیت‌ها شرایطی را به وجود آورند که با تکیه کردن به این پتانسیل‌ها شاهد ایجاد تشکل‌ها و حرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی اظهار داشت: ایجاد تعاونی‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های توسعه منطقه‌ای باید در دستور کار بانوان قرار گیرد، به عنوان نمونه اگر وام‌های خانگی که اکنون گردش مالی بالایی نیز دارند جهت‌دار شده و در قالب یک پکیج سرمایه‌گذاری تعریف شوند قطعا می‌تواند اقتصاد یک منطقه را کاملا تغییر دهد.

بانوان در ساختار بخش خصوصی توانمند قوی فعالیت اقتصادی داشته باشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تحقق این امر را در گرو تغییر نگرش و باورها دانست و ادامه داد: اکنون نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در لرستان پایین بوده که باید اراده‌ها قوی تر شده و نگرش‌ها نیز تغییر یابند و از ظرفیت بانوان خوش فکر و توانمند استفاده کرد.

صفی خانی اظهار داشت: باید صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بانوان توسط آنها ایجاد شود، طرح و اطلاعات آن موجود بوده که امیدواریم این امر محقق شود.

وی عنوان کرد: باید بانوان در ساختار بخش خصوصی توانمند قوی در قالب تشکل‌ها قرار گیرند و شاهد تحرک جدی در حوزه‌های مختلف استان باشیم.

زیرساخت‌های فرهنگی و باور به حضور و فعالیت اقتصادی بانوان تقویت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مهمترین موضوع در راستای تحقق اهداف اشاره شده این است که باید زیرساخت‌های فرهنگی و باورها را تقویت کرد و در صورت تحقق این امر قطعا تحرک جدی در اقتصاد استان را با محوریت بانوان تجربه خواهیم کرد.

صفی خانی ادامه داد: هر گاه نگاه حمایتی مطلق حاکم بوده تضعیف شده‌ایم و در نتیجه این نگاه باید با محوریت توانمندسازی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: امسال که در بدترین شرایط تحریمی بوده ایم و جنگ جدی اقتصادی بر علیه کشورمان در حال جریان است خوشبختانه در لرستان افزایش تولید در محصولات مختلف را داشته‌ایم.

تقویت زنجیره پوشاک سیاست اصلی وزارت صمت

صفی‌خانی بیان کرد: به عنوان نمونه در حوزه پوشاک تحرک جدی در استان ایجاد شده و تولیداتی که امسال به بازار ارائه شده کمتر از برندهای معروف خارجی نبوده و این موضوع نشان دهنده این است که با تکیه به توانمندی‌های خودمان بالا رفته و پیشرفت کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال آینده در سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت زنجیره پوشاک مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: در این راستا یکی از استان‌های هدف لرستان است که بانوان در تحقق این امر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

ایجاد شهرک‌های کارگاهی پوشاک در دستور کار قرار می‌گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: علاوه بر تقویت واحدهای موجود پوشاک و بالابردن ظرفیتشان، ایجاد شهرک‌های کارگاهی پوشاک در دستور کار قرار می‌گیرد و سال آینده مطمئنا با برنامه‌ریزی مناسب محقق خواهد شد.

صفی خانی بیان کرد: لرستان استانی توانمند در حوزه صنایع معدنی، پوشاک، نساجی و دارویی بوده که مطمئنا حمایت همه‌جانبه از این واحدها در اولویت اقدامات مسئولان قرار دارد.

کد خبر 4549629

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد صنعت معدن و تجارت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم